×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 .::.  اخبار منتشر شده : 19 خبر

لینکدین

اهمیت داشتن لینکدین در کاریابی بین المللی بسیار بالاست به گونه ای که بسیاری از کاریابی ها از طریق همین شبکه صورت گرفته و همچنین یکی از مسیرهای کنترل رزومه افراد است. لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن ها طراحی شده است. با این حال، استفاده از لینکدین تنها به این موضوع محدود نمی شود و کاربران این شبکه اجتماعی می توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری شان فعالیت می کنند، آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

 همچنین می توان از این سیستم برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد نیز استفاده کرد. این موضوع چندان مسئله عجیبی نیست؛ کافیست سری به صفحات اشخاص یا شرکت های مختف بزنید تا از این مسئله با خبر شوید. علاوه بر این، محدود به داشتن یک حساب کاربری نیستید و می توانید با در اختیار داشتن چند اکانت مختلف، استفاده های متعددی از لینکدین داشته باشید.

 شبکه اجتماعی لینکدین، برای کسب و کار حرفه ای مناسب ترین شبکه اجتماعی مجازیست!

پایه کار شبکه اجتماعی “LinkedIn” بدین گونه است که کاربران را تشویق می کند تا یک پروفایل کاملا حرفه ای بسازند و از این پروفایل ساخته شده می توانند در سایت های دنیای مجازی به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند!

در ادامه به بهترین راهکار هایی که می شود در تقویت و بالاتر بردن کیفیت پروفایل “LinkedIn” به کاربرد را معرفی میکنیم:

۱– نوشتن دقیق جزییات و مشخصات پروفایل :
پروفایل “LinkedIn” ،کاملا مانند یک روزمه کاریست که در آن شما اطلاعات تحصیلی خود را برای نمایش به دیگران وارد می نمایید. همین طور اطلاعاتی از قبیل مهارت ها؛ تخصص های خود ؛ تجارب و سابقه کارتان ؛ شغل فعلی شما و یک عکس در جهت تکمیل پروفایل خود وارد می نمایید.

 (این اطلاعات را در قسمت مشخصات خود دنبال کنید و ویرایش نمایید {editing your profile} )

علاوه بر نکات بالا ، اضافه کردن یک هدلاین (تیتر) و یک خلاصه مشخصات کلی شما کمک زیادی به حرفه ای شدن پروفایل شما می کند. نوشتن یک تیتر مناسب (هدلاین) ؛ پروفایل شما را کاملا حرفه ای نشان می دهد. در قسمت خلاصه ای از شرح حال شما ممکن است به نمایش عموم بیشتری درآید و افراد بیشتری آن را مشاهده کنند و البته این امکان هم هست که از نظر ها پنهان بماند. به طور کلی، قسمت شرح حال یا خلاصه می تواند کمک بزرگی به شما کند و به نوعی مکمل CV شما شود و به کارفرماها اجازه می دهد تا راحت تر روزمه شما را بازبینی کنند. جهت مشاهده نمونه میتوانید به صفحه لینکدین مهندس ورقائی مراجعه کنید

یک نکته بسیار مهم اهمیت استفاده از تگ ها و کلید واژه های کاربردی و کلیدیست که حتما باید در خلاصه شرح حال و هد لاین شما و به طور کل در مشخصات کاربری شما رعایت شود. تگ ها و کلیدواژه های شما می تواند از علایق شما تشکیل شود و یا از حرفه و تخصصتان نشات بگیرد و آن ها را شامل شود. تگ های کاربردی و کلید واژه ها به پروفایل “LinkedIn” شما کمک می کند تا در جستجو هایی که در سایت LinkedIn می شود و در دیگر موتور جستجوها ؛ پروفایل “LinkedIn” شما از بقیه پروفایل ها به اصطلاح بالاتر بیاید و در صفحات اولین قرار گیرد.

