×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

در زندگی آپارتمانی امروزی کوچک بودن خانه‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که خانواده‌ها درگیر آن هستند و این مسئله در اتاق خواب و انتخاب قیمت سرویس خواب دو نفره که بطور معمول ابعاد بزرگی دارند، خود را بیشتر نمایش می‌دهد. اگر شما هم درگیر این موضوع در خانه و اتاق خواب خود هستید، با ما در آویراد دنبال کنید تا برای انتخاب بهترین تخت خواب برای اتاق خواب کوچکتان ایده بگیرید.

ابعاد و جایگذاری تخت خواب

یکی از ارکان مهم هر اتاق‌ خواب که قابل‌حذف نیست، تخت خواب دو نفره چوبی است. برای چیدمان اتاق خواب کوچک نباید از یک تخت خواب بزرگ و پهن استفاده کنید. بلکه در دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری، باید از تختخواب ‌های کوچک که بطور معمول قاب دور ندارند استفاده کنید تا فضای کمتری را به خود اختصاص دهد. همینطور باید تختتان را جایی قرار دهید که به دیوار بچسبد و سایر فضای اتاق را آزاد بگذارد.

برای زیباتر شدن فضایتان می‌ توانید تعدادی از عکس‌ های یادگاریتان را در بالای تخت بچینید. و با یک ریسه لامپ رنگارنگ زیبا، لابه ‌لای عکس ‌ها زیبایی آن را دو برابر کنید. همینطورمی ‌توانید چند تخته کوچک چوبی را با سلیقه خودتان در بالای تخت وصل ‌کنید و از آن جهت کتابخانه و مکانی برای وسایل تزئینی هم استفاده کنید.

word image 211636 1 - بهترین تخت خواب مناسب برای اتاق کوچک -

استفاده از تخت خواب دو طبقه چند کاربرده

اگر اتاق خواب کوچکتان ویژه کودک شماست، درحقیقت فرصت خوبی برای استفاده از قیمت تخت خواب دو نفره دوکاربردی به شما می دهد. تخت خواب دو طبقه ای که یک طبقه آن به تخت خواب کودک اختصاص داده شده و طبقه دیگر می تواند کاربردهای متفاوتی براساس سن کودک و نوع نیازش داشته باشد.

از فضای خالی زیر تخت می توان با قرار دادن میز تحریر و صندلی و یک کتابخانه ی خانگی برای ساخت مکانی برای مطالعه و انجام تکالیف مدرسه یا با قرار دادن باکس های اسباب بازی های کودک جهت فضای بازی او استفاده کرد. اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق خواب او را از این نیز هیجان انگیزتر کنید، می توانید برای پایین آمدن او از تخت خواب، به جای پله از سرسره استفاده کنید.

تخت خواب مناسب اتاق خواب کوچک

 دکوراسیون اتاق خواب کوچک و تخت خواب مناسب برای آن

در زندگی آپارتمانی امروزی کوچک بودن خانه‌ها یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که خانواده‌ها درگیر آن هستند و این مسئله در اتاق خواب و انتخاب تخت خواب، که معمولا ابعاد بزرگی دارند، خود را بیشتر نمایش می‌دهد. اگر شما هم درگیر این موضوع در خانه و اتاق خواب خود هستید، با ما در آویراد همراه باشید تا برای انتخاب بهترین تختخواب برای اتاق خواب کوچکتان ایده بگیرید.

ابعاد و جایگذاری تخت خواب

یکی از ارکان اصلی هر اتاق‌ خواب که قابل‌حذف نیست، تخت خواب است. برای چیدمان اتاق خواب کوچک نباید از یک تخت خواب بزرگ و پهن استفاده کنید. بلکه در دکوراسیون اتاق خواب ۶ متری، باید از تختخواب ‌های کوچک که معمولاً قاب دور ندارند استفاده کنید تا فضای کمتری را به خود اختصاص دهد. همینطور باید تختتان را جایی بگذارید که به دیوار بچسبد و بقیه فضای اتاق را آزاد بگذارد.

برای زیباتر شدن فضایتان می‌ توانید تعدادی از عکس‌ های یادگاریتان را در بالای تخت بچینید. و با یک ریسه لامپ رنگارنگ زیبا، لابه ‌لای عکس ‌ها زیبایی آن را دوبرابر کنید. همچنین می ‌توانید چند تخته کوچک چوبی را با سلیقه خودتان در بالای تخت وصل ‌کنید و از آن جهت کتابخانه و جایی برای وسایل تزئینی هم استفاده کنید.

استفاده از تخت خواب دو طبقه چند منظوره

اگر اتاق خواب کوچکتان مخصوص کودک شماست، در واقع فرصت خوبی برای استفاده از تخت خواب های دوطبقه دوکاربردی به شما می دهد. تخت خواب دو طبقه ای که یک طبقه آن به تخت خواب کودک اختصاص داده شده و طبقه دیگر می تواند کاربردهای متفاوتی براساس سن کودک و نوع احتیاجش داشته باشد.

از فضای خالی زیر تخت می توان با قرار دادن میز تحریر و صندلی و یک کتابخانه ی خانگی برای ساخت مکانی برای مطالعه و انجام تکالیف مدرسه یا با قرار دادن باکس های اسباب بازی های کودک بعنوان فضای بازی او استفاده کرد. اگر قصد دارید دکوراسیون اتاق خواب او را از این نیز هیجان انگیزتر کنید، می توانید برای پایین آمدن او از تخت خواب، به جای پله از سرسره استفاده کنید.

word image 211636 2 - بهترین تخت خواب مناسب برای اتاق کوچک -

انتخاب تخت خواب تاشو برای اتاق کوچک

از کاربردی ترین نوع تخت خواب برای فضاهای کوچک میتوان تخت خواب های تاشو را نام برد، که طرفداران بسیاری دارند. هرچند شاید فکر کنید که عمر زیادی در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی ندارند. اما درحقیقت نخستین تخت خواب تاشو تقریبا در سال ۱۹۰۰میلادی بوسیله ویلیام لارنس مورفی اختراع شد و هنوز هم به نام تخت خواب مورفی شناخته می شوند.

