×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

word image 209366 1 scaled - درمان درد با طب سوزنی یا حرکات اصلاحی ؟ - حرکات اصلاحی

روش طب سوزنی الکتریکی معمولاً شامل سوزن‌هایی است که مانند یک درمان سنتی وارد می‌شوند، اما یک الکترود کوچک به آن‌ها متصل می‌شود. این الکترود یک ارتعاش ملایم ایجاد می‌کند که چی را در این نقاط تحریک می‌کند. اغلب برای بیمار بسیار آرام‌بخش است، زمزمه‌ای نرم و اساساً درمانی روان‌تر ارائه می‌دهد. الکترود جایگزین درمان دستی با سوزن می‌شود تا نقطه طب سوزنی را فعال کند. این از هرگونه خستگی پزشک جلوگیری می‌کند و اطمینان می‌دهد که بیمار مقدار مناسبی از تحریک مورد نیاز را دریافت می‌کند. همچنین، درمان‌های طب سوزنی الکتریکی اغلب کوتاه‌تر از درمان‌های طب سوزنی معمولی هستند که دلیل آن تحریک مداوم و اغلب قوی‌تر است. مزیت منحصر به فرد طب سوزنی الکتریکی توانایی آن در شبیه سازی ناحیه‌ای بزرگ‌تر از خود سوزن است. این مزیت نیاز به وارد کردن دقیق سوزن ها را کاهش می‌دهد.

با استفاده از همان نقاط طب سوزنی سنتی، طب سوزنی الکتریکی یک تکنیک تحریک راحت است که می‌تواند برای درمان‌های مختلف استفاده شود. در موارد اختلالات عصبی سرسخت و دردهای مزمن، طب سوزنی الکتریکی ممکن است بهترین گزینه برای تحریک نقطه‌ای و درمان‌های مؤثر باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره طب سوزنی و حرکات اصلاحی به https://dr-golshani.ir/blog/ مراجعه نمایید.

طب سوزنی یک طب سنتی چینی است که هزاران سال است که برای کمک به بهبود یا درمان بیماری‌های مختلف طراحی شده است. از سوزن های نازک مخصوصی استفاده می‌کند که به بدن بیمار وارد می‌شود. برخی از بیماران ممکن است در حین وارد کردن سوزن در پوست احساس ناراحتی کنند، اما اکثر بیماران می‌گویند که کل فرآیند به طور کلی بدون درد است. درمان معمولا از چند دقیقه تا حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. تعداد کل جلسات طب سوزنی ممکن است به سلامت بیمار بستگی داشته باشد.

طب سوزنی برای درمان بیماری‌هایی از جمله مشکلات گوارشی، تنفسی، عصبی و ارتوپدی استفاده می‌شود. این درمان باستانی چینی باعث تسکین سینوزیت، برونشیت حاد، آسم، سیاتیک و کمردرد، زخم، کولیت، یبوست، اسهال، سردرد، میگرن، اضطراب و افسردگی می‌شود.

یک بررسی در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که بسیاری از نقاط طب سوزنی در مکان‌هایی هستند که تحریک می‌تواند بر فعالیت نورون‌های حسی متعدد تأثیر بگذارد. این نقاط با نام فیلدهای گیرنده نیز شناخته می‌شوند. تحریک فیزیکی وارد کردن سوزن در این نقاط ممکن است بر پردازش درد در سیستم عصبی مرکزی و ماهیچه‌ها تأثیر بگذارد و جریان خون را به قسمت‌های خاصی از بدن افزایش دهد.

یک متا آنالیز در سال ۲۰۱۸ از تأثیر طب سوزنی بر درد مزمن نشان داد که این عمل می‌تواند مزایای تسکین درد قابل تشخیص از دارونما را ارائه دهد. با این حال، مکانیسم دقیق عملکرد طب سوزنی مشخص نیست.

بسیاری از بیماری‌ها آنقدر طاقت فرسا هستند که زندگی با آن‌ها غیرقابل تحمل به نظر می‌رسد. طب سوزنی یک ابزار دارویی عالی است، اما بسیاری از مردم از امتحان کردن آن می‌ترسند یا از اینکه طب سوزنی می‌تواند به چند بیماری مختلف کمک کند، بی اطلاع هستند. با این حال، این افراد تأثیر مثبت طب سوزنی برای بهبود سبک زندگی و رفاه خود را از دست می‌دهند.

معمولاً افرادی که من ملاقات می‌کنم معتقدند که طب سوزنی فقط می‌تواند شرایط مرتبط با درد مانند آرتروز یا سیاتیک را درمان کند. این یک تصور اشتباه بزرگ است. طب سنتی چینی که شامل طب سوزنی می‌شود، یک سیستم پزشکی کامل است که می‌تواند شرایط مختلفی را درمان کند. چند بیماری رایج که من با طب سوزنی درمان کرده‌ام عبارت‌اند از:

مشکلات سینوسی برخی از مشکلات سینوسی که طب سوزنی برای بهبود آن‌ها شناخته شده است عبارت‌اند از: سینوزیت، سرگیجه، گوش درد، تب یونجه، آلرژی و موارد دیگر.

طب سوزنی هزاران سال است که استفاده می‌شود. این طب توسط سازمان بهداشت جهانی با دستورالعمل‌های تعیین شده برای عمل مؤثر شناخته شده است.

انتظارات بلند مدت از طب سوزنی صورت چیست؟

نتیجه اصلی که مردم تجربه می‌کنند، رنگ پوست روشن است. گویی پوست از یک خواب طولانی و عمیق بیدار شده است. همه خون تازه و اکسیژن صورت را جاری می‌کند و واقعاً آن را زنده می‌کند.

اما برخلاف بوتاکس یا پرکننده‌های پوستی، طب سوزنی صورت یک راه حل سریع از هر نوعی نیست. تمرکز بر ایجاد تغییرات بلندمدت در سلامت پوست و بدن است، نه رفع سریع کوتاه مدت. با این کار، او به معنای تحریک بهتر کلاژن، رنگ پوست روشن، کاهش تنش فک و ظاهر نرم‌تر در کنار مزایای سلامتی مانند کاهش اضطراب و تنش است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.