جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 5 نکته که قبل از خرید سنگ ساختمانی باید در نظر بگیرید 
    04 آبان 1401 - 13:17
    شناسه : 209318
    0

    سنگ طبیعی به دلیل جذابیت و ظرافت بی انتها و اینکه هرگز از مد نمی افتد، از قدیم الایام یکی از مصالح ساختمانی محبوب بوده است. از آنجایی که طیف گسترده ای از سنگ های طبیعی در بازار موجود است، انتخاب بهترین نوع آنها ، می تواند کمی گیج کننده باشد. این نکات قابل توجه می تواند به شما کمک کند تا انتخاب خود را محدود کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. از این راهنما برای انتخاب بهترین سنگ استفاده کنید .

    پ
    پ

    این لیست می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه نوع سنگی برای خانه شما ایده آل است

    سنگ طبیعی به دلیل جذابیت و ظرافت بی انتها و اینکه هرگز از مد نمی افتد، از قدیم الایام یکی از مصالح ساختمانی محبوب بوده است. از آنجایی که طیف گسترده ای از سنگ های طبیعی در بازار موجود است، انتخاب بهترین نوع آنها ، می تواند کمی گیج کننده باشد. این نکات قابل توجه می تواند به شما کمک کند تا انتخاب خود را محدود کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. از این راهنما برای انتخاب بهترین سنگ استفاده کنید .

    انتخاب سنگ بر اساس شرایط جوی منطقه ، محل استفاده و کاربرد

    اولین قدم در انتخاب سنگ این است که سنگ را با توجه به منطقه و مکانی که قرار است از آن استفاده شود ، انتخاب کنید.  انواع گوناگونی از سنگ ها وجود دارند که در برخی شرایط جوی و با توجه به اینکه در داخل و یا خارج از ساختمان به کار برده میشوند ، واکنش نشان ندهند و به مرور زمان دچار تغییر یا خرابی نشوند.

    به عنوان مثال سنگ طوسی لاشتر از جمله سنگ هایی است که از گذشته تا کنون ، هم در داخل و هم در خارج از ساختمان و نیز در آب وهوای گوناگون مورد استفاده بوده است. این سنگ نه در برابر تابش شدید آفتاب دچار مشکل شده و نه در سرمای زمستان ترک میخورد. در پایان مقاله به طور مختصر به توضیح برخی از انواع مختلف سنگ پرداخته ایم.

    در این مقاله بخوانید : سنگ ساختمانی ( ویژگی ها ، کاربرد و انواع سنگ ساختمانی )

    انتخاب سنگ بر اساس ظاهر و تم رنگی مورد نظر

    یکی دیگر از نکات مورد توجه در انتخاب سنگ، ظاهر و رنگ سنگ است.باتوجه به تم رنگی که شما برای ساختمان و دکوراسیون خود در نظر گرفته اید، میتوانید گزینه های مختلفی از سنگ ها برای انتخاب داشته باشید.توجه داشته باشید که سنگ ساختمانی ، اگر در بیرون از ساختمان و یا در کف ساختمان مورد استفاده باشد ، باید کیفیت و استحکام بالایی داشته باشد.

    سنگ طبیعی در رنگ های متنوعی مانند سفید، طوسی، مشکی ، دودی ، سبز، بژ، صورتی، قهوه ای، قرمز و … موجود است. رنگی را انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی خانه شما هماهنگ باشد. سنگ های رنگ روشن به صورت بصری فضا را بزرگتر نشان می دهند و جلوه ای بزرگتر به محیط می بخشند در حالی که سنگ های تیره به راحتی لکه ها را نشان نمی دهند.

    word image 209318 2 scaled - 5 نکته که قبل از خرید سنگ ساختمانی باید در نظر بگیرید  -

    انتخاب سنگ بر اساس کیفیت ، ضخامت و استحکام سنگ

    استحکام و مقاومت سنگ در ساخت سازه اهمیت بالایی دارد. هنگام انتخاب سنگ طبیعی، دقت کنید که مواد فاقد ترک و لکه باشند.

    • سختی :

    این ویژگی اساسی برای سنگ است، به ویژه اگر می خواهید از سنگ در کف، پیاده روها و راهروها استفاده کنید. این ویژگی توسط مقیاس Mohs تعیین می شود و هر چه سنگ خاصی را در مقیاس بالاتر پیدا کنید، سخت تر و قوی تر خواهد بود.

