جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات مهم و طلایی در ساخت و بازسازی ویلا
    25 آبان 1401 - 23:16
    شناسه : 211304
    0

    اگر به دنبال مکانی زیبا، دنج و با آرامش و به دور از شلوغی شهر هستید ویلا گزینه­ی مناسبی برای شما است. برای ساختن ویلا نکات بسیار مهمی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. پس تا اخر متن همراه ما باشید.

    پ
    پ

    سبک های ویلاسازی می تواند به صورت مدرن یا کلاسیک باشد. در سبک مدرن دکوراسیون داخلی و طراحی نما از نماهای رومی و مدرن استفاده می شود. در این سبک هر عنصری به منظور خاصی و با خلاقیت بالا ساخته می­شود و به کار می رود. سبک مدرن همانطور که از اسم آن برمی­آید از جدیدترین و پیشرفته­ترین فناوری ها در طراحی استفاده می­کند تا رضایت مشتریان را جلب کند. در ویلاسازی به سبک کلاسیک نمای آن و دکوراسیون داخلی از آجر و چوب است و تلاش بر این است که حس طبیعت و محیط اطراف القا شود.

    word image 211304 1 - نکات مهم و طلایی در ساخت و بازسازی ویلا -

    نکات مهم ساخت و طراحی ویلا

    مهم ترین سوالی که هنگام ساخت ویلا باید از خود بپرسید این است که به چه هدفی قصد ساخت ویلا دارید؟ آیا از این راه می خواهید کسب درآمد کنید؟ یا می خواهید مکانی آرام و دنج و تفریحی برای خود و خانواده تان ایجاد کنید. اگر هدفتان از ساخت مشخص باشد بهتر می توانید پروژه ی مورد نظرتان را شروع کنید و به موقع به پایان برسانید.

    طراحی ویلا

    بعد از مشخص شدن هدف خود از ساخت ویلا باید کاغذ و قلم را در دست بگیرید و طرحی که توی ذهنتان است را بکشید. این روش به کارفرما کمک می کند تا با سلیقه ی شما آشنا شود و براساس میزان بودجه ی شما نوع ویلا را انتخاب کند.

    انتخاب مکان ویلا

    بعد از تصمیم گیری در مورد نوع ویلا به مکان­هایی که متناسب با خواسته ی شماست بروید. مثلاً برای داشتن یک ویلای جنگلی باید به مناطقی رفت که اطراف آن جنگل باشد. یا اگر به دنبال ساخت یک ویلای مدرن هستید باید آن را در منطقه ایی بسازید که ویلاهای مدرن داشته باشند.

    آینده نگری و انعطاف در تغییر کاربری

    هنگام ساخت ویلا به تمام برنامه هایی که در آینده برای ویلای مورد نظر دارید خوب فکر کنید. اینکه بعداً می خواهید به محل کارتان تبدیل شود؟ می خواهید بعد از یک مدت آن را اجاره دهید؟ افراد سالخورده آن جا زندگی کنند؟ با پاسخ به این سوال ها می توانید ویلایی بسازید که بعداً اگر نیاز باشد انعطاف پذیری تغییر را داشته باشد.

    انتخاب مهندس مشاور برای ساخت و طراحی ویلا

    اگر خودتان در ساخت و طراحی ویلا سررشته ای ندارید آن را به یک مهندس مشاور بسپارید. مهندسین خبره در این کار با توجه به نیازهای شما اعم از نوع ویلا، بودجه شما، تعداد اتاق­ها، وسایل گرمایشی سرمایشی و …. می تواند به شما کمک کند.

    طرح ویلا و نوع معماری ویلا متناسب با روحیه و سبک زندگی شما

    هر کدام از ما روحیات متفاوتی داریم. طبیعتاً این تفاوت روحیه انتخاب مان را در داشتن ویلایی رویایی متمایز می کند. بعضی افراد جنگل را، عده ایی دریا را، برخی سبک های سنتی و برخی دیگر سبک مدرن و ساده را می پسندند. پس برای طراحی که بهترین خروجی را داشته باشد پاسخ دادن به این سوالها ضروری است.

    میزان بودجه ی شما برای ساخت

    تعیین بودجه برای ساخت ویلا یکی از مهم ترین موضوعات است. با مشاور و سازنده ویلای خود میزان پولی که می خواهید سرمایه گذاری کنید را در میان بگذارید. این کار به سازنده کمک می کند تا بتواند بودجه را مدیریت و کنترل کند.

    زمان بندی تحویل ویلا

    حتماً هنگام بستن قرارداد زمانی که تمایل دارید ویلا را تحویل بگیرید با سازنده مشخص کنید. چرا که تاخیرهای زیاد در هنگام تحویل باعث می شود که از لحاظ مالی متضرر شوید.

    پروانه ساخت ویلا

    ابتدا معمار پیش نویسی از قراردادها همچون نقشه ویلا، زمین ویلا و صاحب ملک را آماده می کند. بعد از تهیه پیش نویس باید آن را به مهندسین مربوطه تحویل داده و تائیدیه آن را بگیرید تا پروانه ساخت برای شما صادر شود.

