پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41353 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • در سفر به تبریز کجا بریم؟ بهترین جاهای دیدنی
    05 آبان 1401 - 9:15
    شناسه : 209365
    0

    تبریز یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای ایران است که تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی سرد دارد. زمانی که قدم به این شهر می‌گذارید، محو زیبایی ساختمان‌ها، تمیزی خیابان‌ها و اماکن گردشگری جذاب آن می‌شوید. از آنجایی که تنوع این جاهای دیدنی زیاد است؛ توصیه می‌کنیم قبل از سفر خود با آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین تجربه را در این شهر داشته باشید.

    پ
    پ

    در سفر به تبریز کجا بریم؟ بهترین جاهای دیدنی

    بازدید از بهترین جاذبه‌های گردشگری

    تبریز جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که شامل پارک‌های تفریحی، موزه‌های ارزشمند، طبیعت خیره‌کننده و… می‌شوند. ما نیز در ادامه با لیست جاهای دیدنی تبریز آشنا می‌شویم که از نظر مسافران بهترین مکان برای گذراندن اوقاتی لذت‌بخش هستند.

    ائل گلی تبریز

    ائل گلی، گردشگاهی مشهور و یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی این شهر است. این منطقه که از دوران آق قویونلوها به جا مانده، در جنوب شرقی تبریز واقع شده است. گردشگاه ائل گلی یا شاه گلی که تا دوره صفویان بزرگ ترین منلع ذخیره آب برای آبیاری باغ های اطراف تبریز به شمار می آمده، در دوره های مختلف تاریخی توسعه پیدا کرده است. مهم ترین اتفاق تاریخ آن نیز واگذاری اش به شهرداری تبریز بوده تا در قالب یک گردشگاه عمومی در آید.

    عکس پارک خاقانی تبریز

    ناگفته نماند شاه گلی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. دریاچه ای به عمق ۱۲ متر که در محوطه آن قایقرانی انجام می شود. آب این دریاچه نیز از یکی از شعبه های رودخانه لیقوان تأمین می شود. علاوه بر آن، عمارتی نیز در مرکز این دریاچه قرار دارد که به کاخ شاه گلی شهرت دارد. البته این عمارت کلاه فرنگی هشت ضلعی قدیمی پیشتر ساختمان خشتی فرسوده ای بوده که امروزه به شکل یک تالار پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد.

    موزه شهرداری

    موزه شهرداری در میدان شهرداری و در طبقه زیرزمین ساختمان کاخ شهرداری تبریز واقع شده است. این موزه نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری های ایران به شمار می رود. اگرچه عمر موزه شهرداری تبریز کوتاه و شروع آن به سال ۱۳۸۶ برمی گردد، اما پس از چین در ردیف اولین موزه های شهرداری جهان قرار گرفته است. این موزه که یکی از جاهای دیدنی تبریز معرفی می‌شود، شامل تالارهای مختلفی بوده و آثار بسیاری را در خود جای داده است. از جمله این تالارها می توان به تالار دوربین های قدیمی، تالار دفاع مقدس، چاپ و نشر، تالار حکمت، تالار هنرهای معاصر، تالار فرش و چندین تالار دیگر اشاره کرد. برای مثال در تالار فرش، فرش ها و قالی هایی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال به نمایش گذاشته شده است. همچنین در تالار دوربین های قدیمی هم، به تاریخچه دوربین از گذشته تا به امروز پرداخته شده است.

    پارک خاقانی

    پارک خاقانی در مجاورت موزه آذربایجان و مسجد کبود واقع شده و یکی از بوستان‌های سنتی شهر به حساب می‌آید. پارک خاقانی با پارک گلستان اشتراکاتی دارد و آن هم برآمدن از دل ویرانه های یک گورستان است. این پارک از جاهای دیدنی تبریز در بهار شناخته می‌شود و مسافران زیادی سالانه با خرید بلیط اتوبوس سیر و سفر از آن بازدید می‌کنند. با این بلیط نه تنها می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید و سفر ارزانی داشته باشید، بلکه امکان تهیه آن به صورت کاملا آنلاین از قاصدک ۲۴ وجود دارد. بدین ترتیب دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ترمینال نبوده و ملزومات سفرتان در کمترین زمان آماده خواهد شد.

    معماری خانه پروین اعتصامی تبریز

    حال بد نیست بدانید که پارک خاقانی چگونه از گورستان به پارک و تفرجگاه تبدیل شده است. در حدود دو قرن پیش، در محوطه غربی و جنوبی مسجد کبود، باغی وجود داشت که فقها، صوفیان و زاهدان عصر از آن برای عبادت استفاده می کردند. زلزله ای که در سال ۱۱۹۳ قمری رخ داد، عمارت های اطراف و نیز مسجد کبود را به ویرانه ای بدل کرد. به طوری که تعدای از کشته شدگان در این محوطه به خاک سپرده شدند. سال ها بعد و در سال ۱۳۰۸ بود که شهردار وقت تبریز ، محمد علی خان تربیت، تصمیم به بیرون آوردن باغ و تفرجگاه از دل این ویرانه ها شد. البته مردم تبریز تا مدت ها این پارک را به خاطر دفن مردگان در آن، باغ استخوان می نامیدند. مجسمه خاقانی شاعر معروف نیز در سال ۸۰ در محوطه این پارک نصب شد. بنابراین توصیه می‌کنیم این پارک را که یکی از خاص ترین جاهای دیدنی تبریز است از دست ندهید.

    خانه تاریخی اعتصامی

    خانه بانوی شعر ایران، پروین اعتصامی نیز در تبریز واقع شده و پس از درگذشت او به مکانی برای بازدید عموم تبدیل شده است. این خانه که در خیابان عباسی و جنب مسجد میرآقا قرار گرفته، متعلق به دوره پهلوی اول است و در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. خانه پروین اعتصامی در حقیقت خانه پدری او بوده و پروین تا ۷ سالگی در آن زندگی می کرده است. اکنون این منطقه از جاهای دیدنی تبریز معرفی می‌شود و در زمینی به وسعت بیش از ۱۰۰۰ متر مربع گسترده شده است. علاوه بر بخش های مختلف خانه از زیرزمین، انباری، بهارخواب، حوض خانه و … مجسمه طلایی رنگ پروین در حال بالا رفتن از پله ها، بیش از پیش در حیاط وسیع این خاته خودنمایی می کند.

    جاهای دیدنی تبریز در بهار

    حال که با اماکن گردشگری و معروف تبریز آشنا شدیم، اگر قصد سفر به این شهر را دارید می‌توانید از قاصدک ۲۴ برای یافتن هتل دلخواه خود استفاده کنید. این مجموعه را می‌توان یکی از کامل‌ترین سامانه‌های آنلاین خدمات سفر دانست که از بلیط هواپیما و اتوبوس تا تهیه تور و ویزا در آن ارائه می‌شود. برای آگاهی از قیمت رزرو هتل اینجا را کلیک کنید تا با لیست کاملی از هتل‌های ایران به همره عکس، آدرس، امکانات و… آشنا شوید. البته شما می‌توانید در سایت قاصدک ۲۴ از خدمات بلیط سفر نیز بهره ببرید. این خدمت شامل بلیط هواپیما در تمامی مسیرهای داخلی و خارجی، بلیط اتوبوس از بهترین شرکت‌های حمل و نقل و بلیط قطار می‌شوند. تنها باید مبدا و مقصد خود را در قاصدک ۲۴ جستجو کنید و در کمترین زمان بلیط خود را به صورت اینترنتی دریافت نمایید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.