×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

word image 210233 1 - رابطه ساخت کلیپ برای اینستاگرام با افزایش فروش - ایران مایند

قدرتی که یک فیلم در جذب کردن آدم ها دارد، یک کتابِ ۵ جلدی ندارد. باور نمی کنید؟ کسانی که سری کتاب های هری پاتر را خوانده اند، همگی معتقدند که نسخه سینمایی اش حتی یک پنجمِ کتابش تاثیر گذار نیست و در حقیقت اصلِ مکتوبِ اثر به شدت قوی تر است. اما داستان اینجاست که تعدادِ انگشت شماری آدم در اطرافمان هست که خودِ کتاب را خوانده باشند. اما تا دلتان بخواهد مثلِ ریگ بیننده سری فیلم هایش در همه جا ریخته! این یعنی ما خیلی وقت است حوصله خواندنِ متن های هر چند درخشان را نداریم و به دنبالِ میانبری می گردیم که جذابیتِ بصری داشته باشد. برای همین است که در سال های اخیر ساخت کلیپ برای اینستاگرام، بیش از هر زمانِ دیگری اهمیت پیدا کرده است.

ساخت کلیپ برای اینستاگرام چطور به این جایگاه رسید؟

مطمئناً سازندگانِ اینستاگرام هیچ وقت تخمین نمی زنند قرار است چه انقلابی در سوشال مدیا به پا کنند و چقدر رقیب و دشمن خونی برای خودشان بتراشند. این اپ به دلیلِ امکاناتِ شگفت انگیز و رابطِ کاربریِ آسان، خیلی سریع تبدیل به شبکه ای محبوب شد. اما این محبوبیت زمانی به اوجش رسید که کسب و کار ها فهمیدند می توانند با ساخت کلیپ اینستاگرام، سودشان را از ۴۰% به ۹۰% برسانند. هر چقدر هم که این اپ آپدیت های بیشتری بیرون می داد، این افزایشِ سود بالاتر می رفت. مثلا اضافه کردنِ قابلیتِ استوری از جذاب ترین ویژگی ها بود که تا پیش از آن فقط در تیک تاک به چشم می خورد و این اپ هم چندان بیزینسی نبود. بعدش قابلیتِ صرفاً پست گذاشتنِ عکس، به ساخت کلیپ برای اینستاگرام ارتقاء یافت. حالا هم که چند سالی است به لطفِ اکسپلور، ویترینِ جذابی از تمامِ کسب و کار ها در این فروشگاهِ مجازی وجود دارد.

دلیلِ محبوبیتِ ساخت کلیپ برای اینستاگرام

در دنیایی که به هنگامِ چَت کردن، is recording از is typing هیجان انگیز تر است، پس قطعا showing از همه شان خواستنی تر و جذاب تر است! همین یک جمله کافی است که با علتِ علاقه جنون آمیزِ آدم ها به ساخت کلیپ اینستاگرام پی ببرید. کاری با آسیب های روانی شبکه های اجتماعی در چند سال گذشته نداریم چرا که واقعا ربطی به این گزارش ندارد. اما اگر عادلانه نگاه کنیم می بینیم که تاثیراتِ مثبتِ زیادی هم داشتند. از جمله ظهورِ مشاغلِ پر سود در بسترِ اینستاگرام و سایرِ اپ های دیگر. در کشور هایی که غمِ نان بیش از غمِ محیط زیست و فرهنگ باشد و بیکاری فریاد بزند، در نتیجه حضورِ شبکه های اجتماعی که بتواند مشاغلِ جدید ایجاد کند یعنی گوهری ناب که باید قدردانش بود. قابلیتِ ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام هم دقیقا همین حکم را دارد. این موقعیتِ جذاب و رایگانی است که برای کسب و کار ها فراهم شده و باید از آن نهایتِ استفاده را کرد.

چه کسانی دست به ساخت کلیپ اینستاگرام می زنند؟

word image 210233 2 - رابطه ساخت کلیپ برای اینستاگرام با افزایش فروش - ایران مایند

