پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین پارچه برای بارانی
    18 آبان 1401 - 12:09
    شناسه : 210348
    0

    با آغاز فصول سرد سال، بازار مانتوهای پاییزه به‌خصوص خرید مانتو بارانی رونق پیدا می­کند. مانتوی بارانی نیز یکی از انواع مانتوهای پرطرفدار این فصل است.

    پ
    پ

    word image 210348 1 - بهترین پارچه برای بارانی -

    مانتوی بارانی چیست؟

    مانتوی بارانی یکی از انواع مانتوهای کت‌مانند که بلندی آن تا مچ پا می­رسد. این نوع مانتو که غالبا یک لایه آستری حالت ضد آب ایجاد می­کند که زمان خرید مانتو بارانی به این نکته باید دقت کرد که این مانتو با جنس خاصی از پارچه دوخته می­شود که حالت ضدآبی خود را حفظ کند.

    انواع پارچه برای دوخت بارانی

    نکته­ای که در خرید مانتو بارانی باید به آن توجه داشت، جنس پارچه­ این مانتو است. بارانی­ها نسبتا ضخیم، براق، سبک بادوام و ضدآب هستند. پارچه­ای که در بارانی استفاده می­شود در برابر نفوذ آب مقاوم است، هوا را به خوبی جریان می­دهد و از عرق‌ کردن جلوگیری می­کند. این پارچه­ها از الیاف طبیعی و مصنوعی تهیه می­شوند و خاصیت ضدآب بودن خود را از ترکیب با مواد شیمیایی به‌دست می­آورند. از دیگر ویژگی­های این پارچه می­توان به‌ زود تمیز شدن آن اشاره کرد. همچنین بارانی گرمای زیادی تولید نمی­کند و برای مواقعی که سرمای زیادی وجود دارد، اصلا مناسب نیست.

    پارچه بارانی میکرو

    میکرو در عین اینکه پارچه­ی سبکی است، مقاومت بالایی دارد. در بافت لطیف این پارچه پلی‌استر وجود دارد که این موضوع باعث ضدآب شدن میکرو می­شود. همچنین میکرو آب‌رفت ندارد و زود چروک نمی­شود.

    پارچه بارانی چرم

    پارچه چرم در دسته پارچه­های طبیعی قرار می­گیرد و کابرد گسترده­ای در دنیای پوشاک به‌خصوص لباس­های گرم دارد. چرم به‌خوبی می­تواند بدن را گرم نگه دارد و عایق مناسبی در برابر سرما است. این پارچه به‌دلیل ضدآب بودن و استحکام بالایی که دارد، از پرطرفدارترین پارچه­های گرم محسوب می­شود. چرم­ها قیمت بالایی دارند اما نمونه­های مصنوعی آن با قیمت مناسبی هم‌‌ردیف با پارچه­های دیگر مانند پارچه پشمی در بازار عرضه می­شود.

    پارچه بارانی پشمی

    پارچه پشمی نیز از دیگر پارچه­های رایج و معروف در صنعت مد و لباس است که عموما در لباس­های گرم به کار می­رود. این پارچه در برابر نفوذ رطوبت و سرما مقاومت خوبی دارد و می­تواند گرمای بدن را حفظ کند. پارچه­های پشمی به نسبت عایق خوبی هستند. همچنین با توجه به اینکه پارچه پشمی هوا را از خود عبور می­دهد، بدن در استفاده از بارانی به جنس پشم، عرق نمی­کند.

    پارچه بارانی PUL

    پارچه­های­ PUL عایق­ خوبی در برابر نفوذ آب و رطوبت هستند. PUL (Poly Urethane Laminate) یک لایه ضد آب است که آن را روی پارچه قرار می­دهند تا پارچه ضدآب شود. این پارچه بافت نرم و منعطفی دارد و دارای قابلیت گردش هوا است.

    پارچه بارانی TPU

    این پارچه نسبت به PUL از مقاومت کمتری برخوردار است اما با این­حال عملکرد یکسانی با پارچه PUL دارد با این تفاوت که متریال به­ کار رفته شده در TPU با محیط زیست سازگاری بیشتری ایجاد می­کند و این دلیل باعث پرطرفدار بودن این پارچه شده است.

    پارچه بارانی High-Tech

    بافت پارچه High-Tech از الیاف مصنوعی تشکیل شده و استحکام بالایی دارد. این پارچه 100% ضدآب است و در خرید مانتو بارانی که ضدآب بون پارچه اهمیت دارد، بسیار استفاده می­شود. همچنین به‌دلیل محکم بودن جنس پارچه، برای مراقبت از آن نیاز به دستورالعمل خاصی نیست و به راحتی شسته و زود خشک می­شوند.

    پارچه بارانی ابریشمی

    پارچه ابریشم از جمله پارچه­هایی است که در دوخت مانتو بارانی کاربرد دارد. این پارچه از الیاف طبیعی به دست می­آید و بافت لطیف و نرمی دارد. ابریشم با اینکه وزن کمی دارد ولی بسیار محکم و مقاوم است. این پارچه چون به‌صورت طبیعی خاصیت ضدآب بودن ندارد، با نانو سیلیس ترکیب می­شود تا در برابر آب مقاوم شود.

    پارچه بارانی گاباردین

    این پارچه بافت محکم و متراکمی دارد. الیاف پشمی این پارچه با وجود تراکم زیاد، دارای وزن کمی است و زود چروک نمی­شود. دلیل استفاده از این پارچه در دوخت بارانی، ضدآب بودن آن است. گاباردین تا مدت زیادی خشک می­ماند و آب به‌راحتی در آن نفوذ نمی­کند. ظاهر این پارچه به دلیل بافت محکمی که دارد، براق و حالت ابریشمی است. همچنین نفوذپذیری هوا در این پارچه از تعریق بدن جلوگیری می­کند.

    پارچه بارانی شمعی

    مهم­ترین ویژگی این پارچه، نفوذناپذیر بودن آن در برابر آب و رطوبت و هر ماده دیگری است. در بافت این پارچه پلی‌استر وجود دارد و همین موضوع باعث می­شود پارچه شمعی عایق شود. این پارچه مقاومت و استحکام بالایی دارد. پارچه شمعی زیر مجموعه­ای از انواع پارچه­های برزنت است که برخلاف آنها در ترکیب خود پنبه ندارد.

    جمع‌بندی

    برای هر فصلی با توجه به آب‌و‌هوای آن، لباس­های مخصوصی وجود دارد. بارانی­ها از جمله لباس­هایی هستند که در پاییز بسیار استفاده می­شوند و ویژگی بارزی که دارند، ضدآب بودن آنها است. در نتیجه برای خرید مانتو بارانی، جنس پارچه بسیار اهمیت دارد. پارچه بارانی باید در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشد. شما می توانید برای خرید مانتو بارانی یا سفارش دوخت آن به فروشگاه اینترنتی مزون پامچال مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    6 دیدگاه برای “بهترین پارچه برای بارانی”
    1. اول بارونش پیدا کن تا به بارونیش برسیم ??

      پاسخ
    2. سلام هروقت بارون اومدمیاییم میخریم

      پاسخ
    3. ریدم تو این دنیا

      پاسخ
    4. بارون هنوز نیومده ولی حتما میگیرمش

      پاسخ
    5. بارون اومد خو

      پاسخ
    6. ایشالا خدا قسمت کنه

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.