پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41436 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه با استفاده از پرده، اتاق خوابمان را تاریک کنیم؟
    10 آبان 1401 - 10:24
    شناسه : 209692
    0

    درصورتی که محل زندگی یا محیط اتاق خوابتان به گونه‌ای است که نور کوچه یا خیابان وارد اتاقتان می‌شود و در خوابتان اختلال ایجاد می‌کند باید به وسیله روش‌هایی جلوی ورود نور از طریق پنجره به اتاقتان را بگیرید، حال قصد داریم تا در ادامه تعدادی از این روش ها را شرح دهیم:

    پ
    پ

    چگونه با استفاده از پرده، اتاق خوابمان را تاریک کنیم؟

    در دنیای امروز و با تفاوت سلیقه‌هایی که بین مردم وجود دارد ممکن است شما هم جز آن دسته از افراد باشید که بیدارشدن از خواب توسط رقص نور خورشید روی پلک‌هایتان اتفاقی ناخوشایند برایان باشد و همواره به دنبال راه حلی هستید تا از ورود نور، در روشنایی روز به درون اتاقتان جلوگیری نمایید. ساده ترین راه حل برا این مشکل استفاده از انواع پرده‌ها مانند پرده زبرا، پرده شید، پرده بلک اوت و دیگر انواع پرده می‌باشد. در این مطلب قصد داریم تا تاثیر نور بر خواب و انواع راه‌های جلوگیری از ورود آن به داخل اتاق را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

    images 1667127091 - چگونه با استفاده از پرده، اتاق خوابمان را تاریک کنیم؟ - اتاق خواب

    تاثیر نور بر خواب افراد

    افراد برای محیط خواب و استراحتشان دارای سلیقه‌های متفاوتی می‌باشند، به اینگونه که بعضی از مردم خواستار اتاق خوابی کاملا تاریک، بدون نور و روشنایی حتی در ساعات روز هستند ولی بعضی دیگر علاوه بر روز حتی در شب هم به دنبال روشنایی می‌باشند.

    خوب است بدانید تا یکی از عواملی که سبب ایجاد اختلال در هورمون خواب می‌شود نور است، زیرا نور باعث می‌شود تا هورمون ملاتونین کم ترشح شود و یا در صورت زیاد بودن نور در طول شب اصلا ترشح نشود درنتیجه مانع از خوابی راحت در طول شب خواهد شد. بنابراین برای داشتن خواب خوب بخصوص برای کسانی که در خواب مشکل دارند باید به میزان نور و دیگر موارد مربوط به اتاق خواب مانند دمای مناسب و جلوگیری از ورود و خروج صدا توجه کرد.

    ترفند تاریک کردن اتاق خواب

    درصورتی که محل زندگی یا محیط اتاق خوابتان به گونه‌ای است که نور کوچه یا خیابان وارد اتاقتان می‌شود و در خوابتان اختلال ایجاد می‌کند باید به وسیله روش‌هایی جلوی ورود نور از طریق پنجره به اتاقتان را بگیرید، حال قصد داریم تا در ادامه تعدادی از این روش ها را شرح دهیم:

    خاموش کردن لوازم برقی

    شما می‌توانید در اتاق خود هر وسیله الکتریکی را که از خود نور ساطع می‌کند، در هنگام خواب خاموش نمایید تا نورشان مانع از راحت خوابیدن شما نشود.

    مسدود کردن راه نفوذ نور از زیر درب

    نور‌هایی که مزاحم خواب افراد می‌شوند ممکن است به دلیل اینکه ساکنین منزل اصرار بر این دارند تا برای تردد ایمن در شب یکی از چراغ‌ها را روشن بگذارند. بنابراین نور ممکن است از اطراف، بالا یا پایین درب وارد اتاق شود برای همین راه‌هایی چون، استفاده از درزگیر درب و گذاشتن پتو یا ملحفه زیر درب برای جلوگیری از ورود نور وجود دارد.

