چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تشییع باشکوه پیکر سه ‌شهید گمنام در ‌لاهیجان
    19 مهر 1395 - 16:56
    شناسه : 21138
    0

    پیکرهای مطهر سه شهید گمنام با سینه زنی و نوحه سرایی و در میان حزن و اندوه عزاداران لاهیجانی، بدرقه و در بوستان گردشگری حاشیه استخر این شهر به خاک سپرده شدند. به گزارش «بامردم»، مراسم تشییع با شکوه پیکر مطهر سه شهید گمنام روز دوشنبه بار دیگر خاطرات تشییع جنازه های شهدای ایام انقلاب […]

    پ
    پ

    پیکرهای مطهر سه شهید گمنام با سینه زنی و نوحه سرایی و در میان حزن و اندوه عزاداران لاهیجانی، بدرقه و در بوستان گردشگری حاشیه استخر این شهر به خاک سپرده شدند.

    به گزارش «بامردم»، مراسم تشییع با شکوه پیکر مطهر سه شهید گمنام روز دوشنبه بار دیگر خاطرات تشییع جنازه های شهدای ایام انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را در لاهیجان زنده کرد، شمیم بیش از ۲۰۰ هزار لاله کشور بار دیگر در کوی و برزن این شهر پیچید، امروز در لاهیجان همه نوحه خوان بودند، همه بر سر زنان و سینه زنان، این سه یار دوران دفاع مقدس را در خیابان های لاهیجان همراهی کردند.
    همه آمده بودند ، خیابان ها لبریز بود ، انبوه عظیم جمعیت سیاه پوش آمده بودند تا این سه قطره خون، سه شهید راه وطن ، سه فرشته بی نام و نشان و سه کبوتری که برای آرمان های انقلاب اسلامی از جان خود مایه گذاشته بودند را بدرقه کنند.
    آمده بودند تا خون حسین (ع) را بار دیگر در رگ های جامعه تزریق کنند و عطر یاد شهیدان را بپراکنند و بگویند راه تو ای شهید ادامه دارد.
    آمده بودند تا بگویند این شهر پر از مشهد سربداران علوی و سرداران دیلمی است و بیش از هزار سال پرچم سرخ شهادت در این دیار بر افراشته است .
    امروز نه تنها مادران داغداری که از غم فرزندانشان هنوز اندوهگین هستند و همسرانی که بوی شهید را با خود دارند، بلکه همه عزاداران سالار شهیدان آمده بودند تا با شهدای کربلای ایران تجدید میثاق کنند .
    جمعیت خیلی بیشتر از آنچه پیش بینی شده بود، آمده بودند؛ این جمعیت برای همه غافلگیر کننده بود و خیلی بیشتر از جمعیتی که شب گذشته برای وداع در مسجد جامع به طواف این کبوتران سبک بال ایستاده بودند.
    این تشییع کنندگان فقط لاهیجانی نبودند، از شهرهای اطراف و مردمان شرق گیلان برای بدرقه آمده بودند تا دست بر آن تابوت ها زنند و در غم همه کسانی که کسان خود را هنوز نیافته اند، شریک باشند.
    پیکر این سه شهید از مسجد جامع شهر بر روی دستان عزاداران و بدرقه کنندگان و از خیابان های اصلی لاهیجان ، میدان وحدت و میدان سپاه پاسداران تا حاشیه استخر این شهر تشییع و در جنب شهرداری برای خاکسپاری بدرقه شدند.
    در این مراسم تشییع باشکوه، نماز بر پیکر این شهدای گمنام توسط حجت الاسلام احمد عبدالله زاده امام جمعه لاهیجان اقامه شد و پس از اجرای مراسم نوحه خوانی و سینه زنی، مراسم تدفین صورت گرفت.
    با خاکسپاری این سه شهید، تعداد شهدای گمنام آرمیده در شهر لاهیجان، به پنج کبوتر رسید.
    شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۶۵۰ شهید، ۶۳۷ جانباز و ۱۹۸ آزاده تقدیم کرده است.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.