شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
توصیه های مهم برای کاشت انواع نهال بادام که نمی دانید!
22 آبان 1401 ساعت: 13:32
شناسه : 210775
0

نهال بادام همیشه در زمره پرفروش‌ترین نهال‌های یک نهالستان است، زیرا به سبب اهمیت بسیار زیاد این مغز خوشمزه در بخش کشاورزی و غذایی، یک محصول ایده آل برای سرمایه گذاری کشاورزی محسوب می‌شود. سرمایه گذاری برای احداث باغ بادام به دلیل ایجاد بازده سرمایه گذاری بالا و علاوه بر آن افزایش ارزش زمین با رشد درختان بادام، منطقی و هوشمندانه است.

پ
پ

نهال بادام به دو نوع مثمر و تزیینی عرضه می‌شود. درخت مثمر همانی است که میوه می‌دهد و مغز آن را می‌توان به صورت ساده، بو داده و یا به عنوان ماده غذایی در دسرها، شکلات‌ها، و قنادی‌ها، کره و شیر بادام و سایر مصارف خوراکی استفاده کرد. درخت تزیینی که به بادام تلخ معروف است برای تولید روغن بادام کاربرد دارد. روغنی که در داروسازی و صنایع آرایشی و بهداشتی موارد استفاده فراوانی دارد.

images 1668290141 - توصیه های مهم برای کاشت انواع نهال بادام که نمی دانید! - خرید نهال بادام

نهال بادام همیشه در زمره پرفروش‌ترین نهال‌های یک نهالستان است، زیرا به سبب اهمیت بسیار زیاد این مغز خوشمزه در بخش کشاورزی و غذایی، یک محصول ایده آل برای سرمایه گذاری کشاورزی محسوب می‌شود. سرمایه گذاری برای احداث باغ بادام به دلیل ایجاد بازده سرمایه گذاری بالا و علاوه بر آن افزایش ارزش زمین با رشد درختان بادام، منطقی و هوشمندانه است.

چگونه نهال بادام بکاریم؟

چنانچه قصد خرید نهال بادام دارید خوب است بدانید که اگر از این نهال‌ها به خوبی مراقبت کنید و آن‌ها را به درختی تنومند تبدیل کنید، می‌توانید تا 25 سال از آن میوه برداشت کنید.

البته ابعاد و حجم مغز این میوه بستگی دارد به اینکه تا چه زمانی آب و هوای مناسب برای رشد در اختیار داشته باشد.

اقلیم مناسب برای رشد نهال بادام

به طور کلی باید گفت نهال بادام علاقمند به رشد در اقلیم‌هایی با تابستان گرم و رطوبت کم است. این شرایطی است که می‌توانید انتظار داشته باشید درخت شما بهترین رشد را داشته باشد. شرایط عالی برای رشد در کیفیت میوه و مزه آن نیز تاثیر خواهد گذاشت.

به نظر شما چه مدت طول میکشد تا مغز بادام بالغ شود؟!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چه مدت باید نهال خود را زیر نظر داشته باشید تا به بار بنشیند و وقتی بالغ شد، چقدر زمان می‌خواهد تا بتوان از آن بادام برداشت کرد.

اگر قصد احداث باغ و کشت نهال بادام دارید، باید بدانید که نهال‌های جوان شما به یک فصل رشد طولانی و بدون یخبندان نیاز دارند تا بالغ شوند. مدت زمانی به اندازه حدود پنج سال، تا درخت به باروری برسد و حدود هفت تا هشت ماه تا مغز بادام، آماده مصرف شود و اصطلاحا برسد!

وقتی صحبت از دوره رشد بدون یخبندان می‌شود، یعنی برای درختی که بارور می‌شود، سرمازدگی بهاره بسیار خطرناک است. زیرا سرما گل‌هایش را از بین می‌برد و به تبع در حجم میوه اثر می‌گذارد.

images 1668290143 - توصیه های مهم برای کاشت انواع نهال بادام که نمی دانید! - خرید نهال بادام

به دلیل داشتن اقلیم مناسب است که بزرگترین تولید کننده بادام در جهان، امریکا و به طور ویژه کالیفرنیاست و در ایران نیز استان فارس، قطب تولید بادام محسوب می‌شود.