    آماده کردن زمین (سایت) جهت ساخت ویلا

    مطابق با قراردادهای پیمانکاری اولین قدم تجهیز کارگاه بسته می شود و کلیه ی پیمانکاران موظفند که اقدامات ایمنی مطابق با قانون کار و تامین اجتماعی رعایت کنند. تجهیز کارگاه بر عهده ی پیمان کار است و میزان هزینه ی آن توسط کارفرما تعیین می شود.

    بازسازی ویلا

    با توجه به اینکه بعضی ویلاها ممکن است قدیمی باشند نیاز به بازسازی دارند. سه عامل مهم در بازسازی ویلا فرسودگی و کاهش استحکام ویلا، افزایش مساحت و عامل دیگر قدیمی شدن تجهیزات ویلا می باشد. بنابراین اگر از محیط تکراری ویلا خسته شده اید یا بنای شما فرسوده شده است و یا قصد بزرگتر کردن ویلای خود را دارید، زمان مناسبی است که به فکر بازسازی آن باشید.

    هنگام بازسازی ویلا، ویژگی ها و اصولی وجود دارد که کارفرماها باید به آن مسلط باشند. اینکه آیا بازسازی ویلا صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ چه قسمتهایی از ویلا نیاز به بازسازی دارد و می توان بازسازی کرد؟ و سوالات بسیاری از این قبیل قبل از بازسازی باید مدنظر قرار داده شود. در این بخش قصد داریم نکات مهم و طلایی که در مورد بازسازی ویلا را در اختیارتان قرار دهیم.

    word image 211304 2 - نکات مهم و طلایی در ساخت و بازسازی ویلا -

    تعیین اینکه چه بخش هایی را می خواهید بازسازی کنید؟

    اول از همه باید مشخص کنید چه قسمت هایی را می خواهید بازسازی کنید؟ اینکه نورپردازی را می خواهید تغییر دهید؟ دیوارهای قدیمی را تخریب کنید؟ محوطه بیرونی ویلا را ترمیم و بازسازی کنید؟ آیا توان هزینه بازسازی را دارید؟ برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه بخش هایی بازسازی شود حتماً از متخصصین این زمینه مشورت بگیرید. هر چه هدفتان در ابتدا واضح تر و شفاف تر باشد روند بازسازی ویلا سریع تر انجام می شود.

    بازسازی را چه فصلی انجام دهیم؟

    برای بازسازی ویلا بهتر است فصل گرم سال را انتخاب کنید چرا که بعد از رنگ آمیزی قسمت­های مختلف محوطه ویلا و دکوراسیون داخلی سریع خشک می شوند. علاوه براین می توان وسائل اولیه را در محوطه ویلا نگهداری کرد.

    مدت زمان لازم برای بازسازی ویلا

    زمان بندی بازسازی ویلا را می توان به 3 قسمت تقسیم بندی کرد:

    1. اگر بازسازی شامل تعویض و تعمیر کف و سقف ویلا، رنگ آمیزی داخل و بیرون و تعمیر کمد و تعویض کابینت باشد و … حدود 3 الی 6 هفته زمان می برد.
    2. رایج ترین نوع بازسازی ویلا که شامل تغییرات اساسی مانند طراحی سیتم نورپردازی، تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی، تعویض لوله ها، عایق بندی، تغییر مصالح و رنگ و …. حدودا بین 2 تا 3 ماه با طراحی معماری و اجرا زمان می برد.
    3. برای بازسازی کامل حدود 3 تا 9 ماه زمان لازم است. بازسازی کامل شامل تغییر محوطه ویلا مانند اضافه کردن استخر و آلاچیق، تغییر در تعداد اتاق ها، تغییر در تاسیسات و …. است.

    فضای باز بیشتری ایجاد کنید

    اگر بازسازی را به منظور سرمایه گذاری بعدی چه برای خود و چه فروش انجام می دهید، هنگام بازسازی فضاهایی را ایجاد کنید تا ویلا را بزرگتر نشان می دهد. با این کار باعث می شوید که ارزش ملک تان بیشتر شود. به طور مثال با بزرگتر کردن آشپزخانه که به عنوان قلب خانه شناخته می شود می توان توجه بسیاری از خریداران بالقوه را جلب کرد.

    نور اتاق ها را مجددا بررسی کنید

    هنگام بازسازی عجله نکنید و با دقت نقاط ضعف ویلای خود را بررسی کنید. به طور مثال به نور اتاق ها توجه کنید و برای اتاق هایی که نور کمتری دارند و دوست دارید روشنایی طبیعی آنجا بیشتر شود طرحی را در نظر بگیرید و موقع بازسازی آن را مدنظر قرار دهید.

    اگر نیاز به مشاوره برای طراحی و ساخت ویلا دارید شرکت فام استودیو با سابقه ای درخشان در طراحی و ساخت و باسازی ویلا میتواند به شما کمک کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.