شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41376 تعداد نوشته های امروز : 11 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • صندوقم را با کود پر پول کردم
    03 آذر 1401 - 22:12
    شناسه : 211945
    0

    از بچگی در گوشه خانه یمان یک صندوقچه بزرگ بود که دوست داشتم آن را پر از پول کنم وقتی که بزرگتر شدم و در زمینه کود تجارت خود را آغاز کردم صاحب ثروت بسیاری شدم و صندوقم را پر پول کردم و حال در ادامه بیشتر در خصوص این محصول خواهیم خواند.

    پ
    پ

    کود نیترات آمونیوم

    کود نیترات آمونیوم در بسته بندی ها با حجم های متفاوتی در بازار وجود دارد و همین مورد دلیلی برای قیمت گذاری متغیر برای انواع آن است. طبیعی است که اگر محصول را با حجم کمتری خریداری کنید بهای کمتری نیز پرداخت می کنید. پس توجه کنید که اگر برای قسمت کمی از زمین کشاورزی قصد تهیه کود نیترات را دارید، حتما حجمهای کم آن را خریداری کنید.

    شایان ذکر است که این نمونه از کود سالیان زیادی است که تولید شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته و به همین منظور جایگاه خود را در بازار پیدا کرده است و مشتریان ثابت خود را دارد. قیمت پایین و کیفیت بالای کود نیترات نسبت با سایر محصولاتی که در بازار وجود دارد، از دلایلی است که استقبال از آن را زیاد کرده است.

    به جرات می توان گفت که تقریبا امروزه هیچ کشاورزی نیست که برای رشد سریع و خوب محصولات کشاورزی خود از تقویت کننده های محصول استفاده نمی کند چراکه این کار به امری متداول تبدیل شده است کود نیترات آمونیوم مایع یکی از کودهای آشنا است که استفاده زیادی از آن می شود‌.

    C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (17).jpg

    کود آهن حیوانی

    برای بهتر شدن شرایط خاک و رشد بهتر گیاه از کود آهن حیوانی استفاده می‌ نمایند برای درخت انجیر و تقویت گیاهان متنوع این کود کارایی دارد از پرکاربردترین کودها می توانیم به کود آهن گاوی اشاره داشته باشیم عناصر موجود در آن می تواند باعث تقویت نفوذ آب در خاک و از طرفی شادابی و طراوت بیش تر گیاه شود برای درختان میوه معمولا از انواع کود گاوی و گوسفندی استفاده می شود.

    اینکه کود گاوی بهتر است یا کود گوسفندی می تواند به عوامل کثیری بستگی داشته باشد روشهای ضدعفونی کردن کودهای حیوانی و روند استفاده از آن موضوع بسیار مهمی می باشد که باید قبل از تهیه کودها به آن بپردازید. از زمانهای گذشته تا به امروز استفاده از کود حیوانی مرسوم بوده است، کودهای حیوانی در لیست مواد آلی قرار گرفته اند و سبب می‌ شود تا خاک عمر بیش تری داشته باشد و از طرفی تقویت شود.

    کودهای حیوانی دارای مقدار زیادی پتاسیم، کلسیم و آهن و گوگرد هستند و در آنها مقدار مشخصی منگنز وجود دارد با این وجود خاکهای زراعی تقویت شده و باعث رشد گیاه می شود کودهای حیوانی دارای انواع متنوعی هستند که یکی از آنها کود گوسفندی است این کود از مواد ارزشمندی برخوردار می باشد بهتر است که در مصرف کود حیوانی افراط نداشته باشید چرا که سرعت تجزیه این کود بالا بوده و مصرف‌ زیاد آن سبب سوختن گیاه خواهد شد.

    با استفاده درست از کود آهن حیوانی درخت و گیاه می توانید شادابی و طراوت خوبی به گیاه خود ببخشید از طرفی میزان آلودگی در آن به حداقل می‌ رسد و محصولاتی که تهیه می‌ شود ارگانیک هستند محصولات ارگانیک از سری محصولاتی هستند که در فرایند تهیه آنها از هیچ ماده شیمیایی استفاده نشده است و در نتیجه باعث حفظ سلامتی بدن شما خواهند شد.

    C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (18).jpg

    کود مرغی

    استفاده از کود مرغی به دلیل دارا بودن ترکیبات آلی برای افزایش کیفیت خاک یکی از بهترین گزینه ها برای افزایش کیفیت و رشد محصولات کشاورزی و باغی می باشد و البته استفاده از آن برای تولید مکمل های آبزیان نیز یکی دیگر از موارد استفاده آن می باشد

    این کودهای حیوانی حاوی ترکیبات آلی فراوانی برای رشد گیاهان بوده و موجب حاصلخیزی خاک شده و سبب ازدیاد محصول و کیفیت آن می گردد.

    در خصوص قیمت این محصولات نیز با توجه به کیفیت، نوع و درصد عناصر موجودشان تعیین می شوند به نحوی که ارزش کود مرغی بستگی به ترکیب غذایی و نوع آن و نحوه نگهداری مرغ و نوع ماده ای که برای بستر مرغ استفاده می شود دارد

    برای مثال کود بستر جوجه های گوشتی با توجه به اینکه حاوی 18 تا 30 درصد اسید اوریک، 12 تا 17 درصد آمونیاک و 2 تا 4 درصد کراتین انرژی بالاتری را داشته و از قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

    C:\Users\Zahra Afshar\Desktop\logo (19).jpg

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.