سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع مدل لپ تاپ در دنیا
    10 آبان 1401 - 17:13
    شناسه : 209711
    1

    برای اولین بار رایانه قابل حمل در سال 1981 ابداع شد . با در نظر داشتن اینکه این رایانه قابل حمل می باشد ، ولی وزن سنگینی دارد

    خرید لپ تاپ تبریز

    پ
    پ

    images 1667296515 - انواع مدل لپ تاپ در دنیا - تبریزین بازاری

    تاریخچه لپ تاپ

    برای اولین بار رایانه قابل حمل در سال 1981 ابداع شد . با در نظر داشتن اینکه این رایانه قابل حمل می باشد ، ولی وزن سنگینی دارد ؛ رایانه ذکر شده با صفحه نمایش 5 اینچی ساخته و تولید شده بود، اپل در سال 1989 به فروش رایانه قابل حمل شروع کرد اما متاسفانه عملکرد موفقی نداشت و در سال های بعد آن توانست نظر مردم را بسیار جلب کرد .

    با پیشرفته تر شدن تکنولوژی ، سخت افزار لپ تاپ هم روز به روز قدرتمند تر شد ولی وزن لپ تاپ رفته رفته کمتر شد ؛ کمپانی های سازنده لپ تاپ همچون hp ، Asus و… در تلاش و کوشش می باشند که لپ تاپ هایی کم وزن و با کیفیت زیاد بتوانند تولید کنند .

    دسته بندی و انواع لپ تاپ ها

    شاید بتوان دسته بندی انواع لپ تاپ‌ ها را بر حسب وزن و اندازه و یا انتظارات کاربر طبقه بندی باید کرد . با در نظر داشتن وزن و اندازه هر لپ تاپ می توان گفت لپ‌ تاپ ‌های گیمینگ بزرگ الی اولترابوک‌ های باریک و سبک وزن را انتخاب کرد و در بخش کاربردی نیز یک لپ تاپ امکان دارد برای کارها و فعالیت های مهندسی ، دانشجویی ، بازی و یا طراحی ساخت و تولید می شوند . کار ها و فعالیت های دانشجویی همچون نگارش متن و وب گردی به سخت‌ افزار قوی نیاز ندارد و اکثرا در دسته بندی لپ تاپ هایی با قیمت پایین ما می توانیم مدل ‌های زیاد و متنوعی پیدا کنیم ولی برای تولید کردن طرح‌ های حرفه ‌ای و کارهای مهندسی و سنگین ما باید مدل هایی با قدرت بالا و همچنین قدرت پردازش زیاد را حتما مورد استفاده قرار دهیم . در این مقاله سعی داریم دو دسته بندی مهم و رایجی که در بالا به آن اشاره کردیم را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم .

    انواع مدل لپ تاپ در دنیا

    1 . مک بوک 

    کمپانی ساخت مک بوک شرکت اپل می باشد ،این لپ تاپ مورد بحث برای نخستین بار در سال 2006 تولید و معرفی شد و تا سال 2012 وارد بازار شد . پس از سال 2012 ، مک بوک پرو و مک بوک ایر توسط این شرکت شروع به تولید شد . اولین و بزرگ ترین تفاوت مک بوک با دیگر لپ تاپ ها ، سیستم عامل آن می باشد ؛ چرا که سیستم عامل مک بوک ، مکینتاش می باشد . مک بوک ایر به نسبت مک بوک پرو و مک بوک ، عمر باتری بالایی داشته و مک بوک پرو به نسبت دیگر مک بوک ها ، از نمایشگر بهتری برخوردار می باشند .

    2 . اولترابوک

    پس از مدت زمانی اینتل تصمیم بر این گرفت که یک لپ تاپ با وزن کم و بسیار نازک بسازد و در نهایت در سال 2011 پروسه ساخت اولترابوک را توانست به پایان برساند . مثبت ترین نکته اولترابوک را می توان ، داشتن باتری قدرتمند آن به نسبت دیگر لپ تاپ ها دانست . از امکانات اولترابوک می توان صفحه نمایش ، صفحه کلید ، صفحه نمایش لمسی ، باتری ، رم ، حافظه ROM و… را نام برد . معمولا اولترابوک برای افرادی کاربرد دارد که اکثرا در سفر به سر میبرند و به دنبال خرید و داشتن یک لپ تاپ با امکاناتی همچون نگه داشتن شارژ طولانی و همچنین داشتن حجم و وزن کمتری می باشند .

