سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41245 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۴ نکته که هنگام خرید چراغ خیابانی باید به آن دقت کنیم.
    10 آبان 1401 - 10:10
    شناسه : 209687
    0

    تنوع چراغ خیابانی در بازار روشنایی بسیار زیاد است و ویژگی و فاکتورهای زیادی بر قیمت این چراغ‌ها تاثیر می‌گذارند به همین دلیل در این مقاله به نکات مهمی در رابطه با ویژگی‌های چراغ خیابانی با کیفیت اشاره کردیم تا بتوانید هنگام خرید چراغ خیابانی، از میان تمام گزینه‌های موجود بهترین چراغ خیابانی را انتخاب کنید.

    پ
    پ

    چراغ خیابانی ال ای ی از جمله ادوات روشنایی است که برای نورپردازی و روشنایی محیط‌های باز و بسیار وسیعی مانند خیابان‌ها، جاده‌ها و غیره به کار گرفته می‌شود. خرید چراغ خیابانی چالشی است که همواره مجموعه‌های مختلف مثل شهرسازی، راه‌سازی و یا مدیریت شهری و یا مدیران و مسئولان خرید در مجتمع‌ها و ساختمان‌های بزرگ با آن رو به رو هستند. مخصوصا امروزه که با توجه به مشخص شدن مزایای چراغ خیابانی ال ای دی در مقایسه با چراغ خیابانی نسل گذشته، تمام نورپردازی ها با چراغ خیابانی LED انجام می‌شود و دیر یا زود نوبت به تعویض تمام چراغ‌های خیابانی نسل گذشته نیز می‌رسد.

    holbaek–street lights green urban spaces - 4 نکته که هنگام خرید چراغ خیابانی باید به آن دقت کنیم. - چراغ خیابانی

    تنوع چراغ خیابانی در بازار روشنایی بسیار زیاد است و ویژگی و فاکتورهای زیادی بر قیمت این چراغ‌ها تاثیر می‌گذارند به همین دلیل در این مقاله به نکات مهمی در رابطه با ویژگی‌های چراغ خیابانی با کیفیت اشاره کردیم تا بتوانید هنگام خرید چراغ خیابانی، از میان تمام گزینه‌های موجود بهترین چراغ خیابانی را انتخاب کنید.

    قبل از خرید چراغ خیابانی بهتر است از اجزای چراغ خیابانی و کارایی هر کدام از آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید تا هم به شما در انتخاب بین چراغ‌های موجود در بازار کمک کند و هم بتوانید شرایط نگهداری لازم برای چراغ را فراهم کنید:

    • چیپ چراغ خیابانی

    چیپ در واقع قلب تپنده و یا همان منبع نور در چراغ‌های LED است که در دو نوع SMD و COB تولید می‌شوند. تفاوت اصلی بین چیپ‌های SMD و COB در نحوه‌ی چینش و تولید آن‌ها است. چراغ‌هایی با چیپ COB معمولا زاویه تابش جمع‌تری دارند به همین دلیل در چراغ‌ خیابانی با توجه به کاربرد این چراغ‌ها از چیپ‌های SMD استفاده می‌شود که نور پخش‌تر با زاویه تابش بازتری دارند.

    چیپ با کیفیت علاوه بر اینکه طول عمر بیشتری دارد، شاخص نمود رنگ و یا CRI آن بالای ۸۰% است این بدین معناست که اجسام زیر نور این چراغ به رنگ واقعی خود نزدیک‌تر هستند، در واقع CRI بالا باعث واضح دیده شدن رنگ‌ها و زیبایی بصری می‌شود، از تمام این موارد می‌توان نتیجه گرفت که اهمیت کیفیت چیپ در طول عمر و شاخص‌های کیفی چراغ مشخص می‌شود.

    چیپ‌های شرکت Osram  و Nichia ژاپن از با کیفیت‌ترین چیپ‌های موجود در بازار هستند. هنگام خرید چراغ خیابانی حتما به کیفیت چیپ استفاده شده در آن دقت کنید.

    • استانداردهای بین‌المللی درایور چراغ خیابانی

    وظیفه درایور در چراغ خیابانی، تنظیم جریان برق و محافظت از چراغ در برابر تغییر ولتاژ و شدت جریان و یا همان رگلاتوری است و هم چنین چراغ را از هرگونه افزایش دمای بیش از حد حفظ می‌کند. در کل درایور با کیفیت کارایی بهینه چراغ را در تمام طول مدت مصرف از آن چراغ تضمین می‌کند.

    درایور چراغ خیابای ال ای دی ممکن است در مکان‌های مختلف مانند معابر عمومی و یا دولتی نصب شود، به همین دلیل باید استانداردهای خاصی داشته باشد؛ برای مثال ضریب اعوجاج پایین (THD<10%) و ضریب توان بالا (PF>0.95) استاندارهایی هستند که چراغ خیابانی ال ای دی باید داشته باشد.

     فیلیکر و یا چشمک نیز فاکتوریست که مستقیما با درایور چراغ در ارتباط است و باعث کم شدن کیفیت فیلم‌های دوربین مدار بسته و هم چنین در طولانی مدت باعث خستگی چشم عابران و رانندگان می‌شود در نتیجه چراغ خیابانی بدون فیلیکر (Flicker- free) انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تری خواهد بود.

    • بدنه چراغ خیابانی

    IP استانداری است که توسط IEC تعیین شده و تجهیزات الکتریکی را بر اساس نفوذ آب، گرد و خاک و هرگونه عوامل مخرب خارجی دسته بندی می‌کند، در واقع IP ضد آب بودن و نبودن چراغ را مشخص کرده و معمولا بر روی بدنه‌ی چراغ حک می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به راحتی قبل از خرید درجه حفاظت چراغ را از روی بدنه‌ی آن چک کنید.

    در جه حفاظت مناسب برای چراغ خیابانی ال‌ای‌دی که بتوان از آن در برابر انواع عوامل مخرب استفاده کرد IP65 و IP66 است، علاوه بر این چراغ خیابانی چون در شرایط مختلف جوی نصب می‌شود باید بدنه‌ای مقاوم نیز داشته باشد. برای مثال: چراغ خیابانی اکووات با درجه حفاظت ۶۶ و بدنه‌ا‌ی تماما آلومینیوم قابلیت نصب در تمام شرایط محیطی را دارد و در برابر همه‌ی عوامل مخرب مقاوم است.

    • گارانتی معتبر

    گارانتی معتبر از نکات بسیار مهم هنگام خرید چراغ خیابانی LED است با اینکه در کل چراغ‌های ال‌ای‌دی محصولاتی با طول عمر بالا هستند ولی با این حال چراغ خیابانی به دلیل شرایط نصب و کاربردی که دارد برای یک خرید مطمئن لازم است که علاوه بر توجه به نکاتی که به آن‌ها اشاره شد چراغ مورد نظر گارانتی معتبری نیز داشته باشد.

    در این باره چراغ‌های LED اکووات علاوه بر کیفیت و طراحی مناسب به همراه ۳ تا ۵ سال گارانتی بی قید و شرط ارائه می‌شوند تا خیالتان از خرید بهترین گزینه بین چراغ‌های خیابانی راحت باشد.

    هم چنین شما می‌توانید برای مشاوره رایگان در رابطه با چراغ خیابانی و یا نورپردازی با آن، با کارشناسان و مهندسان فنی اکووات در تماس باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.