۲-  به طور موقت فعالیت خود را خاموش کنید :
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پروفایل “LinkedIn” خود را مدت طولانی است که راه اندازی کرده اید و آن را به LinkedIn  افراد دیگر متصل کرده اید ( به خوراک های آن ها متصلید ) ؛ با به روز رسانی “دیوار” ( wall ) و قسمت اعلامیه ها شما هم بروز می شوید. از طرفی اگر شما برایتان اتفاق بیفتد که پروفایل “LinkedIn” خود را با اطلاعات و جزییات قدیمی بروز رسانی کنید ؛ مثلا شما از HR manager بیرون آمدید ولی سیستم و کانکشن های متصل به شما ، هنوز فکر میکندد که شما آن حرفه و شغل را دارید و از آن خارج نشده اید و حتی اینکه شما به تازگی آن شغل را پذیرفته اید !
با خاموش کردن پخش فعالیت های خود (activity broadcast temporarily) شما به حالت سکوت یا سایلنت در می آیید و از این بعد با بروز رسانی پروفایل “LinkedIn” خود ؛ کسی خبر دار نخواهد شد.

برای انجام دادن این کار شما باید وارد “تنظیمات” (Settings) شوید ؛ سپس به قسمت ” Privacy Controls” رفته و در آنجا شما باید قادر به دیدن ” Turn on/off your activity broadcasts” باشید ؛ با کلیک روی آن پنجره ای باز می شود که به شما این امکان را می دهد که این آپشن را لغو کنید.پس از ذخیره کردن این تغییراتی که اعمال کردید ، دیگر، کاربران دیگر این توانایی را ندارند که تغییرات پروفایل شما را مشاهده کنند.
۳- بازنگری دقیق و کامل مشخصات خود :
مانند تمام چیزهایی که در جهان حرفه ای با آن سروکار داریم ؛ به طور حتم شما هم نمی خواهید که پروفایل LinkedIn شما پر از غلط های گرامری و دستوری یا املایی باشد.این نکته را مد نظر داشته باشید که در قسمت شرح حال یا خلاصه ای از وضعیت شما ؛ حتما از کلمه ها و جملات تاثیر گذار استفاده نمایید و از هرگونه نوشته هایی که سبب گیج شدن خواننده می شود پرهیز کنید. بهترین کار تجسم است ! سعی کنید خود را جای فرد بیننده ( خواننده پروفایل شما ) بگذارید و بسنجید که فرد بازدید کننده از نوشته های شما چه چیزی را درک می کند.با این راهکار شما خود به خود یکبار پروفایلتان را نیز چک میکنید و اگر خطایی در آن باشد تصحیح می کنید.
۴- URL  پروفایل خود را سفارشی کنید :
به طور پیش فرض درURL  پروفایل “LinkedIn” یکسری حروف الفبای تصادفی شکل می گیرد ؛ اما شما می توانید به راحتی URL  خود را سفارشی کنید . ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید و گزینه ” Edit Public Profile” را انتخاب کنید و در آخر هم ” Customize Your Public Profile URL” .

نام مورد نظر خود را که قصد دارید URL شما شود را انتخاب کنید. URL انتخابی شما می تواند ، اسم شما یا هر چیز دیگری که شما دوست دارید باشد.
بطور مثال   linkedin.com/in/JackDoe
حتی شما می توانید در قدم های بعدی مطمئن شوید که URL شما به صفحه گوگل پلاستان یا صفحه فیسبوکتان نیز متصل است یا خیر.
۵- انتخاب یک تصویر مناسب :
اگر شما قصد دارید در قسمت نمایه تصویری خود یک عکس بی محتوا یا عمومی یا حتی یک عکس از گربه خانگیتان را به جای تصویر خود در آن قسمت درج کنید باید به شما بگوییم که هرگز این کار را انجام ندهید! همانطور که می دانید قرار دادن تصویر نمایه جالب و فانتزی یا حتی دیوانه وار ! در صفحات گوگل پلاس و فیسبوک یک نوع تنوع و تفریح برای همه شده و خیلی هم جالب است و جلب توجه می کند اما هرگز این کار را در پروفایل “LinkedIn” خود انجام ندهید ! چرا که اینجا محلی برای حرفه ای ها و متخصصان است . شما باید از تصویر خود استفاده کنید تا مشتریان به سراغ شما بیایند. داشتن یک تصویر با رزولیشن و کیفیت بالا و مناسب ؛ داشتن جدید ترین عکس از خودتان بهترین راه برای دیده شدن پروفایل “LinkedIn” شماست.
۶- استفاده از لوگوی LinkedIn در وب سایت شخصی :
LinkedIn  چند لوگوی مختلف برای ورود کاربران به پروفایل ” LinkedIn” شما دارد که شما با قرار دادن آن در وب سایت خود می توانید به نشان دادن پروفابل ” LinkedIn ” خود به عامه مردم کمک کنید.