    3 . نوت بوک

    قبل از طراحی شدن یک رایانه کوچک یا به صورت کلی و دیدگاهی دیگر ، نوت بوک توسط شرکت NEC در سال 1989 طراحی شد ، و سپس شرکت Compaq یک مدل کامپیوتر طراحی کرد که فلاپی دیسک ، هارد درایو ، پردازنده ، رم ، پورت VGA داشت و وزن و حجم کامپیوتر شرکت Compaq به نسبت NEC بیشتر بود . محصول شرکت Compaq به نام لپ تاپ معرفی و محصول شرکت NEC به نام نوت بوک معرفی شد ؛ بزرگ ترین تفاوت نوت بوک و لپ تاپ ، کم وزن بودن Notebook می باشد . نت بوک ها به نسبت نوت بوک ها ، از سایز کوچکی برخوردار می باشند . اندازه نوت بوک ما بین 10 الی 15 اینچ می باشد و اندازه نت بوک ما بین 7 الی 13 اینچ می باشد . قدرت پردازش و قطعات سخت افزاری نوت بوک ها به نسبت ، نت بوک ها قوی تر می باشد .

    4 . کروم بوک

    کروم بوک لپ تاپی است که توسط شرکت گوگل ساخته شده است که Chromebook بر روی سیستم عامل کروم قابلیت اجرا شدن را دارد ؛ این سیستم عامل به واسطه شرکت گوگل توسعه یافته می باشد . کروم بوک به نسبت لپ تاپ های دیگر ، امنیت ، و همچنین از سرعت بالایی برخوردار می باشد و همینطور نا گفته نماند در Chromebook  پشتیبانی از اندروید امکان پذیر می باشد .

    5 . هیبریدی

    می توان لپ تاپ هیبریدی را با نام لپ تاپ و یا تبلت نام برد . قیمت لپ تاپ هیبرید به نسبت لپ تاپ معمولی بالا تر می باشد . از تفاوت های دیگر لپ تاپ هیبرید به نسبت لپ تاپ های عادی ، می توان لمسی بودن صفحه نمایشگر آن را نام برد .

    6 . سرفیس

    سرفیس ها که ازصفحه نمایشگر لمسی برخوردار هستند ، ساخت کمپانی مایکروسافت می باشد . سیستم عامل این لپ تاپ ویندوز می باشد و سرفیس پرو در سال 2013 معرفی و تولید شد . تفاوت اصلی سرفیس بوک با لپ تاپ را می توان ، لمسی بودن نمایشگر سرفیس و امکان تبدیل شدن به تبلت را نام برد .

    7 . لپ تاپ های  دانشجویی

    دانشجویان قبل از خریداری لپ تاپ دانشجویی ، به چند نکته حتما باید توجه داشته باشند ؛ نکته اول و اساسی کم حجم بودن لپ تاپ مورد نظر می باشد و نکته دوم قابلیت خروجی VGA در لپ تاپ مورد نظر می باشد ؛ چرا که  بیشتر صفحه نمایش ها و پروژکتور هایی که در دانشگاه ها وجود دارد و… از اتصال VGA بهرمند می باشند.

    images 1667296574 - انواع مدل لپ تاپ در دنیا - تبریزین بازاری

    برای خرید لپ تاپ در تبریز به کدام سایت مراجعه کنیم ؟

    برای خرید لپ تاپ در تبریز کافیست به وب سایت تبریزین بازاری به نشانی : https://tabrizinbazari.com مراجعه نمایید و در صفحه مخصوص به خرید لپ تاپ میتوانید با مشاورین مجموعه ارتباط برقرار کنید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.