شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41377 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • واردات کالا
    30 آبان 1401 - 12:56
    شناسه : 211656
    0

    واردات کالا یک فعالیت تجاری است که مهم بسیار با اهمیت می باشد که از گذشته به جهت رفع نیازهای جامعه انجام میگیرد. در حقیقت از آنجایی که می دانید، تولید و ساخت بعضی از کالاها به علت کمبود امکانات و یا تنوع موقعیت جغرافیایی کشورها به راحتی انجام نمی شود و به همین سبب برای تولید این نوع کالاهای خاص بایستی هزینه‌های زیادی صرف شود.

    پ
    پ

    word image 211656 1 scaled - واردات کالا -

    واردات کالا یک فعالیت تجاری است که مهم بسیار با اهمیت می باشد که از گذشته به جهت رفع نیازهای جامعه انجام میگیرد. در حقیقت از آنجایی که می دانید، تولید و ساخت بعضی از کالاها به علت کمبود امکانات و یا تنوع موقعیت جغرافیایی کشورها به راحتی انجام نمی شود و به همین سبب برای تولید این نوع کالاهای خاص بایستی هزینه‌های زیادی صرف شود.

    بنابراین کشور ها تلاش میکنند تا شرایط مناسب برای انجام واردات کالا برای رفع نیازهای جامعه را ایجاد کنند.

    واردات کالا در مرحله ی اول به عنوان کار مهم و حیاتی برای رفع نیازهای یک جامعه محسوب می شود. در صورتی که در کشوری به این فعالیت مهم اقتصادی توجه نکنند، امکان دارد باعث بوجود آمدن مشکلات بزرگی در آینده شود، پس به همین دلیل توجه به این فعالیت اقتصادی در توسعه یک کشور مهم و حیاتی است.  شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین با استفاده از کارشناسانی با تجربه و متخصص در این زمینه تاجران را راهنمایی می کند.

    آشنایی با مفهوم واردات کالا

    هنگامی که کالایی که در یک کشور تولید می شود و به کشور دیگری وارد شود، واردات کالا صورت گرفته و به کالای وارد شده کالای وارداتی گفته می‌شود. واردات کالا معمولا هنگامی اتفاق می‌افتد که تولید یک کالا در داخل کشور ممکن نیست و یا تولید آن صرف اقتصادی ندارد و وارد کردن آن به نفع اقتصاد بازار است.

    از عوامل مهمی که بر روی واردات در هر کشوری اثر می گذارد،شرایط آب و هوایی و جغرافیایی آن کشور است. برای نمونه کشوری که دارای معادن استخراجی نباشد، بایستی به نا به نیاز سنگ‌های معدنی را از طریق واردات تأمین کند. همچنین، شرایط آب و هوایی در یک کشوری که سردسیر است و امکان کاشت محصول در آن کشور وجود ندارد باید به واردات محصولات کشاورزی از کشورهای گرمسیری اقدام کرد.

    قوانین واردات کالا

    word image 211656 2 scaled - واردات کالا -

     برای اینکه بتوان تجارتی را انجام داد، لازم است تا اطلاعاتی را از قوانین واردات کالا کسب کرد.همچنین باید قوانین و مقررات این حوزه را با توجه به نیازهای و اتفاق های مختلف بروز رسانی شود.

    تعدادی از قوانین واردات کالا جز قوانین پایه بوده و قسمتی دیگر جز آیین نامه ها و بخشنامه های اجرایی به شمار می رود. پس با اطلاع از قوانین آشنایی با واردات کالا پیدا خواهید کرد. باید دقت شود که یک واردکننده باید نسبت به هر دو دسته از قوانین بالا آگاهی و شناخت داشته باشد. البته تمامی تاجران به این قوانین آشنا نیستند و برای سهولت کار خود از شرکت ها و موسسات معتبر کمک می گیرند. شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین با شناخت کافی در مورد شرایط و قوانین واردات کالا به تاجران کمک میکند تا واردات خود به درستی و در سریع ترین زمان انجام دهند.

    در کشور ایران  انجام واردات کالا به سه صورت زمینی، هوایی یا دریایی صورت میگیرد. این نوع واردات برای کالاهایی ممکن است که شرکت‌های سازنده آن تحریم نیستند و می‌توانند کالا را مستقیما به ایران ارسال کنند.زیرا به دلیل تحریم‌های ایران بعضی کالاها نمی‌توانند مستقیما به ایران وارد شوند.

