×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

آجر سفالی سقفی

شایان ذکر است آجر سفالی سقفی یکی از پُرکاربردترین مصالح ساختمانی است که برای دیوارچینی به کار گرفته می‌شود. دلیل این امر را می‌توان چنین توضیح داد: «در سازه‌های مدرن امروزی، دیوارها دیگر نقش باربری ندارند، زیرا بارها از طریق اسکلت ساختمان به فونداسیون و زمین منتقل می‌شوند.در حقیقت، دیوارها نیازی به استحکام اضافی ندارند و فقط برای حفظ حریم خصوصی و جداسازی فضاها به کار گرفته می‌شوند. بنابراین، انتخاب مصالح مناسب برای این امر باید در راستای کاهش وزن ساختمان و بهینه کردن هزینه ساخت تمام شود». با همین تعریف ساده می‌توان به اهمیت استفاده از آجر سفال پی بُرد. آجر سفال با استفاده از خاک رس ساخته می‌شود، به این شکل که خاک رس را با آب مخلوط می‌کنند و سپس قالب‌گیری می‌کنند. با خشک شدن قالب‌های رسی در محیط باز، آنها را وارد کوره می‌کنند تا تحت درجه حرارت ۴۰ تا ۲۰۰ سانتی‌گراد قرار گیرند، سپس بعد از دو روز از کوره خارج می‌کنند. به طور کلی این نوع آجر به دو صورت اعم از سنتی (دست ساز و قالبی) و مدرن (صنعتی) تولید می‌کنند. آجر سفال، یک مصالح ساختمانی هوشمند است، اما فقط به دلیل کاهش وزن سازه و سود مالی استفاده از آن (ارزان بودن)، به کار گرفته می‌شود. بیشتر سازندگان تجربی فقط نگران بهینه کردن هزینه های ساخت و ساز هستند و خوب می‌دانند که استفاده از این آجر در این روزها، یک سرمایه گذاری مناسب است.

C:\Users\ARAD\Desktop\a.jpg

آجر سفالین

از نظر فنی، آجر سفالین، سبک، بادوام و قابل دسترس بوده و عایق صوتی و حرارتی خوبی است. به دلیل قسمت توخالی این آجر، گرمای داخل ساختمان در ماه‌های گرم سال کاهش می‌یابد که در نتیجه منجر به خنک‌سازی فضای داخل می‌شود.

آجرهای سفال باعث کاهش وزن کلی ساختمان و همچنین ضخامت دیوارها می‌شوند. این مهم در وهله اول، فضای بیشتری را در دخل بنا فراهم می‌کند (به دلیل ضخامت کم) و در وهله دوم، باعث افزایش طول عمر ساختمان می‌شود.

اگر قصد ساخت بنا در شرایط آب و هوایی مرطوب یا خشک را دارید را دارید، باید بدانید «آجر سفال قابل استفاده در هر نوع آب و هوا نیز است». همچنین می‌تواند به عنوان یک محصول سازگار با محیط زیست در نظر گرفته شود، زیرا به شکلی طبیعی از خاک رس ساخته می‌شود. در زیر یک به یک در مورد جوانب منفی آجر سفالی اشاره می‌کنیم:

احتمال آلودگی خاک رس به آهک در معدن کارخانه تولید کننده وجود دارد که نتیجه آن بروز ترک‌های سطح بر روی اندود گچ کاری است.

C:\Users\ARAD\Desktop\b.jpg

آجر سفالی قزوین

به علت تُرد بودن، در زمان حمل و نقل و استفاده، امکان شکستن آجر سفالی قزوین وجود دارد.

برای هموارسازی سطح دیوارهای ساخته از آجر سفالی، به لایه ضخیم‌تری از گچ و خاک نیاز است.

امکان شکستن و تبدیل این آجر به اندازه‌های مختف دشوار است. در زیر یک به یک در مورد جوانب منفی آجر سفالی اشاره می‌کنیم:

احتمال آلودگی خاک رس به آهک در معدن کارخانه تولید کننده وجود دارد که نتیجه آن بروز ترک‌های سطح بر روی اندود گچ کاری است.

به علت تُرد بودن، در زمان حمل و نقل و استفاده، امکان شکستن آجرها وجود دارد.

برای هموارسازی سطح دیوارهای ساخته از آجر سفالی، به لایه ضخیم‌تری از گچ و خاک نیاز است.

امکان شکستن و تبدیل این آجر به اندازه‌های مختف دشوار است.

C:\Users\ARAD\Desktop\c.jpg

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.