×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

word image 209295 1 - بهترین زمان سفر به جنوب از نظر هزینه‌های اجاره ویلا! - جنوب

مسئله‌ی هزینه سفر یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند مسیر برنامه‌ریزی شما را تغییر دهد. وقتی قرار است سفری را برنامه ریزی کنیم باید پیش از هرچیز با عوامل تاثیرگذار بر هزینه‌های سفر از جمله هزینه اجاره بهای ویلا، هزینه حمل و نقل و هزینه خوردوخوراک مطلع شویم. یکی از مواردی که به صورت مستقیم بر هزینه‌های سفر اثر می‌گذارد آب و هواست!

همانطور که میدانید هزینه‌های سفر در فصل‌های مختلف سال با توجه به آب و هوا و به دنبال آن تعداد گردشگران و شلوغ یا خلوت بودن شهر مقصد سفر متفاوت است اما در میان تمام مناطق گردشگری ایران، تنها هزینه‌های سفر به جنوب است که در فصول مختلف و یا حتی در ماه‌ها و روزهای مختلف هفته زمین تا آسمان با هم تفاوت دارد!

تاثیر فصل بر قیمت اجاره ویلا

یکی از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر میزان اجاره بها ویلاها در جنوب فصلی است که برای سفر انتخاب می‌کنید. به طور کلی جزایر جنوبی مانند کیش و قشم به دلیل قرارگیری در محدوده مناطق گرم و خشک تحت تاثیر آب و هوای بیابانی هستند؛ با این حساب تابستانی طولانی و گرم و زمستانی کوتاه و ملایم دارند. تعادل آب و هوای جزایر تحت تاثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار دارد و به طور کلی خشک و کم باران است. البته این را هم اضافه کنیم که اگر قرار بر باران باشد با رگبار روبرو خواهید شد!

در طول تابستان خبری از باران نیست اما میزان رطوبت هوا بسیار بالا و حتی گاهی به صد در صد می‌رسد. گرما و رطوبت بالا در این فصل باعث می‌شوند جزایر تقریبا خالی از توریست باشند. شاید تصور کنید با این حساب پاییز فصل گران و البته خوش آب و هوایی برای سفر به جنوب است اما باید اضافه کنیم که پاییز فصل بارندگی جزایر است و بارندگی در جزایر عمدتا به صورت رگبار و سیلابی است. اینجا خبری از یخبندان نیست اما می‌توان روزهای به شدت شرجی و روزهای به شدت بارانی را در پاییز تجربه کرد. همین هم باعث شده که در طول پاییز همچنان مبلغ اجاره بهای ویلا در جزایر جنوبی پایین باشد.

از دی تا اواسط فروردین بهترین زمان برای سفر به کیش و قشم است. در این دوران جزیره آب و هوای خوبی دارد و طبیعتا نمی‌توان توقع داشت که سفر ارزانی داشته باشید! در طول این ماه‌ها جزیره شلوغ و هزینه‌های سفر بالاست، ویلاها با حداقل دو برابر مبلغ اجاره بهای تابستانی اجاره داده می‌شوند.

قشم و به خصوص کیش در این ماه‌ها هوایی بسیار لطیف و دوست داشتنی دارند که جان می‌دهد برای تفریح، گشت و گذار و آب تنی! این چند ماه بهترین فرصت برای این است که با اجاره سوئیت در کیش و قشم خودتان را مهمان یک سفر دلچسب چند روزه در هوای دلچسب زمستانی کنید.

word image 209295 2 - بهترین زمان سفر به جنوب از نظر هزینه‌های اجاره ویلا! - جنوب

خلوت‌ترین ماه‌های سفر جنوب

در طول سال مرداد رکورددار کمترین تعداد سفر به جنوب است. اگر با هوای گرم و سوزان جنوب که حتی گاهی برای بومیان هم غیرقابل تحمل می‌شود مشکل نداشته باشید تابستان ارزان‌ترین زمان برای اجاره سوئیت در قشم و کیش و به طور کلی سفر به جنوب است. به همین خاطر هر سال بعد از تمام شدن تعطیلات نوروز تب و تاب سفر جنوب هم کم کم پایان می‌گیرد.

شلوغ ترین ماه‌های سفر جنوب

با توجه به آب و هوای خاص جنوب بهترین زمان سفر از نظر آب و هوایی فصول سرد سال است. سفرهای کیش با تمام شدن تابستان و شروع پاییز دوباره جان می‌گیرد، هزینه‌ی اجاره ویلا قشم و کیش در پاییز به نسبت تابستان بالاتر و در این فصل اجاره ویلا ساحلی نیز پرطرفدار تر است. در پاییز خبری از آن گرمای طاقت‌فرسا نیست اما آب‌وهوا آن‌قدرها که فکرش را می‌کنید مطلوب نیست. در طول پاییز هوا خنک است اما ممکن است باران‌‌های موسمی شما را کلافه کند.

با شروع زمستان قیمت‌ها حداقل یک و نیم برابر می‌شوند. نیمه دوم زمستان شلوغ‌ترین و گرانترین زمان برای برنامه ریزی سفر جنوب است.

تاثیر تعطیلات هفتگی بر قیمت اجاره بها

اگر مسافر دائمی جنوب هستید و مجبورید هر ماه برای انجام کاری به جزیره سفر کنید یا به هر دلیلی به دنبال ارزان‌ترین روزهای سفری در طول هفته یا در طول ماه می‌گردید باید به شما یادآوری کنیم که همیشه تعطیلات چه به صورت تعطیلات رسمی و چه به صورت تعطیلات آخر هفته به عنوان ایام پیک سال بر قیمت‌ها تاثیرگذارند!

اجاره ویلا کیش و قشم هم مستثنا از این مورد نیست و مبلغ اجاره بها در تعطیلات آخر هفته قدری بالاتر است. گذشته از این در طول یک ماه روزهایی که تعطیلات رسمی هستند هم سفر پرهزینه‌تری را برایتان به دنبال دارند. توصیه می‌کنیم برای پایین آوردن هزینه‌های پرواز و اقامت در هتل تا حد امکان از سفر در روزهای تعطیل و یا سفر در آخر هفته‌ها خودداری کنید. حتی در فصل‌هایی که به طول کلی تقاضا برای سفر به کیش کم‌تر است بازهم در تعطیلات مناسبتی دو سه‌روزه و یا تعطیلات آخر هر هفته هزینه‌های سفر بالا می‌رود.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.