جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فر شیرینی پزی و قنادی از مهم ترین تجهیزات قنادان
    18 آبان 1401 - 18:35
    شناسه : 210391
    0

    فر قنادی و شیرینی پزی از تجهیزات و ابزارهای بسیار ضروری در قنادی‌ها و شیرینی پزی‌ها است. این فرها دارای انواع گوناگونی هستند که در ادامه این مطلب با آنها آشنا خواهید شد. گروه تولیدی صنعتی کهن فر کاوه با سال‌ها تجربه و تلاش در زمینه ساخت انواع فر صنعتی از بهترین افراد برای خرید فر شیرینی پزی و خانگی هستند. انواع فر صنعتی برای پخت نان، کلوچه، شرینی و بیسکوییت با بهترین کیفت را می‌توانید از گروه صنعتی کهن فر کاوه خریداری کنید.

    پ
    پ

    انواع فر شیرینی پزی و قنادی

    فرها انواع مختلفی دارند. بزرگترین دسته بندی فرها به شرح زیر است:

    • فر ثابت
    • گردان
    • فر خانگی
    • و فر صنعتی

    در ادامه به توضیح هر کدام از این نوع فرها میپردازیم. فر گردان جزو فرهای صنعتی و فر طبقه‌ای جزو فرهای ثابت فنادی می‌باشد. هر کدام از فرهای صنعتی و خانگی دارای مدل‌ها و برندهای متفاوتی هستند. این مدل‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلفی توسط بهترین سازنده‌های ایرانی ساخته می‌شود. فرهایی که در بازار وجود دارند در 2 نوع ثابت و گردان می‌باشند.

    تفاوت فر ثابت و گردان

    فرهای شیرینی پزی و قنادی ثابت بیشتر برای مکان‌های کوچک استفاده می‌شود. اگر مکان یا مغازه کوچکی دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم از فرهای ثابت استفاده کنید. اما معمولا قنادی‌ها و مغازه‌های نان فانتزی بزرگ از فرهای گردان استفاده می‌کنند. زیرا برای پخت زیاد باید از این نوع فرها استفاده شود.

    word image 210391 1 - فر شیرینی پزی و قنادی از مهم ترین تجهیزات قنادان -

    خرید و قیمت فر شیرینی پزی و قنادی

    چنانچه قصد دارید متناسب با بودجه خود بهترین نوع فر قنادی و شیرنی پزی را خریداری کنید به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم برای مشاهده انواع دستگاه فر شیرینی پزی کهن فر کاوه به نشانی اینترنتی https://kavehoven.com/فر-قنادی-و-شیرینی-پزی/ مراجعه نمایید.

    فر صنعتی

    پخت کلوچه، کیک و شیرینی خوش طعم و باکیفیت بدون وجود فر صنعتی امکان پذیر نیست. افرادی که در زمینه کیک پزی و شیرینی پزی تخصصی دارند، می‌دانند که کیفیت تجهیزات قنادی در کیفیت و طعم کیک بسیار تاثیرگذار است. انواع متفاوتی از فر صنعتی وجود دارد. برای مثال برای پخت و تهیه انواع نان از فر صنعتی گردان باید استفاده کنید. فرهای صنعتی قابلیت پخت تعداد و مقدار زیادی از شیرینی را دارد. باید با توجه به نیاز خود دستگاه مناسبی را خریداری کنید. از فرهای صنعتی علاوه بر پخت شیرینی در رستوران‌ها و هتل‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زیر به انواع فر صنعتی در رستوران اشاره کرده‌ایم:

    • فر ته چین پز
    • دیزی پز
    • فر ریلی پخت برنج و دم کن برنج
    • فر بخار پز ایستاده
    • یکی دیگر از انواع فر صنعتی در رستورانه‌ها فر بره پز است.
    • فر پیتزا ریلی و فر صنعتی پیتزا صندوقی

    word image 210391 2 - فر شیرینی پزی و قنادی از مهم ترین تجهیزات قنادان -

    فر صنعتی گردان با حرارت غیر مستقیم

    یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع فرهای صنعتی برای پخت کیک و شیرینی و نانپ، فرهای گردان است. علت نام گذاری این نوع فر به این دلیل است که نحوه عملکرد این نوع فرها به صورت چرخشی و گردان است. به این ترتیب زمانی که ماده‌ای را برای پخت درون این نوع فر قرار می‌دهید، به صورت ثابت در فر باقی نمیماند. بلکه به صورت چرخشی در در جهتی مشخص شروع به گردش می‌کند. در نتیجه ماده یا نان و شیرینی و کیکی که درون آن گذاشته‌اید به خوبی می‌پزد و مغز پخت می‌شود. لذا لازم است بدانید که به هیچ عنوان خشک و سوخته نمی‌شود. چراکه در فرهای صنعتی گردان از حرارت غیر مستقیم برای پخت مواد استفاده می‌شود. این مورد یکی از بهترین ویژگی‌ها برای پخت نان و کیک و شیرینی است. فرهای گردان دارای دو دسته زیر می‌باشند:

    • فرهای کیک پزی
    • و کلوچه پزی

    فر قنادی

    فر قنادی بهتر از فر گازهای معمولی است. چراکه فرهای قنادی دارای فن و هواکش است که دیگر فرها این قابلیت را ندارد. فن و هواکش باعث می‌شود تا گرما در بالا و پایین و اطراف غذا جریان داشته باشد. سپس گرما از دریچه خروجی هوا به بیرون می‌رود. این گرما کاری می‌کند تا مواد داخل فر سریع‌تر و راحت‌تر پخته شود.

    word image 210391 3 - فر شیرینی پزی و قنادی از مهم ترین تجهیزات قنادان -

    مزایای استفاده از فر قنادی

    استفاده از فر قنادی و شیرینی پزی به دلایل زیر بهتر از فرهای معمولی است:

    • پخت سریع مواد داخل فر : به دلیل اینکه گرما به طور مستقیم به مواد میخورد و دور مواد نمی‌گردد.؛ غذا و شیرینی و کیک 25 درصد زودتر از مابقی فرها در این نوع فر می‌پزد.
    • پخت یکسان و به اندازه: در فرهای معمولی گرما به یک نقطه می‌خورد. اما در فرهای قنادی دمای یکسانی به همه جای مواد پخش می‌شود.
    • برشتگی بهتر مواد: فرهای معمولی کمی مرطوب می‌شوند و غذاهای آبدار نمی‌توانند در آن به خوبی پخته شوند. اما در فر قنادی هوا خشک می‌شود و غذا زودتر میپزد.
    • صرفه جویی در انرژی : به دلیل اینکه شیرینی و غذا زودتر در فر قنادی میپزد استفاده از برق و گرما کمتر است. در نتیجه انرژی بیشتری صرفه جویی می‌شود.

    فرهای قنادی طبقه‌ای

    فرهای قنادی معمولا به شکل فرهای طبقه‌ای هستند. این نوع فرها برای پخت انواع مختلف شیرینی کاربردی هستند. این مدل از فرهای قنادی دارای چند طبقه هستند که بر روی هر طبقه سینی وجود دارد. فرهای مخصوص پخت نان فانتزی فرهای طبقه‌ای است.

    انواع فر طبقه‌ای

    فرهای قنادی طبقه‌ای با توجه به محدودیت و پخت انواع نان دارای مدل‌های متفاوتی می‌باشند. چراکه نان‌ها دارای انواع نان حجیم و نیمه حجیم و فانتری هستند. برای مصارف شیرینی پزی فرهای طبقه‌ای دارای انواع زیر می‌باشند:

    • فر 4 طبقه : این نوع فر  گنجایش‌های مختلفی دارد. فرهای طبقه‌ای در مدل‌های 8،16 و 24 دیس وجود دارد. اندازه دیس‌ها معمولا 60 در 90 سانتی متر است. سرعت پخت فر 4 طبقه‌ای برای پخت نان برابر با 1000 کیلوگرم در 8 ساعت است.
    • و فر قنادی 2 طبقه : در بالا و پایین این نوع فر مشعلی به طور جداگانه وجود دارد. بنابراین هر کدام از این مشعل‌ها به طور جداگانه جرقه می‌زنند و روشن می‌شوند. فرهای دو طبقه دارای فن‌هایی برای ورود بخار به نان و کیک در زمان پخت هستند. هر طبقه دارای دربی جداگانه و دارای شیشه‌های مقاوم و ایمن هستند.
    • و فر یک طبقه و سه طبقه : معمولا این نوع فرهای فنادی به فرهای قنادی خانگی معروف هستند. عملکرد این نوع فر همانند فر 2 طبقه می‌باشد.

    شما عزیزان می‌توانید انواع فرهای صنعتی، قنادی و فر شیرینی پزی را با بهترین برند و بالاترین سطح کیفیتی از گروه صنعتی کهن فر کاوه خریداری کنید.

    https://kavehoven.com

    09133270677

    03137657881

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.