×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

پودر پیاز

در هنگام تهیه غذا، یک قاشق چایخوری (۲.۴ گرم) ادویه پیاز می‌تواند جایگزین یک پیاز متوسط ​​شود. برای ازبین‌بردن بوی گوشت یا مرغ نیز مقدار ۱ قاشق غذاخوری پودر پیاز کار شما را راه می‌اندازد. شما می‌توانید برای غلیظ‌تر شدن طعم غذاها، در کنار این پودر شما میتوانید از پودر سیر، پودر زنجبیل، پودر گوجه خشک شده و موسیر خشک شده به عنوان جایگزین محصولات تازه آنها در غذای خود استفاده کنید.

پودرپیاز حاوی خواص بی‌نظیری از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم و… است که می‌توانید در غذاهای خود از آن استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که حاوی مقادیر کمی از این مواد مغذی است؛ به این معنی که شما نمی‌توانید برای تأمین کل مقدار توصیه شده از این مواد، روی آن حساب کنید. در زیر به برخی از خواص پودر پیاز و مواد مغذی موجود درون آن اشاره کرده‌ایم:

پودرپیاز طعمی شدید اما نمک بسیار کمی دارد. مقدار سدیم موجود در پودرپیاز برابر با ۲ میلی‌گرم در یک قاشق‌چای‌خوری است. این باعث می‌شود در بسیاری از دستورالعمل‌ها، از جمله همبرگر، سالاد و سوپ، جایگزین خوبی برای نمک باشد.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (53).jpg

پودر سیر

پودر سیر از سیرهای تازه و خشک شده که شامل آلیین و آلیناز هستند، اما شامل آلیسین نیست، ساخته میشود. طبق یک بررسی مارس ۲۰۰۱ منتشر شده در مجله تغذیه. پودر سیر حاوی بسیاری از اجزای مفید دیگر سیر و برخی از قرص های سیراست. با توجه به اینکه آلیناز مکمل توسط معده هضم نمیشود و امکان تبدیل آلیین روده به آلیسین را فراهم می کند. بنابراین شیمی سیر پیچیده است و کیفیت محصولات سیر، از جمله پودر و مکمل ها، بستگی به فرایند تولید آن متفاوت است.

پودر سیر طیف گسترده ای از مواد مغذی را شامل می شود، از جمله ویتامین C ، آهن، کلسیم، پروتئین، فیبر و مقدار کمی سدیم و قند دارد .

پودر سیر دارای آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ارگانیک مانند آلیسین وجود دارد که فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. پودر سیر به هضم بهتر غذا بسیار کمک می‌کند. همچنین پودر سیر خاصیت ضد سرطانی دارد. و ایمنی بدن را بسیار افزایش می‌دهد.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (56).jpg

پودر بادمجان

پودر بادمجان شامل مقدار زیادی منیزیم، پتاسیم، کلسیم و فسفر است. همه این مواد معدنی به حفظ تعادل الکترولیت در بدن کمک می کند. همچنین بر خنثی کردن اثرات سدیم در بدن موثر بوده و در نتیجه به کنترل فشار خون کمک می کند. علاوه بر این، افزایش مصرف آنتوسیانین ها که به میزان قابل توجهی در پودر بادمجان وجود دارد، فشار خون شما را کاهش می دهد.

پودر بادمجان دارای اسید کلروژنیک است که به عنوان یک عامل آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و سطح کلسترول را در بدن کاهش می دهد. همچنین پودر بادمجان دارای مقادیر زیادی فیبر است که جذب کلسترول خون توسط کبد را برای تولید صفرا افزایش می دهد.

مصرف منظم پودر بادمجان برای حفاظت در برابر خطر بالای ابتلا به پوکی استخوان بسیار مفید است. ترکیبات فنلی موجود در بادمجان به آن رنگ می بخشد و این ترکیب با کاهش احتمال پوکی استخوان مرتبط است و استحکام استخوان ها را افزایش می دهد. پودر بادمجان شامل مقدار قابل توجهی آهن و کلسیم است که برای سلامت استخوان و استحکام آن ضروری است. در نهایت، مقدار پتاسیم موجود در پودر بادمجان به جذب کلسیم کمک می کند و پودر بادمجان را به یک تقویت کننده گسترده و بسیار مفید برای پوکی استخوان و سلامت استخوان تبدیل می کند.

C:\Users\ASUS\Downloads\logo (57).jpg

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.