    مسدود کردن نور ورودی از پنجره

    بخش عمده ورود نور به داخل اتاق خواب از طریق پنجره می‌باشد بنابراین برای مسدود کردن پنجره‌ها و ایجاد فضای تاریک و مناسب برای خوابیدن روش‌هایی وجود دارد که در ادامه آن‌‌ها را توضیح خواهیم داد:

    پرده‌هایی با پارچه ضخیم‌

    شما می‌توانید برای اتاق‌خواب خود پرده‌های پارچه‌ای با مدل پانچی، پلیسه‌ای و … را در هر رنگ و نقش نصب نمایید ولی در صورتی که خواستار اتاقی تاریک حتی در روز هستید باید از پارچه‌هایی با ضخامت بالا برای پرده‌های خود استفاده نمایید، تا بافت ضخیم آن‌ها تا حدود زیادی مانع از ورود نور به داخل اتاق شود. خوب است بدانید استفاده از پرده زبرا هم که متشکل از پارچه و تور می‌باشد تا 50 درصد می‌تواند نور وارد شده به اتاق را کم کند ولی هیچوقت این میزان جلوگیری از ورود نور به اتاق به 100 درصد نخواهد رسید.

    images 1667127096 - چگونه با استفاده از پرده، اتاق خوابمان را تاریک کنیم؟ - اتاق خواب

    استفاده از آستری پرده

    درصورتی اصلا طرفدار انتخاب و نصب پرده‌‌هایی بلند و ضخیم در اتاق خواب نیستید و بیشتر مایلید تا از پرده‌هایی از جنس تور و حریر استفاده نمایید تا با متناسب با طرح، رنگ و دکوراسیون محیط اتاقتان باشد؛ می‌توانید برای جلوگیری از ورود نور به اتاق از آستری پرده‌ای ضخیم استفاده کنید. آستری پرده اکثرا در رنگ‌های شیری و سفید و با ضخامت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند که درصورت استفاده از آن‌ها در زیر پرده اصلی خود می توانید هنگام نیاز به نور آن‌ها را کنار زده و نور را مهمان محیط اتاق خود کنید.

    استفاده از پرده بلک اوت

    یکی از انواع پرده‌‌ها که برای جلوگیری 75 تا 95 درصدی نور به داخل اتاق استفاده می‌شود پرده بلک اوت (blackout) می‌باشد. این پرده را با نام پرده خاموشی نیز در ایران می‌شناسند که هدف از تولید آن فیلتر کردن حداکثری نورخورشید، ایجاد حریم خصوصی، جلوگیری از آسیب دیدن پوست انسان و سایر وسایل در برابر اشعه ماورای بنفش خورشید و همچنین ایجاد محیطی با آرامش است.

    پرده بلک اوت را نباید با پرده‌هایی چون سان اسکرین و پرده‌های تیره اشتباه گرفت زیرا عملکردی متفاوت ولی شباهت ظاهری زیادی دارند.

    این پرده‌ها از دو لایه پارچه تشکیل شده‌اند که ممکن است در رنگ‌های مختلفی تولید شوند. در بین آن دو لایه پارچه، یک لایه مشکیه مخصوص با بافتی متفاوت وجود دارد که نور بسیار کمی از آن می‌تواند عبور کند.

    ویژگی‌های پرده بلک اوت

    به طور کلی پرده‌های بلک اوت دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که برای تاریک کردن اتاق تا حد امکان مناسب هستند از این پرده‌ها می‌توانید علاوه بر اتاق خواب، برای سینمای خانگی و اتاقی که برای استراحت در طول روز انتخاب می‌نمایید استفاده کنید حال تعدادی از این ویژگی‌ها را نام خواهیم برد تا در انتخاب آن راحت‌تر تصمیم بگیرید:

    فیلتر نور

    این پرده‌ها را در آینده‌ای نه چندان دور ممکن است به دلیل مزایای زیادی که دارند در اکثر خانه‌ها مشاهده کنید زیرا علاوه بر تنوع در رنگ آن‌ها به دلیل لایه مخصوص در بین لایه پارچه‌ای آن جلوی ورود نور به محیط را تا حد زیادی خواهد گرفت.

    صرفه‌جویی در انرژی

    از آنجایی که پنجره‌ها منبع مهمی برای هدر رفت انرژی هستند و 10 تا 25 درصد انرژی محیط از طریق پنجره خارج می‌شود. بنابراین برای جلوگیری و کاهش اتلاف انرژی بهتر است از پرده‌‌های بلک اوت برای عایق پنجره‌ها در فصل گرما و سرما استفاده کنید.