     شرایط واردات کالا به ایران

    با توجه به اینکه واردات هر کالایی به ایران مجاز نیست. بنابراین واردکننده قبل از هرچیز باید از کالاهای ممنوعه مطلع شود و سپس اقدام به واردات کالا کند. بعد از انتخاب کالا، با توجه به نوع کالای انتخاب شده بایستی مجوزهای لازم فراهم شود. که تهیه این مجوزها با توجه به نوع کالا از سازمان‌های مختلفی صورت می‌گیرد.

    برای نمونه برای واردات کالاهای پزشکی نیاز به مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی کشور است. همچنین علاوه بر مجوز، هرکالایی به استانداردهای لازم هم نیاز دارد. مثلا کالاهای خوراکی باید استاندارد بهداشتی و سلامت داشته باشند.

    که این استانداردها بعضی وقتها توسط نمایندگان استاندارد که در اداره گمرک مشغول فعالیت هستند، صادر می‌شود و گاهی برای دریافت هر استاندارد نیاز است که آزمایش‌هایی بر روی کالا صورت گیرد و سپس استاندارد کالا صادر می‌شود. شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین در واردات انواع کالا ها مجوز لازم برای واردات را طبق استاندارد های مقرر انجام می دهد.

     مراحل واردات کالا

    برای اینکه واردات کالا را انجام داد  باید پیش از هر چیز،از  مراحل واردات آگاه شد. در واردات کالا اولین مرحله ، انتخاب کالای مورد نیاز بازار است. که این مرحله بسیار اهمیت داشته و تخصصی است که در صورتی که در انتخاب کالای مورد نیاز بازار اشتباه شود، امکان دارد تجارت شما با شکست روبرو شود. بعد از انتخاب کالا، مراحل واردات به صورت زیر است:

    1. انتخاب کالای مورد نیاز برای بازار.
    2. پیدا کردن تولیدکننده و فروشنده مناسبی که کالای مورد نظر را تهیه می‌کند.
    3. از فروشنده مربوطه استعلام قیمت کرده و همچنین کاتالوگ و مشخصات دقیق کالا را نیز از فروشنده گرفت.
    4. گرفتن نمونه کالا از فروشنده.
    5. تصمیم گیری درباره تعداد و نوع کالا و تهیه فهرست سفارش خود.
    6. بعد از این مراحل باید از فروشنده پیش‌فاکتور درخواست کرد. (پروفرما)
    7. بدست آوردن اطلاعات کافی از شرایط واردات کالای مزبور و قوانین و تعرفه‌های گمرکی و تهیه لیستی از هزینه‌های گمرکی و هزینه‌های مرتبط با ترخیص کالا به منظور برآورد قیمت تمام شده کالا مرحله بعدی کار واردکننده است.
    8. در قدم بعدی قیمت تمام شده را بر مبنای هزینه‌های تاکنون، زمان توزیع کالا در بازار و…. محاسبه می کنند.
    9. مرحله بعدی مرحله خرید است که در این مرحله آخرین قیمت بدست می آید.
    10. بعد از خرید مرحله ی بررسی شیوه واردات و تأمین بودجه جهت واردات مرحله پرداخت می رسد.
    11. مرحله تحویل کالا مرحله ی بعدی است که با فروشنده بر سر زمان تحویل کالا و شیوه حمل و نقل کالا باید توافق کرد.
    12. سپس بایستی از مجوزهای لازم برای صادرات و واردات کالا مطمئن شد.
    13. با فروشنده اسناد و مدارک لازم جهت حمل و بازرسی کالا را بررسی کنید.
    14. در صورتی که کارت بازرگانی نداشته باشید، باید کارت بازرگانی دریافت کرد. ولی اگر کارت بازرگانی داشته باشید، تمام اسناد و مدارک صادر خواهد شد .
    15. مرحله ی بعدی ثبت سفارشاست که تنها با کارت بازرگانی مقدور است.
    16. گرفتن مجوزهای لازم جهت واردات.
    17. تهیه اسناد تأمین ارز و بازرسی کالا.
    18. ارائه مدارک ترخیص کالا به گمرک و دریافت پروانه گمرکی
    19. پرداخت هزینه‌های گمرک و انجام تعهدات ارزی و مالیات
    20. ترخیص کالا و حمل آن به انبار

    پس همانگونه که مشاهده کردید برای واردات کالا مراحل پیچیده ای پیش رو است که اغلب تاجران قادر به انجام آن نیستند پس برای سهولت کار پیشنهاد میکنیم از شرکت بازرگانی تجارت هنر کاسپین بهره گرفته و واردات کالای خود را به این شرکت بسپارید.

    منبع : تجارت هنر کاسپین | tejarathonar.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.