×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

4759219 - ایران۲ - ولز صفر | طوفان ۳ دقیقه‌ای یوزهای ایرانی در جام جهانی | شاهکار در وقت تلف شده - ایران

 تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۳:۳۰ امروز (جمعه- به وقت ایران) در دور دوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مقابل تیم ملی ولز صف‌آرایی کرد و به اولین پیروزی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ رسید.  شاگردان کی روش در این بازی یک نمایش عالی از خود به اجرا گذاشتند و در دقایق پایانی با طوفانی که به راه انداختند برابر رقیب خود به برتری رسیدند.

۲ گل ایران در این بازی را روزبه چشمی در و رامین رضاییان در وقت های تلف شده نیمه دوم به ثمر رساندند.

اما کی‌روش برای این دیدار ترکیب زیر را در نظر گرفته  بود:

سید حسین حسینی –  مرتضی پورعلی گنجی – مجید حسینی-  رامین رضاییان – میلاد محمدی- احمد نوراللهی – سعید عزت‌اللهی – علی قلی‌زاده- احسان حاج صفی – مهدی طارمی و سردار آزمون.

4759251 - ایران۲ - ولز صفر | طوفان ۳ دقیقه‌ای یوزهای ایرانی در جام جهانی | شاهکار در وقت تلف شده - ایران

تیم ملی ولز با هدایت راب پیچ با ۱۱ بازیکن زیر مقابل ایران صف‌آرایی کرد:

هنیسی، ویلیامز، داویس، ممفام، رودن، ویلسون، رمزی، بیل، مور، رابرتس و آمپادو.

4759220 - ایران۲ - ولز صفر | طوفان ۳ دقیقه‌ای یوزهای ایرانی در جام جهانی | شاهکار در وقت تلف شده - ایران

داور مسابقه:

اریو اسکوبار

دقیقه ۴: سانتر خطرناک رامین رضاییان از روی سر طارمی و آزمون رد شد.

دقیقه ۶: شوت سردار آزمون در اختیار هنسیی دروازه‌بان ولز قرار گرفت.

دقیقه ۱۲: سید حسین حسینی با عکس‌العملی دیدنی روی سانتر رابرتس و ضربه خطرناک شیفر مور مانع گلزنی ولز شد.

دقیقه ۱۵: قلی‌زاده روی یک ضد حمله پشت مدافعان ولز صاحب موقعیت شد و پس از یک پاس آزمون را در مصافی تک تک با دروازه‌بان ولز قرار داد اما آزمون اقدام به شوتزنی نکرد و دوباره به قلی‌زاده پاس داد تا این بازیکن دروازه خالی را باز کند قلی‌زاده هم توپ را به گل تبدیل کرد اما با اعلام کمک دوار ویدیویی VAR  گل ایران مردود شد.

دقیقه ۴۰: شوت شیفر مور در محوطه جریمه ایران اقدام به شوتزنی کرد که مرتضی پور علی گنجی با یک تکل مانع رسیدن توپ به حسینی شد و موقعیت ولزی‌ها به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۴۹: تیم ملی ایران از سمت راست صاحب یک ضربه کاشته شد. حاج صفی توپ را به روی دروازه فرستاد و توپ پس از برخورد به مدافعان ولز از منطقه خطر دور شد و در سمت راست رفت پورعلی گنجی از آن سمت صاحب توپ شد و بلافاصله با سانتر توپ را دوباره روی دروازه ولز ارسال کرد اما باز هم توپ با ضربه سر مدافعان ولز به پشت محوطه جریمه به احمد نوراللهی رسید و این بازیکن پس از تصاحب توپ اقدام به شوتزنی کرد که این موقعیت برای ملی‌پوشان از دست رفت و توپ در اختیار هنیسی قرار گرفت تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

دقیقه ۵۰: رامین رضاییان با قطع توپ ولزی‌ها در دفاع یک ضد حمله را طرح‌ریزی کرد رضاییان توپ را بلافاصله با یک احمد نوراللهی را در میان میدان صاحب توپ کرد و این بازیکن با یک پاس توی عمق تماشایی سردار را در پشت مدافعان ولز صاحب موقعیت کرد. سردار که پس از رسیدن توپ به سرعت به سمت دروازه  ولز یورش برد و داخل محوطه جریمه شد اما شوت آزمون با بدشانسی به تیرک دروازه ولز برخورد کرد و توپ به پشت محوطه جریمه به قلی‌زاده رسید این با بازیکن با یک حرکت انفرادی و حرکت در عرض به یکباره اقدام به شوتزنی کرد که شوت فنی قلی‌زاده هم به تیرک دروازه برخورد کرد تا تیرک دروازه ولز در فاصله یک دقیقه دوبار مانع گلزنی ملی‌پوشان ایران شود.

دقیقه ۶۰: ملی‌پوشان ایران روی قطع توپ خوب سعید عزت‌اللهی و حرکت پا به توپ این بازیکن در نیمه ولز صاحب یک موقعیت شدند. عزت‌اللهی در سمت چپ توپ را به مهدی طارمی رساند اما ضربه ستاره ملی‌پوش ایران پس از برخورد به مدافعان ولز به کرنر رفت.

دقیقه ۷۲: شوت سعید عزت‌اللهی از پشت محوطه جریمه ولز با واکنش هنیسی به کرنر رفت.

دقیقه ۸۳: شوت سنگین دیویس از پشت محوطه جریمه ایران با واکنش حسینی به کرنر تبدیل شد.

دقیقه ۸۶: مهدی طارمی در یک ضد حمله پشت مدافعان ولز صاحب توپ شد اما به محض رسیدن توپ به مهاجم ایران هنیسی دروازه‌بان ولز که از دروازه به بیرون آمده بود با خطا طارمی را متوقف کرد و داور بلافاصله هنیسی را با کارت زرد جریمه کرد اما با اعتراض بازیکنان ایران و تصمیم کمک‌داور ویدیویی VAR نظر داور برگشت و هنیسی از زمین اخراج شد.

دقیقه ۹۴: تیم ملی ایران که با یک یار بیشتر در نیمه ولز تجمع کرده بود فشار را روی دروازه این تیم بیشتر کرد و روی شوت روزبه چشمی از پشت محوطه جریمه به گل اول رسید.

دقیقه ۹۶: تیم ولز که چیزی برای از دست دادن نداشت یکپارچه حمله شد اما در برگشت و قطع توپ مدافعان ایران توپ به طارمی رسید و این بازیکن روی ضدحمله توپ را به رامین رضاییان داش داد و رضاییان در مصافی تک به تک توپ را از بالای سر دروازه‌بان ولز به گل دوم تبدیل کرد تا تیم کی‌روش به شکل دراماتیکی پیروز این بازی باشد.

کد خبر 722964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.