    کاهش سروصدا توسط پرده خاموشی

    انواع مرغوب و خوب پرده‌های خاموشی هنگام تولید از لایه فوم در بین لایه پارچه‌‌هایشان استفاده شده است که این فوم‌های متراکم مانند عایق صدا عمل کرده و مانع از ورود و خروج صدا از طریق پنجره می‌شوند.

    محافظت از لوازم منزل

    لوازم منزل مانند فرش‌ها، مبلمان، لوازم چوبی و … ممکن است در تابش نور خورشید برروی آن‌‌ها بسیار سریع تر از عمر مفیدشان دچار کهنگی و رنگ و رو رفتگی شوند بنابراین برای افزایش عمر این لوازم بهتر است تا از پرده‌‌های بلک اوت استفاده شود چرا که از تابش مستقیم آفتاب به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

    images 1667127176 - چگونه با استفاده از پرده، اتاق خوابمان را تاریک کنیم؟ - اتاق خواب

    حفظ حریم خصوصی

    با نصب پرده‌های معمولی در اتاق خواب ممکن است تا دید از بیرون به داخل اتاق را به طور کامل از بین برد ولی بدون شک سایه و حرکات به وضوح قابل دیدن هستند. برای همین استفاده از پرده‌ بلک اوت حتی اجازه دیده شدن سایه و حرکات درون اتاق به بیرون را نخواهد داد.

    عدم بازتاب نور از سطوح

    در صورتی که در اتاق کار خود یا اتاق خوابتان مشغول فیلم دیدن یا کار هستید با نصب این پرده‌ها دیگر لازم نیست نگران تابش نور خورشید به صفحه تلویزیون و مانیتور کامپیوتر خود باشید.

    انواع پرده بلک اوت

    پرده‌‌های بلک اوت یا خاموشی را می‌توان در رنگ‌ها و کاربرد‌های مختلف استفاده نمود در ادامه قصد داریم تا تعدادی از این کاربرد‌‌ها را نام ببریم:

    پرده بلک اوت آستری

    این پرده را می‌توان در صورتی که دوست دارید در اتاق خوابتان از پرده‌های حریر یا تور استفاده نمایید؛ به عنوان آستری در زیر پرده خود نصب کنید. این پرده‌ها به عنوان آستری چندین برابر بهتر از آستری‌های معمولی جلوی عبور و ورود نور به اتاق را می‌گیرند.

    پرده شید بلک اوت

    نوع دیگر این پرده‌های خاموشی پرده شید بلک اوت است. دیگر افرادی که نمی‌خواهند از پرده حریر یا تور استفاده کنند لازم است تا در این صورت فقط از آستری بلک اوت استفاده نمایند. این پرده‌ها را به صورت چین دار و صاف می‌توان نصب کرد؛ همچنین برای جمع یا باز کردن پارچه‌ این پرده‌‌ها‌ می‌توان هم از مکانیزم دستی و هم برقی توسط یک ریموت استفاده نمود.

    پرده بلک اوت تک لایه

    می‌توان در اتاق خواب از پرده بلک اوت به صورت تک لایه نیز استفاده کرد ولی برای اینکه پرده اتاق خیلی ساده نباشد می‌توان از آن نوع پرده بلک اوت خریداری نمود که علاوه بر خواص بلک اوت می‌شود برروی پارچه آن طرح یا نقش‌هایی که مد نظرتان است یا در آلبوم تیم پردکور وجود دارد را چاپ کنید.

    سخن نهایی

    حال با خواندن مطلب فوق متوجه شدید که در صورت وجود اختلال در خواب باید از ورود نور به محیط خوابتان در طول شب جلوگیری نمایید؛ همچنین روش‌های لازم برای مانع از ورود روشنایی به اتاق را برایتان شرح دادیم. امیدواریم تا با خواندن مطلب فوق هرچه سریع تر به حل مشکل ورود نور به درون اتاق خوابتان بپردازید.

    آدرس سایت: https://pardecore.com/

    شماره تلفن:

     09203030125

    09121460960

    021-88903461

    ثبت دیدگاه

    1 دیدگاه برای “چگونه با استفاده از پرده، اتاق خوابمان را تاریک کنیم؟”
    1. ممنون از مطالب مفیدتون

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.