شنبه, 29 اردیبهشت 1403 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41737 تعداد نوشته های امروز : 10 تعداد دیدگاهها : 2383×
جدیت آموزش و پرورش را در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گیلان مشاهده نکرده ایم
  • 17 مهر 1395 ساعت: 14:40
  • شناسه : 20979
    0

    استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن در نظام برنامه ریزی کشور، خواستار اهتمام فزون تر نهاد آموزش و پرورش در سرشماری اینترنتی این طرح آمارگیری شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان افزود: در ثبت […]

    پ
    پ

    استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن در نظام برنامه ریزی کشور، خواستار اهتمام فزون تر نهاد آموزش و پرورش در سرشماری اینترنتی این طرح آمارگیری شد.

    به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان افزود: در ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در گیلان، جدیت آموزش و پرورش را خیلی مشاهده نکرده ایم.
    وی با تاکید بر ضرورت همکاری در ثبت نام اینترنتی نفوس و مسکن اظهار کرد: مدیران واحدهای آموزشی بایستی در این زمینه، مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند.
    استاندار گیلان از مسئولان آموزش و پرورش استان خواست تا برای مدیران مدارس تکالیف جدید در این رابطه مشخص کنند.
    وی مشارکت مردم در بخش ثبت نام اینترنتی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: در ثبت نام حضوری مشکلی نیست، آمارگیران برای نام نویسی همه مردم اقدام می کنند.
    سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم تا 24مهرماه جاری، به صورت اینترنتی و از 25مهر تا 25 آبان ماه به صورت حضوری انجام می شود.
    نجفی در ادامه نشست شورای آموزش و پرورش گیلان در بخش گزارش وضعیت سوادآموزی و انسداد مبادی بیسوادی در استان بیان داشت: بیسوادی در گیلان بایستی ریشه کن شود و همه بایستی برای تحقق این مهم همکاری کنند.
    رئیس شورای آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به فعالیت های قرآنی در مدارس تصریح کرد: همت و تلاش دستگاه تعلیم و تربیت در حوزه قرآنی ستودنی است.
    استاندار گیلان در ادامه تحقیق و پژوهش را از ضروریات دانست و یادآور شد: توجه به پژوهش و تشویق دانش آموزان به امر تحقیق حائز اهمیت است.
    وی با بیان این مطلب که سرمایه گذاری در پژوهش هزینه نیست ، تصریح کرد: معلمان و مدیران مدارس خودشان به پژوهش بپردازند و دانش آموزان را نیز به این کار ترغیب کنند.
    *جذب سه هزار و 614 بیسواد مطلق در کلاس های سوادآموزی گیلان
    معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه با تشریح وضعیت سوادآموزی استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه هزار و 614 بیسواد مطلق در گروه سنی 10 تا 49 سال در کلاس های سوادآموزی گیلان ثبت نام شده اند.
    نورالله اکبری افزود: سهمیه سال جاری استان گیلان برای تحت پوشش قرار دادن هفت هزار بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 سال است.
    وی اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، هفت هزار و 691 نفر نیز در دوره های سوادآموزی و انتقال شرکت کرده اند که سهمیه گیلان در این بخش برای امسال، 9 هزار و 600 نفر است.
    معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: بر اساس آخرین آمار ، بیش از 14 هزار نفر در استان بیسواد هستند که برای باسوادی این تعداد، تمام سعی مان را به کار گرفته ایم.
    گزارش وضعیت سوادآموزی و انسداد مبادی بیسوادی استان گیلان، بررسی موضوع ادامه ساخت سالن چندمنظوره فرهنگیان، برگزاری همایش تشکل های دانش آموزی (شورای دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش آموزی هلال احمر با استاندار)، تالیف ، تدوین و انتشار پیک های آموزشی مربیان و نوآموزان چهارساله دوره پیش دبستانی، گزارش برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در تهران از جمله موضوعات مورد بحث و بررسی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان بود.
    بر اساس آخرین آمار، 375 هزار دانش آموز در استان گیلان مشغول به تحصیل هستند. / ایرنا

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.