چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41427 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 3 روز اسارت پزشکی سرشناس در چنگال آدم ربایان مامورنما
    01 آبان 1401 - 13:25
    شناسه : 209071
    0

    در این گزارش به ماجرای کامل سرقت از پزشک معروف تهرانی توسط پدر و پسر در شرق تهران پرداخته شده است.

    پ
    پ

    - 3 روز اسارت پزشکی سرشناس در چنگال آدم ربایان مامورنما - اسارت

    به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گورزی رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: با وقوع یک فقره آدم ربایی و سرقت به عنف از یک پزشک سرشناس توسط 2 فرد در شرق تهران موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره  پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

    سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص کرد، 2 فرد که با یکدیگر پدر و پسر هستند با جعل عنوان مامور پلیس پزشک سرشناس تهرانی را سوار بر ماشین خود کرده و اقدام به آدم‌ربایی وی کرده‌اند.

    وی افزود: متهمان همراه با این پزشک وارد خانه‌ای در جنوب تهران شدند و با بستن دست و دهانش اقدام به سرقت خودرو و تخلیه‌ حساب‌های بانکی وی کردند‌.

    این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پزشک سرشناس 3 روز توسط متهمان حبس شده بود، افزود: ماموران در گام نخست متوجه شدند، سارقان با کارت بانکی این مالباخته به شرق تهران مراجعه کرده و مقدار زیادی طلا و سکه خریداری کردند، در نهایت بنابرحساسیت موضوع، کارآگاهان وارد عمل شدند و با شیوه‌های نوین کشف جرم هویت 2 متهم را شناسایی کردند و پی بردند سارقان به یکی از استان‌های شرقی کشور گریخته‌اند.

    وی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی‌های لازم قضایی راهی مخفیگاه متهمان در یکی از استان‌های شرقی کشور شدند و آنهارا در در یک عملیات منسجم و ضربتی دستگیر کردند.

    سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی عنوان کرد: متهمان پس از انتقال به اداره 5 پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر آدم‌ربایی و سرقت به عنف اعتراف کردند و در نهایت با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره 5 قرار گرفتند.

    رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان برای پیشگیری از وقوع چنین مشکلات و پرونده هایی برای شهروندان گفت: از مردم عزیز تقاضا داریم حتما کارت شناسایی ماموران را بررسی کنند و درصورت بروز مشکل با پلیس 110 تماس بگیرند.

    3 روز اسارت پزشکی سرشناس در چنگال آدم ربایان مامورنما

    پزشک سرشناس در گفت  و گو با رکنا پرداخته و جزئیات بیشتری از این ماجرا فاش شده است که در  ادامه می خوانید.

    پزشک معروف تهرانی در خصوص جزئیات شکایت خود و اتفاقی که برای او رخ داده به خبرنگار رکنا گفت: اواسط مرداد و 3 روز قبل از تاسوعا و عاشورا در سعادت آباد تهران این 2 نفر با لباس نیروی انتظامی به خودروی من نزدیک شدند و  از من خواستند همراه آنها بروم در ادامه هم عنوان کردند که از من شکایت شده و باید برای تحقیقات بیشتر با آنها به اداره آگاهی و دایره 7 بروم. پدر متهم  با من در خودرو نشست و متهم پشت فرمان ماشین نشست.

    وی  ادامه داد: پس از چند دقیقه پدر متهم سر مرا به پایین خم کرد و اسلحه را روی سر من گذاشت ، بعد از آن هم با بستن دست و پا و چشمانم به سمت جنوب تهران حرکت کردند. حدود ساعت 11 هم اقدام به بیهوشی من کردند که البته موفق به انجام آن نشدند ومن هوشیار بودم اما خودم را بیهوشی زده بودم.

    وی افزود: من را داخل یک خانه بردند که رمپ پارکینگ داشت و پس از آن هم به یک انباری نمور وکثیف منتقل شدم، متهمان پس از آن شروع به تهدید من کردند و گوشی ، مدارک وکارت بانکی من و مادرم و اطلاعات منزلم را گرفتند، پس از چند ساعت مرا با همان چشمان بسته به یک آپارتمان مسکونی منتقل کردند و من را داخل یک حمام 3 روز با چشم و دست و پای بسته نگه داشتند.

    این پزشک تهرانی اضافه کرد: در روز تاسوعا از کلانتری 134 شهرک غرب یک سرگرد با من تماس گرفت که متهمان با آن تماس ترسیدند و من را حدود ساعت 3 عصر با خودرو خودم در سعادت آباد رها کردند و خودرو من هم سرقت شد.

    آدم ربایی برای خرید جهزیه عروس و ازدواج

    پس از اظهارات پزشک شاکی پرونده، متهم اصلی آدم ربایی در خصوص انگیزه برای انجام جرم گفت: زیر بار بدهی زیاد عروسی رفته بودم، 4 سال با دختر موردعلاقه ام دوست بودم و وقتی فهمیدم همسرم به روز می خواهد سر سفره عقد با پسر دیگری بنشیند باهم فرار کردیم و به یکی از شهرهای شمالی رفتیم.

    وی افزود: پدر همسرم راضی به وصلت نبود اما پس از فرار ما رضایت داد و 7 مورد از اقلام جهیزیه را به گردن من انداخت؛ علت مخالفت پدر همسرم این بود که فقط با قوم خود وصلت می کردند و به غریبه دختر نمی داد!

    متهم همچنین اضافه کرد: از کودکی عاشق شغل پلیس بودم و برای همین هم لباس پلیسی داشتم اما هیچ استفاده ای تا قبل از این مورد آدمر ربایی از لباس نکرده بودم. حدود 200 میلیون از پزشک  این پرونده سرقت کردم و توانستم بخشی از بدهکاری ام را بپردازم.

    پسر جوان ادامه داد: در سعادت آباد به صورت خیلی اتفاقی و وقتی دیدم مرد شیک پوش پشت فرمان خودروی لوکس نشسته به پدرم پیشنهاد دادم که او را هدف آدم ربایی خود قرار دهیم و حالا پشیمانم و زندگی ام خراب شد.

    وی افزود: چند سال قبل نیز بخاطر ازداج با همسرم به پول نیاز داشتم که به همین شگرد مامور قلابی سوار بر خودروی مرد جوانی شده و قصد ربودن و سرقت اموالش را داشتم که بدون هیچ مقاومتی عنوان کرد که راننده است به همین خاطر در حالیکه دستانش را بسته بودم به منطقه پرند برده و در آنجا رهایش کردم.

    آدم ربایی برای حمایت از پسر عاشق پیشه

    پدر  متهم و همدست او در  انجام جرم نیز در ادامه صحبت های فرزندش، اظهار کرد: من شغل آبرومندی داشتم اما فرزندم تک پسر است البته 2 دختر هم دارم و نتوانستم در مقابل خواسته او مقاومت کنم؛ خون به مغزم نرسید و این کار را انجام دادیم. سعی کردم وام بگیرم ومشکل راحل کنم  اما پسرم زیر قرض و بدهی زیادی بود.

    وی افزود: در زمان فرار پسرم با دختر مورد علاقه اش اطلاع نداشتم به کجا فرار کردند و روزهای آخر بود که متوجه شدم با هم به شهرهای شمالی رفتند و پس از 15 روز بازگشتند.

    این مرد ادامه داد: خون به مغزم نرسید و وقتی دیدم پسرم به کمک من احتیاج دارد پذیرفتم کمکش کنم.

    بنا بر این گزارش، متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس پرونده در اختیار کارآگاهان اداره 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.