برای خرید نهال بادام سراغ کدام نهالستان برویم؟

اگر عزمتان را جزم کرده‌اید که باغ بادام احداث کنید، قدم اول خرید نهال بادام است. اما خرید نهال، مانند خرید ملک، پوشاک یا مواد غذایی نیست! شما حتی اگر ملک خریداری کنید و بعد از مدتی پشیمان شوید، می‌توانید آن را بفروشید یا هزینه‌ای که صرف پوشاک و مواد غذایی می‌کنید آنقدر زیاد نیست که اگر هدر برود، با شکست اقتصادی و هدر رفت سرمایه مواجه شوید.

اما اگر برای خرید نهال، به سراغ معتبرترین نهالستان بادام نروید، اگر نهال سالم و رقم مناسب خریداری نکنید، دیگر فرصتی برای جبران وجود نخواهد داشت. زیرا به زودی نهال‌ها خشک یا پوسیده خواهند شد و جدا از ضرر مالی، اعتماد به نفس و انگیزه خود را نیز از دست می‌دهید.

خب، اکنون چه باید کرد؟! راه حل: خرید نهال بادام تضمینی است! بله! اگر از مرکز اصلی فروش نهال بادام اقدام به خرید کنید، شانس موفقیت پروژه تجاری خود را به طرز محسوسی بالا خواهید برد.

فرقی نمیکند اقدام به خرید اینترنتی نهال بادام کرده باشید یا حضوری برای خرید به نهالستان بروید، مهم است که مرجع اصلی فروش را درست پیدا کنید.

چند توصیه برای کشت نهال بادام

پس از خرید نهال بادام، آن‌ها را در آفتاب، در مسیر بادهای سرد شمالی یا شرقی بکارید. در نظر داشته باشید خاک ایده آل برای دربرگرفتن نهال‌های جوانی که خریده‌اید، خاک حاصلخیز و دارای زهکشی خوب است که مواد آلی فراوانی برای حفظ رطوبت دارد.

images 1668290144 - توصیه های مهم برای کاشت انواع نهال بادام که نمی دانید! - خرید نهال بادام

بهترین زمان کاشت نهال بادام در زمان خواب آن است، یعنی ترجیحا در فصل پاییز. در طول نخستین سال کشت، آبیاری را مرتب انجام دهید و خاک را سالانه مالچ کنید.

بهترین مرکز فروش نهال بادام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟!

بهترین شرایط برای خرید نهال بادام این است که به نهالستان مجوزدار نزدیک باغ بروید، ارقام مورد نظر را انتخاب کنید و نهال‌ها را در فصل کشت، خریداری کنید.

اما این شرایط برای همه مهیا نیست. مشغله‌های متعدد، دوری از نهالستان معتبر، گران بودن قیمت نهال بادام در نهالستان‌های محلی و مواردی از این دست، گاها باعث می‌شود تا باغدار ترجیح بدهد، اقدام به خرید اینترنتی نهال بادام کند.

گاهی هم برخی نهالستان‌ها به حدی در سطح کشور معروف هستند و اینقدر سطح رضایت مشتریان از سلامت نهال‌ها و کیفیت آن‌ها زیاد است، که کشاورز و باغدار، ترجیح می‌دهند به سراغ هیچ گزینه دیگری نروند و فقط از همان مرکز فروش نهال بادام شناخته شده اقدام به خرید نمایند.

نهالستان‌هایی مانند برتر نهال، به سبب سالها سابقه تولید نهال باکیفیت، خدمت صادقانه و ارائه مشاوره تخصصی در کشت و پرورش انواع نهال بادام، اکنون به چنان شهرت و اعتباری دست پیدا کرده‌اند که مشتری از اقصی نقاط ایران ترجیح می‌دهد ضمن دریافت مشاوره رایگان، ارقام مورد نظرش را با یک کلیک انتخاب و از طریق باربری سر زمین تحویل بگیرد.

