شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • با شناخت نیاز بازار توانستم ثروتمند شوم
    02 آذر 1401 - 17:38
    شناسه : 211823
    0

    اگر در کنار فکر کردن به اینکه «چگونه پولدار بشم» این را هم در نظر بگیرید که مردم به چه چیزی نیاز دارند یا چه چیزهایی می‌تواند به پیشرفت جامعه کمک کند، قطعا موفق‌تر خواهید بود همانطور که خود من با شناخت نیاز بازار توانستم در انواع پسته که در ادامه مطلب هم آمده است ثروتمند شوم.

    پ
    پ

    پسته کله قوچی

    سته کله قوچی نسبت به پسته اکبری، کوتاه‌تر و کمی گردتر است. ظاهر گرد و درشت پسته کله قوچی تا حدی آن را شبیه پسته فندقی می‌کند اما این نوع پسته اندازه‌ی درشت‌تر و وزن بیشتری نسبت به پسته فندقی دارد.

    همانطور که گفتیم پسته کله قوچی اونس پایین‌تری دارد و به همین خاطر در یک کیلو پسته، تعداد کمتری از آن وجود خواهد داشت. این پسته به خاطر مغز درشتی که دارد شناخته شده است و البته این درشت بودنش باعث شده مورد توجه مردمان خوش اشتهای یونان، آلمان و همچنین اعراب قرار گیرد..

    پسته کله قوچی برای اولین بار در شهرستان رفسنجان و توسط فردی به نام حاج علی شریفی معرفی شد و به همین خاطر این پسته به پسته شریفی نیز شهرت دارد. اما علت نامگذاری آن با عنوان کله قوچی به خاطر درشت بودن مغز این پسته و شباهت آن با کله‌ی قوچ است. همین الان می‌توانید برگه‌ی دیگری در مرورگر خود باز کنید و به دنبال عکس‌های قوچ هم بگردید! پسته کله قوچی دارای پوسته‌ی خارجی استخوانی مایل به کرم است و مغز آن نیز با پوسته‌ی نازکی به رنگ قرمز تیره پوشیده شده است.

    C:\Users\ARAD\Downloads\logo (96).jpg

    پسته کوهی

    مصرف پسته کوهی ترک لب را معالجه و از شب کوری پیشگیری می‌کند.

    از دیگر خواصاین گیاه در طب سنتی استفاده از آن برای از بین بردن ماه‌گرفتگی پوست بدن و لکه بسیار مفید است و استفاده از روغن پسته کوهی بهترین درمان است.

    پسته کوهی به درمان تکرر ادرار و قطره قطره آمدن آن کمک می‌کند.

    روغن و میوه پسته وحشی پاک کننده اخلاط سینه و ریه می باشند.

    تقویت دستگاه گوارش یکی دیگر از خواص پسته کوهی می‌باشد. مصرف مداوم پسته کوهی در دفع کرم‌های روده و معده موثر است و از بیماری‌های مربوط به سیستم گوارشی نیز جلوگیری می‌کند. به هضم بهتر غذا کمک می‌کند و اشتها آور است.

    پسته کوهی یا بنه، پسته مخصوصی است که در برخی نواحی کشورمان دیده می‌شود. میوه پسته کوهی به صورت سفت است، مغز آن روغنی است و به صورت تخمه مصرف می‌شود با این تفاوت که پوسته سخت آن باعث آسیب به دندان می‌شود. پوسته بیرونی این میوه، در جوانی سبز رنگ و قسمتی از آن قرمز رنگ است و به صورت نیمه رسیده در اردیبهشت ماه برداشت می‌شود. لازم به توضیح است از درختان پسته کوهی نوعی صمغ طبیعی که به سقز معروف است، ترشح می‌شود که حاوی مواد و ترکیبات مفید فراوانی بوده و خواص درمانی بسیاری دارد.

    C:\Users\ARAD\Downloads\logo (97).jpg

    پسته وحشی

    میوه پسته وحشی در مناطق کوهستانی بخصوص در کردستان “قزوان” نامیده می شود، از پسته وحشی به عنوان طعم دهنده در دوغ، کره و ترشی استفاده می شود.

    صمغ این نوع درخت در گویش کردی “بنشت” خوانده می شود که به دلیل ملین قوی که دارد به عنوان مصرف دارویی برای درمان یبوست و اختلالات گوارشی مورد استفاده قرار می گیرد.

    در بانه رویش درخت پسته همراه با درخت بلوط به شکل درهم آمیخته دیده می شود و همچنین میوه این درختان هم زمان با میوه خرما می رسد.

    C:\Users\ARAD\Downloads\logo (98).jpg

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.