برای یافتن کد این لوگو ها وارد تنظیمات (Settings) شوید ؛ سپس روی لینک “Edit your public profile” کلیک کنید. سمت راستتان شما “” را مشاهده می کنید. حال بر روی “Create a profile badge” کلیک کنید. سپس شما وارد صفحه ای می شود که پر از طرح های متفاوت لوگو ” LinkedIn” است و می توانید یکی از آنها را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید.
شما در این صفحه ؛ می توانید از کدهای HTMLبهره برده و این کدهارا داخل وبلاگ / وب سایت / انجمن ها ( فروم ها ) و کلیه صفحات وب که در اختیار دارید به کار ببرید. کاربران با کلیک بر روی این لوگو ها ؛ اتوماتیک وارد پروفایل شما در ” LinkedIn” می شوند.

۷-  در گروه های LinkedIn فعال تر باشید :
گروه هایی که در LinkedIn قرار گرفته اند ؛ برای به اشتراک گذاشتن و شرکت در یک محیط حرفه ای در یک صنعت خاص و یا منطقه مورد علاقه کاربران است. در این محیط بسیاری از گروه ها وجود دارد که از شاخص های آن می شود اشاره داشت به گروه هایی که برای جویندگان کار و حرفه هایی برای افراد فارغ التحصیل شده از دانشگاه ها و رشته هایی خاص برای افراد حرفه ای نام برد ؛ که مختص به یک جغرافیای خاص نیست ! بلکه مربوط به سرتاسر جهان است.
با فعالیت در این گروه ها فرصت شغلی بالاتری می توانید داشته باشید ؛ و زمینه های شغلی بیشتری پیش روی شماست .

۸- شخصی سازی ایمیل های دریافت کننده در LinkedIn
وقتی که در حال ایجاد برقراری ارتباط با فرد خاصی هستید ؛ حرفه ای ترین راه برقراری ارتباط شما با آن شخص فرستادن ایمیل است.در حال حاضر برای برقراری ارتباط ، فرستادن ایمیل یک راه استاندارد محسوب می شود ولی همیشه برای ایده های خوب و جدید زمان نمی ایستد ! و فرستادن یک ایمیل کافی نیست !
شما می توانید برای فرد گیرنده علاوه بر ایمیل ؛ درخواست جلسه و میتینگ داشته باشید.

۹- استفاده از اپلیکیشن شبکه اجتماعی LinkedIn
شبکه اجتماعی LinkedIn ؛ اپلیکیشن هایی دارد که به شما این امکان را می دهد تا مشخصات پروفایل خود را با راه ها و روش های گوناگون بروز رسانی کنید.برای مثال ؛ اگر شما یک وبلاگ نویس حرفه ای هستید و همیشه مشغول نوشتن هستید ( تمام وقت ) ؛ این امکان وجود دارد که شاید شما تمایل داشته باشید از برنامه وردپرس اطلاعات خود را منتقل گردانید به پروفایل شخصیتان با این اپلیکیشن شبکه اجتماعی LinkedIn ، شما می توانید پست ها و ارسال های وبلاگتان را همگام با بروز رسانی مشخصات پروفایل LinkedIn  خود پیش ببرید.
اگر شما یک تدوین گر قهار فیلم و ویدیو و به طور کل مولتی مدیا و رسانه هستید ؛ شاید علاقه داشته باشید تا ویدیوهای خود را برای عموم در پروفایل LinkedIn خود قرار دهید .برای این کار کافیست از اپلیکیشن های “SlideShare or Box.net” استفاده کرده که به راحتی امکان نمایش ویدیو در پروفایل را به شما می دهد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.