این روش فروش نهال بادام باعث می‌شود مشتری فرصت کافی برای تحقیق درباره انواع نهال، قیمت‌ها و انتخاب رقم مناسب با اقلیم و آب و هوای محل زندگی خود را داشته باشد.

images 1668290146 - توصیه های مهم برای کاشت انواع نهال بادام که نمی دانید! - خرید نهال بادام

قیمت نهال بادام چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت نهال بادام را بر اساس موارد زیر تعیین می‌کنند:

  • زمان باردهی
  • سن و سال نهال
  • پیوندی یا معمولی بودن
  • شناسنامه دار بودن یا نبودن
  • کیفیت میوه
  • بومی یا وارداتی بودن
  • صادراتی بودن میوه.

البته در نظر داشته باشید چنانچه اقدام به خرید نهال بادام به شیوه آنلاین کنید، هزینه باربری نیز بر عهده شما خواهد بود.

به طور کلی می‌توان گفت انواع ارقام نهال بادام اعم از مامایی، یلدا، کاغذی، فرانسیس، شکوفه، سهند و … به قیمت‌های متفاوتی در کشور معامله می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید، نهالستانی را انتخاب کنید که قیمت نهال بادام را با کوتاه کردن دست واسطه‌ها به صورت واقعی و متعارف، تعیین می‌کند.

نهالستان‌های باسابقه‌ای مانند برتر نهال به فروش نهال بادام باکیفیت با قیمت منصفانه در کل کشور شهرت دارند.

منطقی است که چنانچه قصد خرید نهال دارید، با استعلام قیمت روز نهال‌های پرطرفدار از نهالستان‌های معتبر، با اطلاع کافی به سراغ مراکز فروش نهال بادام بروید.

به طور خلاصه باید گفت، این نهال‌ها به شرایط گرم و خشک نیاز دارند. بنابراین هوای گرم، خشک و روزهای آفتابی زیاد، برای رشد بسیار مهم هستند، اما همه آن چیزی که این درختان برای بارور شدن خود به آن احتیاج دارند، نیست!

 در واقع این مقدمه به این معنا نیست که سرما در رشد نهال بادام هیچ نقشی ندارد. انواع نهال بادام به مقدار معینی از سرما به صورت میانگین بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ ساعت در سال وابسته هستند.

سرمایی که باید دمای کمتر از ۴۵ درجه فارنهایت یا ۷ درجه سانتیگراد باشد تا نهال بادام بتواند شکوفه دهد. به همین دلیل است که آن‌ها با آب و هوای گرمسیری سازگاری ندارند.

images 1668290149 - توصیه های مهم برای کاشت انواع نهال بادام که نمی دانید! - خرید نهال بادام

سخن پایانی

چه دلتان می‌خواهد در حیاط خانه یک درخت بادام داشته باشید و چه تصمیم گرفته‌اید یک تجارت پر سود را آغاز کنید، اگر برداشت بادام هدف شماست، مهم‌ترین بخش تصمیم شما خرید نهال بادام باکیفیت و انتخاب رقم مناسب با منطقه زندگی شماست.

هر چقدر این گام را درست بردارید، احتمال به مقصد رسیدن خود را افزایش داده‌اید. بنابراین بهترین راه این است که از یک مرکز فروش نهال بادام مجرب، راهنمایی لازم را دریافت کنید و در صورت فراهم بودن شرایط، ارقام مورد نظر را از همان‌جا خریداری کنید.

نهالستان‌هایی مانند برترنهال که سالها دانش، مهارت و تجربه خود را در راه تولید و عرضه نهال‌های باکیفیت صرف کرده‌اند، می‌توانند بهترین مشاور شما در تصمیم سودآوری که گرفته‌اید باشند.

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

 دفتر : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.