    وزن :

    وزن یک سنگ نشان دهنده چیزهای زیادی است که کمترین آن مناسب بودن آن برای یک پروژه خاص است. به یاد داشته باشید که مواد متراکم تر در طول زمان سنگین تر می شوند اما در برابر سایش بسیار مقاوم تر می شوند. برای کفپوش و پله سنگ ضخیم بخرید ولی برای نمای ساختمان و دیوار باید از پلاک های سنگی با ضخامت کمتر استفاده شود.

    تخلخل :

    تخلخل به دلایل مختلفی مهم است. تخلخل سنگ به محتوای معدنی و ساختار داخلی آن بستگی دارد. به عنوان مثال، نادیده گرفتن این ویژگی می تواند شما را با مشکل مواجه کند، زیرا یک سنگ بسیار متخلخل به دلیل میزان آبی که در طول زمان جذب کرده است، می تواند به راحتی دراثر یخ زدن وبه صورت ناگهانی ترک بخورد.

    انتخاب سنگ بر اساس فرآوری انجام شده بر روی سنگ

    تصور کنید سنگی برای ساختمان خود انتخاب میکنید که هم رنگ زیبایی دارد و هم استحکام کافی برای به کاربردن در داخل و خارج ساختمان را دارد.اما این سنگ در کف ساختمان لغزنده و سُر است و ممکن است هنگام رفت وآمد حادثه آفرین باشد.یا اینکه ممکن است به مرور زمان آلودگی و کثیفی به خود جذب کند و یا تحت تاثیر فرآوری، با تغییر رنگ به مرور زمان، ظاهر اولیه خود را از دست دهد.

    سنگ طبیعی در پرداخت ها و فرآوری های مختلف مانند پرداخت صیقلی، بوش همر،بوش همرچرمی، فلم چرمی ، هوند ،سندبلاست ،سندبلاست چرمی و … موجود است.در سایت سنگبری پارس(http://www.parsstone-co.com) ، قسمت بلاگ، میتوانید اطلاعات کاملی در مورد سنگ ساختمانی ،انواع سنگ،انواع فرآوری ، کاربرد ،ویژگی ها و … بدست آورید و در صورت تمایل مشاوره رایگان دریافت کنید.

    هزینه یا قیمت سنگ های ساختمانی

    هزینه و قیمت سنگ ساختمانی بر اساس شاخص های مختلفی از جمله جنس سنگ، ابعاد وضخامت سنگ ، نوع فرآوری و … مشخص میشود.به طبع سنگ هایی با ابعاد اسلب و یا با فرآوری هایی خاص ، قیمت بیشتری دارند.

    برای مشاهده قیمت و انواع سنگ با فرآوری های خاص ، میتوانید به فروشگاه سنگبری پارس مراجعه کنید.

    انواع سنگ های ساختمانی در ایران

    • سنگ مرمریت

    سنگ مرمریت برای کفپوش عالیست .این سنگ در تنوع بی نظیری از رنگ ها و طرح ها وبا رگه های طبیعی موجود است.برخی از فرآوری های این سنگ، تمایل به جذب لکه و چربی دارند. بنابراین نباید از سنگ مرمریت با چنین فرآوری هایی برای میز آشپزخانه استفاده کرد زیرا می تواند به راحتی لکه ها را جذب کند و توسط مواد اسیدی آشپزخانه خراب شود.امروزه با رواج فرآوری های خاصی مثل بوش همرچرمی، این مشکل بر طرف شده است.چرمی شدن موجب عدم جذب کثیفی و لکه وچربی و … میشود.

    word image 209318 3 scaled - 5 نکته که قبل از خرید سنگ ساختمانی باید در نظر بگیرید  -

    • سنگ مرمر

    سنگ مرمر یک متریال معماری کلاسیک است و برای کاربردهای مختلف از کانتر گرفته تا نمای ساختمان مناسب است.

    • گرانیت

    گرانیت، یک سنگ بسیار با کیفیت ،مستحکم و زیباست. عموما این سنگ مناسب و مورد استفاده برای کانترها، راهروها و کفپوش مناطق پرتردد است.

    • سنگ تراورتن

    این سنگ ظاهری متخلخل دارد و بیشتر برای نما و دیوار مناسب است.این سنگ درنماهای رومی به چشم میخورد.

    • سنگ آهک، تخته سنگ و ماسه سنگ

    این سنگ ها، دارای بافت خام و جذابیت شبه روستایی هستند که آنها را برای استفاده در فضای باز و داخلی مناسب می کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.