×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

الیاف نایلون

در روزهای ابتدایی ارائه پارچه های نایلونی و الیاف نایلون، مصرف کنندگان مسائل مختلفی را در مورد پارچه های نایلونی مشاهده کردند. علیرغم تلاش های اولیه بازاریابی که نایلون را “قوی تر از فولاد” توصیف می کرد ، مشخص شد که نایلون بسیار حساس به دویدن و پارگی است و همچنین فقدان خاصیت رطوبت زنی این پارچه نیز باعث نگرانی شد.

اگر تولیدکنندگان این ماده مخلوط کردن آن با سایر منسوجات را شروع نمی کردند ، نایلون یک آزمایش ناموفق در نظر گرفته می شد. مشخص شد که وقتی پارچه نایلونی با پلی استر ، اسپندکس یا پنبه مخلوط می شود ، صفات مطلوب این پارچه حفظ می شود ، اما بسیاری از جنبه های نامطلوب این پارچه از بین می رود. این روزها ، بیشتر لباس های نایلونی از ترکیبی از پارچه های مختلف تشکیل شده است. حتی اگر محبوبیت پارچه نایلون برای لباس های مصرفی در دنیای امروزی کاهش یافته است ، این خانواده پلیمرها برای اهداف صنعتی و علمی به طور فزاینده ای محبوب و پر استفاده شده اند.

word image 211702 1 - نکاتی که باعث شد راه موفقیت را پیدا کنم -

الیاف اکریلیک

بهتر است بدانید که الیاف اکریلیک از طریق نخ‌ریسی خشک یا مرطوب کوپلیمرهای حاوی حداقل ۸۵% واحدهای آکریلونیتریل ایجاد می‌شود. بعد از تکسچره کردن، الیاف‌های اکریلیک یک حجم سبک مانند پشم پیدا می‌کنند و زیبایی کلی مانند پشم را از خود نشان می‌دهند. الیاف، کشسانی هستند و مقاومت خوبی در برابر اسید و نور خورشید دارند. اکریلیک‌ها به‌صورت‌گسترده در کاربردهای قبلا در نظرگرفته‌شده برای پشم یا پارچه‌های پروتئینی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مداکریلیک‌ به‌صورت کلی شبیه به اکریلیک هستند، آنها گرمای خوشایندی دارند، به‌خوبی چین‌دار می‌شوند، حالت ارتجاعی مناسبی پیدا می‌کنند و در برابر چروکیده شدن مقاومت خوبی دارند. مداکریلیک‌ بسیار در برابر گرما حساس است، اما نسبت به اکریلیک، مقاومت بیشتری در برابر مشتعل شدن دارد و به‌صورت کلی در کاربردهای محصولات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

word image 211702 2 - نکاتی که باعث شد راه موفقیت را پیدا کنم -

الیاف طبیعی

مزایای استفاده از الیاف طبیعی بسیار است و فقط به این موارد ختم نمی‌شود. زمانی که بحث پوشش و آرایش به میان می‌آید، می‌دانیم که حدود ۶۰درصد از الیاف لباس‌ها و مواد آرایشی به بدنمان جذب می‌شوند. ورود مواد مختلف به جریان خون موضوع حساسی است. اگر بافت و الیاف لباس‌هایمان حاوی مواد شیمیایی باشد، این مواد به‌سادگی وارد جریان خون و اعضای مختلف بدن می‌شوند. به موارد مصنوعی زیر دقت کنید:

پلی‌استر از الیاف مصنوعی بسیار مضری است که تماس آن با بدن باعث ورود مهمان‌های ناخوانده می‌شود. آکریلیک هم از الیاف مصنوعی دیگری است که حتی می‌تواند موجبات پیدایش سرطان را در بدن بیدار کند. ریون هم از الیاف دست‌ساز دیگری است که برای آماده‌سازی با انواع مواد شیمیایی مانند آمونیاک در ارتباط است و همین از آن گزینه‌ای خطرناک برای پوشش می‌سازد. موارد مصنوعی دیگری هم هستند که همگی در فرایند تولید از مواد شیمیایی بهره می‌برند یا با تماس با مواد خطرناک تولید می‌شوند. پس استفاده از الیاف طبیعی در منسوجات مختلف می‌تواند راهی برای رهایی از تماس بدن با مواد سمی و نامناسب باشد.

word image 211702 3 - نکاتی که باعث شد راه موفقیت را پیدا کنم -

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.