چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 14 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • رویاهایم زیبایی آینده م را تضمین کردند
    02 آذر 1401 - 17:42
    شناسه : 211851
    0

    تجسم و رویا پردازی به همراه تمرکز بر روی آرزوها و اهداف از مهترین نکات در رسیدن به آنها می باشد که من نیز با پیروی از این قانون و تلاش و کوشش، به حوزه ادویه جات وارد شدم و در مدت زمان کوتاهی توانستم یکی از صادرکنندگان این محصولات به کشورهای مختلف شوم.

    پ
    پ

    پودر فلفل

    نتایج تحقیقات بیان می‌کنند خواص پودر فلفل قرمز موجب کم شدن اشتها کاذب و سوختن چربی‌ها می‌شود. این خاصیت سبب لاغری و تناسب اندام می‌شود. کپسایسین موجود در خواص فلفل قرمز تند موجب بالا رفتن سوخت و ساز بدن می‌شود. استفاده از آن قبل از هر وعده غذایی، از دریافت کالری اضافی و جذب آن جلوگیری می‌کند. این خاصیت تأثیر به‌سزایی در کاهش وزن می‌گذارد. استفاده از پودر فلفل قرمز سبب بالا رفتن میزان تعریق بدن می‌شود و با دفع سموم به لاغری کمک می‌کند.

    پودر فلفل قرمز حاوی فیبر است. فیبر منجر به حرکات آسان غذا در دستگاه گوارش می‌شود. این ماده یکی از بهترین مواد مغذی برای هضم غذا است و جذب آن به بدن ضروری است. فیبر از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و به همین دلیل با دفع سموم از بدن، موجب بالا رفتن سرعت لاغری می‌شود.

    استفاده از این ادویه در غذاها موجب سالم شدن رژیم غذایی روزانه شما می‌شود که برای لاغری، عامل مهمی است. همچنین انجام حرکات ورزشی به طور منظم، خاصیت پودر فلفل قرمز برای کاهش وزن را بسیار بیشتر می‌کند.

    C:\Users\ASUS\Downloads\logo (75).jpg

    سیاه دانه

    یک بررسی از 17 مطالعه نشان داد که مصرف مکمل سیاه دانه با کاهش قابل توجه کلسترول LDL کل و کلسترول بد و همچنین تری گلیسیرید خون همراه است.کلسترول یک ماده چربی مانند است که در سراسر بدن شما یافت می شود. در حالی که به مقداری کلسترول نیاز دارید، مقادیر زیاد آن می تواند در خون شما جمع شود و خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.ثابت شده است که کالونجی به ویژه در کاهش کلسترول موثر است. جالب اینجاست که همچنین مشخص شد که روغن بلالنجی تأثیر بیشتری نسبت به پودر دانه بلانجی دارد.

    با این حال، فقط پودر دانه باعث افزایش سطح کلسترول خوب شد.مطالعه دیگری بر روی 57 فرد مبتلا به دیابت نشان داد که مصرف مکمل بلانجی به مدت یک سال باعث کاهش کلسترول تام و LDL می شود و در عین حال کلسترول HDL را افزایش می دهد.در نهایت، یک مطالعه بر روی 94 فرد مبتلا به دیابت یافته‌های مشابهی داشت و گزارش داد که مصرف روزانه 2 گرم کلونجی به مدت 12 هفته باعث کاهش کلسترول کل و LDL می‌شود.

    C:\Users\ASUS\Downloads\logo (72).jpg

    زیره

    زیره در دو نوع زیره سبز و زیره سیاه وجود دارد که دومی به «زیره ایرانی» معروف است.

    زیره سیاه (زیره کوهی): این نوع زیره را به اسم زیره کرمانی هم می‌شناسند ویکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های استان کرمان است زادگاه اولیه آن استان کرمان بوده است و در مناطق کوهستانی می‌رویید.

    زیره سبز: نوع دیگری از ارقام زیره است هم به صورت خودرو و هم به صورت پرورشی یافت می‌شود در ایران بیشتر به صورت پرورشی کشت و کار می شود و یکی از اجزای اصلی پودر کاری است.

    دانه‌های زیره فیبر بالایی داشته که ترشح آنزیم‌های زیاد را در مجرای گوارشی تحریک کرده و مشکلات شدید مجرای گوارشی مانند بواسیر را رفع می‌کند. زیره ملینی بسیار قوی بوده و می‌توان آن را بصورت چای نوشید یا پودر آن را با عسل مخلوط کرد تا از یبوست جلوگیری نماید.

    زیره سبز حاو ترکیبی است که غده‌های مسئول ترشح اسیدها، صفرا و آنزیم‌ها را تحریک کرده و باعث هضم آسان غذا در معده و روده می‌شود. همچنین زیره سبز از تشکیل گاز در دستگاه گوارش جلوگیری کرده و به هضم بهتر غذا کمک می‌کند.

    C:\Users\ASUS\Downloads\logo (71).jpg

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.