یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41469 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اصلاح فرهنگ غذایی باید به مردم آموزش داده شود
    14 شهریور 1401 - 1:25
    شناسه : 211106
    0

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه مدیریت برنامه های تغذیه ، با تاکید بر اصلاح فرهنگ غذایی : اصلاح فرهنگ غذایی و فعالیت فیزیکی از جمله عوامل تاثیرگذار در سلامتی افراد جامعه است که باید توسط کارشناسان تغذیه به مردم آموزش داده شود.

    پ
    پ

    IMG 6249 - اصلاح فرهنگ غذایی باید به مردم آموزش داده شود -

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ به همت گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه ، نشست هم اندیشی مدیریت برنامه های تغذیه با مشارکت کارشناسان تغذیه ی شبکه بهداشت و درمان تابعه دانشگاه ، در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد .

    دکتر اسماعیل نورصالحی -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدا با اشاره به نقش کلیدی تغذیه در سلامت افراد به ویژه در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت، فشارخون و بیماری های قلبی عروقی، نقش کارشناسان تغذیه در فرهنگ سازی به ویژه کمک به انتخاب صحیح مواد غذایی توسط خانواده ها را مهم عنوان کرد.

    وی با بیان اینکه اصلاح فرهنگ غذایی و فعالیت فیزیکی از جمله عوامل تاثیرگذار در سلامتی افراد جامعه است ، گفت : کارشناسان تغذیه برای طراحی و مداخله در بخش تغذیه ضمن شناسایی مشکلات و اولویت بندی، باید به نکات مهمی نظیر فرهنگ غذایی استان، تفاوت های مناطق شهری و روستایی، کرونا و عوارض و پیامدهای آن توجه کنند.

    دکتر نورصالحی در خاتمه همچنین آموزش تغذیه ی سالم و صحیح به کودکان را بسیار مهم دانست و گفت: مداخله در ارتقاء آگاهی گروه سنی کودکان و نوجوانان با تهیه محتوای آموزشی متناسب با نیاز این گروه سنی می تواند در تامین سلامت نسل آینده بسیار تاثیرگذار باشد.

    در ادامه ، مشکلات و چالش های اجرای برنامه ها از جمله کمبود تعداد کارشناسان تغذیه با توجه به حجم بالای برنامه ها، عوامل اقتصادی و اجتماعی موثر در بروز مشکلات تغذیه ای و ماهیت بین بخشی برنامه های تغذیه از سوی کارشناسان حاضردر جلسه، مطرح شد.

    درپایان ضمن ضمن تجزیه و تحلیل برنامه عملیاتی و شاخص های ارسالی از سوی شهرستان ها، نحوه نظارت بر اجرای برنامه های تغذیه در واحدهای نظارتی و اجرایی بر اساس چک لیست های استانی و کشوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت./ص

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.