جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • من باورهای ثروت ساز را در ذهنم کاشتم
    19 آبان 1401 - 18:38
    شناسه : 210578
    0

    می دانیم که هر اتفاقی که برای ما می افتد به باورهای ما بستگی دارد. جهان مثل آیینه، تصاویری از باورهای ما را به ما نشان می دهد. من باور داشتم که می توانم در حوزه ی سنگ تراورتن به درآمد میلیاردی برسم و اینگونه نیز شد.

    پ
    پ

    سنگ تراورتن زنجان

    از این رو برای نما ساختمان نیز مناسب است. جالب است بدانید در نماهای رومی هم می توان از این سنگ تراورتن زنجان بهره برد. لازم به ذکر است که سنگ تراورتن به خودی خود جذب آب بالایی دارد که البته طی فرآوری این امر بهبود پیدا می کند، اغلب برای بهبود این امر از رزین یا پولیش سنگ استفاده می کنند. همین امر سبب می شود تا هوا زدگی و کثیفی سنگ تراورتن تبریز کاهش پیدا کند، توجه داشته باشید که جنس رزین به کار گرفته شده بسیار حایز اهمیت است. یکی از شهر های دارای معادن عظیم سنگ تراورتن، زنجان است. این معادن بر اثر گذر چشمه های آب گرم و همچنین رسوبات ایجاد شده در کف دریا و رودخانه ها طی گذشت چند صد سال به وجود آمده اند. متخلخل موجود در سطح این سنگ ها اصلی ترین عامل شناسایی هستند که البته بخش عظیمی از این حفره ها در طی فرآوری از بین می روند. استفاده از سنگ تراورتن در نمای داخلی یا خارجی ساختمان هیچ محدودتی ندارد، این سنگ ها اغلب در طیف رنگی کرم، لیمویی، سفید، گردویی و شکلاتی عرضه می شوند.

    C:\Users\ARAD\Desktop\22.jpg

    سنگ تراورتن سفید

    همان گونه که بیان شد سنگ تراورتن سفید طبس کارایی بسیار بالایی دارد و در بسیاری از صنایع ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر کاربرد هایی که در صنعت ساختمان سازی دارد در مجسمه سازی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و یک ویژگی بسیار خوبی که دارا می باشد این است که قابلیت ساب پذیری و شگل گیری بسیار بالایی داشته و نیاز به رزین اپوکسی، رنگ و… ندارد و با یک مقدار ساب براقیت بی نظیری به خود خواهد گرفت.

    همان گونه که در مطالب بالا بیان شد قیمت سنگ تراورتن طبس یا تراورتن استخوانی به عوامل بسیاری بسگی دارد و رنگ تیره تر این سنگ به دلیل کمیاب تر بودن آن قیمت بالاتری دارد. البته تمام طرح و رنگ سنگ ها از لحاظ قیمت با یک دیگر متفاوت بوده و در این نوع سنگ نیز هر چه میزان رگه ها کمتر باشد قیمت بالاتری دارد.

    همان طور که از نام آن مشخص است سنگ تراوزتن سفید طبس و مرمریت سفید از معادن بزرگ و بی نظیر شهر طبس استخراج می شود و کیفیت بالایی دارد و در بازار مصرفی جایگاه ویژه ای داشته و بسیار محبوب می باشد.

    C:\Users\ARAD\Desktop\2.jpg

    سنگ تراورتن سیلور

    پیدایش این محصول اولین بار در کنار آب های گرم و چشمه های آب و غارهای آهکی بر می گردد، سنگ تراورتن سیلور به دلیل شرایط محیطی که در آن یافت می شوند رنگ های مختلفی دارند به این صورت که هرچه املاح و مواد معدنی موجود در آب چشمه ها کم باشد رنگ سنگ شفاف تر، روشن تر و ملایم تر خواهد شد و این نوع سنگ ها به دلیل فراوانی در بازار عرضه، قیمت مناسب تری نیز دارند.

    برعکس آن نیز صادق است که اگر میزان املاح و عناصر موجود در آب بیشتر باشد رنگ آن تیره تر و مات خواهد بود که این نوع رنگ، گرانبها و پر طرفدار به شمار می رود. تنوع رنگ در این سنگ ها از قبیل کرم، کاراملی، خاکستری، مشکی، طلایی و قهوه ای و .. می باشد.

    سنگ ها از جمله مصالح ساختمانی کلیدی و اساسی برای ساخت و ساز به شمار می روند. این محصولات در انواع و طرح های گوناگون موجود هستند که سنگ سیلور کاشان و تراورتن دودی یکی از معروفترین تراورتن های موجود در بازار می باشد.

    C:\Users\ARAD\Desktop\2.jpg

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.