×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

امروز خرید و فروش ملک ‌های مختلف توسط افراد زیادی انجام می ‌شوند. کلاهبرداران زیادی در کشور هستند که با استفاده از روش ‌های گوناگون انواع کلاهبرداری ‌ها را انجام داده و هزینه ‌های زیادی را به جیب می ‌زنند. برای جلوگیری از کلاهبرداری ملکی باید با اطلاعاتی آشنا شوید تا بتوانید خرید یک ملک را با اطمینان بالا انجام دهید. کلاهبرداران برای فروش املاک روش‌ هایی را انتخاب می کنند که شما هیچگونه شک و شبهه در خرید ملک نداشته باشید اما باید گفت که این روزها خرید ملک کار بسیار دشواری شده است. فقط با انتخاب و مشاوره با یک مجموعه معتبر می توانید از این کلاهبرداری‌ها جلوگیری کنید. برای دریافت روش‌های مختلف کلاهبرداری ملکی با ما همراه باشید.

دفاتر جعلی و کلاهبرداری املاک

word image 209178 1 - جلوگیری از کلاهبرداری ملکی -

یکی از شایع ‌ترین مواردی که در زمینه کلاهبرداری معاملات مسکن وجود دارد ایجاد دفاتر غیر قانونی است. این دفاتر به صورت غیرقانونی و بدون هیچگونه مجوزی املاک گوناگون را به فروش می‌ رسانند. کلاهبرداران با اجاره یک دفتر بسیار شیک، فضایی را ایجاد می ‌کنند که مالکان و خریداران ملک با یک معامله غیرقانونی در اینگونه محیط‌ ها هزینه ‌های بسیار زیادی را از دست خواهند داد. کلاهبرداران خود را به عنوان یک مشاور املاک و به عنوان یک فرد ماهر معرفی کرده و انواع مبایعه‌نامه را بین خریدار و فروشنده تنظیم می‌کنند. آنها با قیمت‌گذاری املاک زیر قیمت واقعی بازار دست به کلاهبرداری می‌زنند. برخی افراد ساده گول ظاهر این افراد را خورده و هزینه‌های زیادی برای خرید ملک می‌پردازند. برای اینکه درگیر این نوع کلاهبرداری‌ها نشوید باید به دفاتر املاک که دارای مجوز ثبت و فعالیت هستند مراجعه نمایید.

مبایعه نامه جعلی

در هنگام خرید یک ملک باید هم خریدار و فروشنده از وضعیت سند آگاهی داشته باشند. سند باید به رویت خریدار رسیده و با مشخصات ملک مطابقت داشته باشد. برای این کار باید مالک احراز هویت شده و نام همه افرادی که در مبایعه‌نامه وجود دارند در هنگام نوشتن قرارداد در آن امکان حضور داشته باشند. مبلغی که به صورت نقدی و یا چک برای خرید ملک پرداخت می‌شود نیز باید درون مبایعه نامه ذکر شود. برخی از کلاهبرداران انواع مبایعه ‌نامه‌ های جعلی را به وجود آورده و به افراد توصیه می ‌کنند که نیازی به گرفتن کد رهگیری از سیستم وجود ندارد. آنها با این کار دست به کلاهبرداری معاملات مسکن از فروشندگان و خریداران ملک میزنند.

کلاهبرداری تحت عنوان تسهیلات بانکی

word image 209178 2 - جلوگیری از کلاهبرداری ملکی -

برخی از افراد با تاسیس یک شرکت و انتشار خبری با عنوان تسهیلات بانکی برای خرید ملک اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. آنها یک شرکت را راه اندازی کرده و یک آگهی را منتشر می‌ کنند که اگر شخصی بتواند یکی از املاک مورد نظر آنها را خریداری نمایند می‌تواند وام‌ هایی نظیر وام کارگشایی، کارآفرینی، جانبازی و غیره را دریافت کند. آن‌ها اسناد جعلی و سربرگ‌های دولتی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی را به متقاضیان می فروشند. برخی افراد نیز هزینه‌های زیادی برای دریافت این اسناد به حساب‌های جعلی کلاهبرداران واریز میکنند. این نوع کلاهبرداران برای جلوگیری از شناسایی به صورت دوره‌ای فعالیت میکنند. شما باید برای جلوگیری از این کلاهبرداری پیش از هر تصمیمی تحقیقات زیادی درباره افراد داشته باشید. درباره تمامی خبرهای منتشر شده باید ابتدا تحقیقات لازم را انجام داده سپس هزینه‌ای را برای دریافت یک سند پرداخت نمایید. شما به هیچ عنوان نباید پولی را به حساب‌های بانکی افراد مشکوک واریز نمایید.

