×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

برنج چمپا رامهرمز

برنج چمپا رامهرمز در دو نوع زودرس و دیررس بوده که نوع زودرس آن بلندتر از نوع دیررس است. این برنج در انواع مختلفی از جمله چمپای سیاه، چمپای نازک، چمپای خمیده، برنج رسمی، شاهک، چمپای سفید و چمپای قصردشتی موجود می باشد که برنج چمپای قصردشتی از بهترین برنجهای استان فارس است که دانه های آن با طول متوسط می باشد. به دلیل کیفیت عالی آن طرفدار زیادی در این استان دارد چمپا ویژگی هایی دارد که افراد با شناخت آن می توانند برنج اصل را از تقلبی تشخیص دهند و بهترین کیفیت را خریداری کنند که این ویژگیها این است که ظاهر آن گرد و توپر و دارای طول کوتاه یا متوسط است. همچنین در برابر بیماریها و آفتها مقاوم است. این برنج بسیار معطر و خوش طعم است و دارای مواد مغذی از جمله انواع ویتامینهاست این برنج هم در قالب نیم دانه و هم تمام دانه در بازار عرضه می شود طریقه پخت و مصرف این برنج به دو صورت انجام می شود که وابسته به سلیقه ی هر شخص می توان هم به صورت کته و هم به صورت آبکش آن را مصرف کرد.

C:\Users\AMIN\Desktop\111.jpg

برنج دودی هاشمی

قیمت برنج دودی هاشمی درجه یک و اعلاء از دیرباز مورد توجه بوده بخصوص زمانی که این برنج ها با بهترین کیفیت همراه است از زمانهای بسیار قدیم تا الان اکثر خانواده ها برای احترام گذاشتن به مهمان های خود و پذیرایی از آنها برای شام یا ناهار معمولا از برنج، پلوها و غذاهای لذیذی درست می کردند که گاها پیلاو هم گفته می شود. در بعضی مواقع مخصوصاً در استانهای شمالی کشور برای مهمانیهای خاص خود از برنج دودی از نوع هاشمی استفاده می شود اکنون علاوه بر مهم بودن کیفیت برنج، قیمت آن نیز بسیار حائز اهمیت است

C:\Users\AMIN\Desktop\112.jpg

برنج زعفرانی

برنج زعفرانی یک پیش غذای خوشمزه است که می توانید آن را در حدود ۳۰ دقیقه هم بزنید اما باید گفت که ته دیگ مرغ زعفرانی بسیار خوش طعم و لذیذ می باشد و بسیار پر طرفدار است. با پیاز خرد شده، سیر، برنج باسماتی، آب مرغ و کمی زعفران درست می شود همچنین می توان جعفری تازه را در بالا اضافه کنیم تا ظاهری تازه داشته باشیم و برنج زعفرانی بخشی از غذاهای بسیاری از کشورها از جمله، اما نه محدود به اسپانیا، هند، پاکستان، ترکیه و ایران است. زعفران یک ادویه است و اگر تا به حال آن را خرید کرده باشید، می دانید که یک ادویه گران قیمت است و همچنین ته دیگ زعفرانی یکی از لذیذ ترین غذاهایی است که می شود با زعفران درست نمود. اگر آن را چشیده باشید، می دانید که چقدر می تواند خوشمزه باشد و گاهی برای خرد کردن زعفران و استخراج طعم بیشتر از هاون استفاده می شود.

C:\Users\AMIN\Desktop\113.jpg

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.