×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

اسب ترکمن

معرفی پر درآمد تر انواع اسب ترکمن نسبت به سایر اسبهای دیگر به راحتی می‌ توانند یورتمه بروند، همچنین اندازه سم آنها کوچکتر است، ویژگی مثبت دیگری که این اسبها دارند چرخش بسیار راحت آنها می باشد، این نوع اسبها اگر تغذیه مناسبی داشته باشند کمتر دچار بیماری می گردند.

اغلب پرورش دهندگان اسبهای ترکمن برای تغذیه این اسبها از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا استفاده می‌ کنند که از جمله آنها می‌ توان به گوشت مرغ و همچنین گوشت گوسفند اشاره نمود، علاوه بر گوشتهای ذکر شده از یونجه و همچنین جو نیز برای تغذیه این اسبها استفاده می گردد.

حتی این اسبها کشمش و خرما مرغوب نیز می خورند، هر کدام از اسبهای ترکمن با توجه به شرایط جسمانی و همچنین سنی که دارند مقدار مشخصی از مواد غذایی را مصرف می کنند، به عنوان مثال اسبهایی که باردار هستند قطعا میزان تغذیه بیشتری دارند، حتی ممکن است نوع تغذیه آنها با اسبهای معمولی تفاوت داشته باشد.ین مشاغل ایران و دنیا

word image 210430 1 - چگونه با معامله و پرورش اسب اصیل ایرانی ثروتمند شویم؟ -

اسب کرد

در قسمتهای مختلف کشور ما به علت آب و هوای عالی و بی نظیر امروزه یک زیستگاه عالی برای پرورش اسب کرد عرضه شده است که این امر سبب شده افراد در مناطق مختلف اقدام به پرورش اسب کنند که اسب کرد کرمانشاه یکی از نژادهای بی نظیر است که در کشور ما به مناسب ترین شکل تولید می شود چون این حیوان علاوه بر این که کرمانشاه دارای طبیعت بکر و عالی است.

همچنین به بهترین شکل با آب و هوایی کرمانشاه سازگار است، بنابراین این خصوصیت سبب می شود به مناسب ترین در این منطقه کشور رشد کند و از افراد از آن به شکلهای مختلف استفاده کنند که این امر عالی است.

این نژاد اسب همچون اسب ترکمن خراسان از ویژگیهای عالی برخوردار است که امروزه این امر سبب شده افراد که دوست دارند این حیوان را خرید کنند از گونه کرمانشاه خریداری کنند و از آن جهت سوارکاری و همچنین شرکت در مسابقه استفاده کنند که بسیار مناسب و عالی است.

چون دارای توان بدنی بالایی است که به بهترین شکل در مسابقه چوگان شرکت می کند و رتبه اول را به خود اختصاص می دهد و از پرشهای که این اسب انجام می دهد نباید چشم پوشی کرد که آن نیز در جایی خود بسیار عالی و بی نظیر است.

word image 210430 2 - چگونه با معامله و پرورش اسب اصیل ایرانی ثروتمند شویم؟ -

اسب کرد اصیل

در زمانهای گذشته ایران یک امپراتوری باستانی بود که بر بخش بزرگی از منطقه (خاورمیانه) تسلط داشت که در دوران اوج خود به پرورش اسب کرد اصیل زیبا و ورزشکار می پرداخت اما به مرور زمان بسیاری از این نژادها گم شدند.

و مواردی که امروزه مشاهده می کنید و هنوز موجود هستند، گواه مهارت و تسلط ایرانیان در سوارکاری می باشند. ایران امروزی خانه اکثر اقوام ایرانی باستانی است و برخی از مردم هنوز به عنوان زبان مادری، به این زبان صحبت می کنند.

اگرچه در حال حاضر به نام فارسی شناخته می شود اما هنوز ایرانیانی در افغانستان و تاجیکستان هستند که برخی از اسبهای ایرانی اصیل را پرورش می دهند و با آنها کار می کنند. ابتدا لازم به ذکر است بدانید اسبهای‌ اصیل را از پاکترین خونهای اسبهای ایرانی باستان می ‌دانند.

اگرچه امروزه تعداد بسیار کمی از آنها باقی مانده است، اما برخی از آنها توسط افرادی نگهداری می شوند و بسیار ارزش دارند. در اصل، پرورش اسب کرد اصیل با کاه و کلش گسترده بود.

word image 210430 3 - چگونه با معامله و پرورش اسب اصیل ایرانی ثروتمند شویم؟ -

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.