کلاهبرداری در فروش املاک نیمه ‌ساز

خرید املاک نیمه‌ساز باید با دقت بسیار زیادی انجام شود. بسیاری از کلاهبرداری ها برای فروش واحدهای آپارتمانی پیش ساخت و یا نیمه ساز در کشور صورت می‌گیرد. افراد کلاهبردار آپارتمانهای نیم ساخته را به تعداد زیادی از افراد فروخته و با این کار سرمایه زیادی به جیب میزنند. این افراد دست به پیش فروش کردن آپارتمان‌ها زده و شاید یک آپارتمان را به تعداد زیادی بفروشند. پس از پرداخت هزینه و گذشت زمان متوجه می‌شوید که ملک شما صاحبان دیگری هم دارد.

کلاهبرداری رهن و اجاره ملک

زمانی که شما قصد اجاره یک ملک را دارید باید حتما دقت کنید که ملک مورد نظر شما تمام اطلاعات ذکر شده را داشته باشد و از وجود ملک مطمئن شوید. در هنگام عقد قرارداد و اجاره املاک درخواست پیش پرداخت‌های بسیار زیاد امر غیر منطقی بوده و باید قوانین مشخصی برای تعیین میزان پیش پرداخت وجود داشته باشد. شما باید مبالغ را به عنوان پیش پرداخت در هنگام نوشتن قرارداد پرداخت نمایید. پیش از نوشتن قرارداد نباید هیچ گونه هزینه‌ای را برای اجاره یک ملک بپردازید. برخی از کلاهبرداران از بی تجربگی افراد سوء استفاده کرده و هزینه‌های زیادی را از بابت اجاره دریافت میکنند.

کلاهبرداری از طریق معامله ملک بدون بازدید

word image 209178 3 - جلوگیری از کلاهبرداری ملکی -

یکی دیگر از روش های رایج کلاهبرداری معاملات مسکن معامله افراد کلاهبردار بدون بازدید ملک است. در این کلاهبرداری‌ها فرد بدون بازدید از واحد اصلی و فقط با استناد از گفته‌های مشاور املاک اقدام به خرید یا اجاره ملک می‌کند. در بسیاری از موارد پیش آمده که امکانات ملک کامل نبوده و قرارداد نیز بر این اساس نوشته نشده است. شما باید پیش از عقد قرارداد از اطلاعاتی که درباره ملک ارائه می شود اطمینان کامل داشته و سپس قرارداد را امضا نمایید.

خدمات کارشناسان مجموعه مفروز برای عقد قرارداد چگونه است؟

کارشناسان رسمی مجموعه مفروز تمامی خدمات لازم را برای خرید و فروش املاک در اختیار شما قرار می ‌دهند. شما میتوانید برای خرید و فروش هرگونه ملک از کارشناسان ما کمک گرفته و از هرگونه کلاهبرداری جلوگیری کنید. کارشناسان ما تا پای عقد قرارداد همراه شما خواهند بود. آن‌ها از ایجاد هرگونه مشکل برای شما جلوگیری خواهند کرد. شما میتوانید یک قرارداد بدون عیب و نقش را با استفاده از خدمات مجموعه ما امضا کنید. کارشناسان ما تجربه و مهارت بسیار زیادی در خرید و فروش و اجاره املاک مختلف داشته و از تمامی کلاهبرداری‌ها جلوگیری خواهند کرد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس https://mafrooz.com/advice-on-buying-a-property/ مراجعه فرمایید.

سخن پایانی

با توجه به مطالب بالا یکی از روش‌های درآمدی که سود بسیار زیادی را برای افراد به وجود می ‌آورد خرید و فروش املاک است. افراد سودجو دست به کلاهبرداری‌های زیادی از طریق خرید و فروش و اجاره ملک‌ های گوناگون می ‌زنند. آنها از روش‌های مختلفی برای این کار استفاده کرده و افراد زیادی را تا به امروز درگیری اینگونه کلاهبرداری‌ ها کرده‌اند. برای جلوگیری از کلاهبرداری در خرید و فروش املاک و اجاره می ‌توانید از کارشناسان مجموعه ما کمک بگیرید. تیم ما مهارت و تجربه بسیار زیادی در این زمینه داشته و تمامی استعلامات لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری ‌ها انجام خواهند داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.