استفاده بهینه از فضای زیر تخت

در شرایطی که اتاق خواب شما کوچک است و کمد ها هم پر از وسایل و همچنان کلی وسیله مانده که باید آن ها را در فضایی جا بدهیم. قرار نیست اجازه دهیم فضا بی نظم باشد پس باید جایی مناسب بیابیم. فضای زیر تختخواب یک گنج است. فضایی کسترده و خالی که می تواند جای خوبی برای لباس های فصلی باشد. مثلا در تابستان لباس های گرم را زیر تخت بگذارید و در زمستان لباس های خنک و تابستانه را. می توانید کلی از وسایلی که شاید در سال یکبار به سراغ آن ها می روید را زیر تخت بگذارید. حتی می توانید در صورتی که خیلی اهل سفر نیستید این وسایل را در چمدان ها بگذارید  چمدان ها زیر تخت بروند تا باز هم جای بیشتری در بقیه بخش های اتاق داشته باشید.

استفاده از تخت های امروزی که زیرشان طبقه ‌بندی‌ شده و کشو دارند برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک بسیار پیشنهاد می‌شود. شما می ‌توانید بسیاری از وسایل مانند کیف ‌ها و کفش ‌ها، کتاب ‌ها، لباس ‌ها و موارد دیگر را در این کشوها قرار دهید تا فضای اتاقتان بزرگ ‌تر به چشم بخورد.

استفاده از چیدمان‌ عمودی

طراحان دکوراسیون اتاق‌ خواب کوچک طرح‌ های جدیدی خلق کرده اند که بهترین گزینه برای این اتاق ‌ها هستند؛ برای نمونه تخت خواب را در بالای میز کار طراحی می ‌کنند. یا به شکل ال مانند اما با فضایی کمتر تخت خواب و میز را کنار هم قرار می‌دهند. این مدل‌ ها هم شیوهای جدید و زیبا هستند و هم فضای بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد. پس اگر اتاق خوابتان کوچک است از این روش ها هم استفاده کنید.

تخت خواب را در گوشه‌ی اتاق قرار دهید

بیشتر تخت خواب‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که بهتر است در وسط دیوار قرار بگیرند، به طوریکه هر دو سمت آن‌ها باز باشد. اما برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما این ایده‌ی چندان مناسبی نیست بهترین تخت خواب مناسب اتاق کوچک .

جهت اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید، بهتر است تخت خواب را کنج اتاق قرار دهید. قرار گرفتن تخت در گوشه‌ی اتاق یک حالت جمع‌وجور و راحت به اتاق خواب شما می‌دهد.

برای اینکه اتاق شما حس خوابگاه به خودش نگیرد لازم است بالای تخت از تابلو و چند تخته‌ی کوچک قفسه‌ای شکل استفاده کنید.

وسایل چند کاربردی

هر چقدر فضا کوچکتر باد خلاقیت بیشتر. باعث می شود چیدمان اتاق خواب کوچکتان، کاری سرگرم کننده و جذاب شود. اینکه شما وسیله ای را انتخاب کنید که بطور همزمان بتوانید از آن چند استفاده را داشته باشید. مثل کتابخانه ای که به عنوان میزتحریر و کشو هم استفاده شود. یا پاتختی که کشو هم دارد و می تواند زیورآلات شما را در خود قرار دهد. یا کمدی که چندین کشو و فضاهای تقسیم بندی دارد و حسابی به نظم دهی فضا کمک می کند بهترین تخت خواب مناسب اتاق کوچک.

خلاقیت و نوآوری در اتاق خواب‌‌های کوچک

خود را از ایده پردازی در اتاق‌خواب کوچک محروم نکنید. از هر تم رنگی و هرمدل چیدمانی که به آن علاقه دارید می‌توانید استفاده کنید. به خاطر اینکه اتاق خواب شما کوچک است بهتر است از تخت خواب کوچک و روتختی‌های ساده‌تر استفاده کنید یا بطور مثال به جای استفاده از قاب عکس‌های بزرگ فقط از یک پوستر در پشت تخت استفاده کنید. این ایده پردازی در عین‌ اینکه یک دکوراسیون زیبا و ویژه را حاصل کرده فضای زیادی را به خود اختصاص نداده است. استفاده از میز پاتختی هم در این سبک دکوراسیون توصیه نمی‌شود.

حذف وسایل اضافی

بدون شک برای رسیدن به آرامش در هر فضایی باید نظم را در آن محیط بوجود آورید. این نظم هنگامی بوجود می آید که وسایل اضافه و دست و پاگیر از اتاق بهترین تخت خواب مناسب اتاق کوچک خواب ما حذف شود. برای شروع نیاز است همه ی لوازمی که نیازی به آن در اتاق خواب نیست را از فضای کوچک خود حذف کنیم. استفاده نکردن از عناصر رنگی در فضا است کا دلیل سادگی میشود. و این سادگی خود به نظم بخشیدن به محیط بسیار کمک می کند. ترکیب رنگ‌ها در فضاهای کوچک خود باعث آشفتگی و بی نظمی می‌شود. روتختی ساده خود را تنها با یک شال تخت رنگی و چند کوسن فانتزی طراحی کنید. این شیوه  دکور کردن بسیار انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک محسوب می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.