شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41464 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • عزاداری روز پنجم ماه محرم در شهرستان لاهیجان
    17 مهر 1395 - 10:05
    شناسه : 20925
    1

    مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیهم‌السلام در شهر و روستاهای شهرستان لاهیجان باشکوه خاصی در حال برگزاری است. به گزارش «بامردم»، محرم در لاهیجان با سنت‌های خاص و منحصر به فردش کمی متمایز از سایر نقاط کشور برگزار می‌شود با علم بندی از شب اول آغاز می‌شود و در روزهای بعد تا شب […]

    پ
    پ

    مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیهم‌السلام در شهر و روستاهای شهرستان لاهیجان باشکوه خاصی در حال برگزاری است.

    به گزارش «بامردم»، محرم در لاهیجان با سنت‌های خاص و منحصر به فردش کمی متمایز از سایر نقاط کشور برگزار می‌شود با علم بندی از شب اول آغاز می‌شود و در روزهای بعد تا شب هفتم امام (علیه السلام) برنامه‌ها و عزاداری‌ها ادامه می‌یابد.

    از ویژگی‌های بارز شهر لاهیجان، برگزای مراسم عزاداری سید الشهدا و یاران باوفایش است که سالهاست که قبل از فرارسیدن محرم، مساجد و تکایا برای مراسم سوگواری سیاه پوش می‌شوند. چلچراغها و عکسها و هدایایی که وقف هر محله است به طرز باشکوهی آویخته و تزیین می شود.

    محرم در لاهیجان با سنت‌های خاص و منحصر به فردش کمی متمایز از سایر نقاط کشور برگزار می‌شود و آنچه که عامل این تمایز است وجود مراسم خاصی چون چهل منبر، زاری زاری، کرنا، کارب زنی و شب هفتم است، این برنامه‌ها بسیار حساب شده و با علم بندی از شب اول آغاز می‌شود و در روزهای بعد تا شب هفتم امام (علیه السلام) برنامه‌ها و عزاداری‌ها ادامه می‌یابد.

    روضه خوانی، سینه زنی، زنجیر زنی، چهل منبر، شام غریبان، تعزیه خوانی از جمله مراسم عزاداری ماه محرم مردم این شهرستان است.

    تصاویر ذیل از مراسمات برگزارشده شب و روز پنجم محرم در شهرستان لاهیجان می باشد.

     

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.