در این عصر هیچ محدودیتی برای انجامِ هیچ کاری وجود ندارد. هر کسی که یک اکانت در کمپانی متا داشته باشد، می تواند اقدام به درست کردن کلیپ برای اینستاگرام بکند. اما دقیقا چالش از همین جا شروع می شود. درست است که همه حقِ فعالیت داریم اما آیا همه ما کیفیت لازم در ساخت کلیپ برای اینستاگرام را رعایت می کنیم؟ قطعا نه. شاید این پائین بودنِ سطحِ کیفی برای پیج های شخصی قابلِ تحمل باشد، اما قضیه برای بیزینسی که سودایِ موفقیت و کسبِ درآمد دارد، خیلی متفاوت است. مثلا اگر نکاتِ حرفه ای در ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام رعایت نشود و کار را به هر نابلدی بسپاریم، نه تنها نمی توانیم روی جذابیتِ ویدیو مارکتینگ حساب باز کنیم، بلکه باید منتظر باشیم که میمِ مسخره شدنِ کلیپِ تبلیغاتی مان را در پیج های فانِ اینستاگرامی و ری اکت نشان دادنِ یوتیوبر های کمدین ببینیم. پس درست کردن کلیپ برای اینستاگرام و تیزر سازیِ حرفه ای، فنون و اسراری را می طلبد که باید به کاردانش سپرد. یکی از این کاردان ها، اکستون استودیو است.

ویژگی های هوشمندی در ساخت کلیپ برای اینستاگرام

همیشه یک سری نسانه برای فهمیدنِ این که آیا نکاتِ حرفه ای در ساخت کلیپ اینستاگرام رعایت شده است یا نه وجود دارد، از جمله:

رایج شدنِ یک اصطلاحِ جدید بعد از پخشِ تیزر

یک تیزرِ حرفه ای همیشه از شعار های آهنگین برای ثبت شدن در ذهنِ مخاطب استفاده می کند. مثلا بعد از پخشِ تیزر اپلیکشنِ اَز کی، وقتی از یک نفر می پرسید که اینجا فلان سوال را باید از کی بپرسم؛ با خنده ای که آدم را عصبی می کند و تلاشِ بیهوده ای برای بانمک بودن است، می گوید: ازکی! وقتی برند و شعارِ تبلیغاتی ما درست وایرال بشود، نتیجه همین می شود. پس در ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام، توجه به تکرارِ آهنگینِ شعار ها و نامِ برند، ایده ای مخاطب جذب کُن است. کمی سخت است اما قطعا به نتیجه می ارزد.

قومیت گرا بودنِ کلیپ

word image 210233 3 - رابطه ساخت کلیپ برای اینستاگرام با افزایش فروش - ایران مایند

اگر واقعا قبول داریم که همه جایِ ایران سرایِ ماست، پس باید در ساخت کلیپ برای اینستاگرام هم آن را به همه اثبات کنیم. ایران از تنوعِ قومیتی رنگارنگی برخوردار است و همین بهترین شیوه برای شناخته شدنِ برند ها در استان های مختلف است. مثلا اپلیکشنِ با سلام تقریبا هر دو هفته یک بار، با گویشی که مختص به یکی از اقوامِ ایرانی است، برندش را تبلیغ می کند. این یعنی اگر تیزرش در پیجِ یک کاربرِ شیرازی پلی شود، همان اندازه تاثیر گذار است که توسطِ یک بیننده آذری زبان در تلوزیون دیده می شود. پس اگر می خواهید بگوئید کسب و کارتان هیچ محدودیتِ مکانی ندارد و همه به یک اندازه می توانند از خدماتش بهره مند شوند، با استفاده از اعجازِ تنوعِ زبانِ مادری آن را به مخاطب بفهمانید. نتیجه کار هم می شود، پیوند و نزدیکیِ بیزینس شما، با تمامِ مردمِ ایران.

کلیشه ای نبودن

کسی نیست که از تیزر تبلیغاتی کوچک کننده بینی آیدان زخم نخورده باشد. این تیزر نمادِ غیر قابلِ فهم بودن و بی نمکی در خاوره میانه است. طوری که حتی وقتی در زمانِ خودش پخش می شد، مخاطب نمی توانست با داستان کانکت شود، چه برسد حالا که زمانِ زیادی از ساختش گذشته. خطِ داستانی جذاب و خلاقانه و البته کوتاه، مهمترین ویژگی است که باید در درست کردن کلیپ برای اینستاگرام و رسانه های دیگر رعایت کنیم. طوری که مخاطب حس کند در حالِ مشاهده یک فیلمِ کوتاهِ جذابِ سینمایی است. اکستون استودیو هم از آن مجموعه های نوآور در سال های اخیر است، که با ایده پردازی های نابِ تبلیغاتی، توانسته کسب و کار های زیادی را در شبکه های مجازی به شهرت برساند.

اگر می خواهید با بهترین تیزر های تبلیغاتی و راز های ساختنشان آشنا شوید اینجا کلیک کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.