جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پروتکل های ارتباطی منحصر به فرد خانه هوشمند
    05 آذر 1401 - 16:28
    شناسه : 211992
    0

    البته هیچ خانه‌ای کاملاً خودکار نیست، اما صنعت روز به روز به این نقطه نزدیک‌تر می‌شود. با مجموعه متنوعی از دستگاه‌ها، از سیستم‌های امنیتی هوشمند گرفته تا آشکارسازهای هوشمند دود، دستگاه‌های بسیار کمی وجود دارند که نتوانید نسخه اینترنت اشیا را دریافت کنید.

    پ
    پ

    خانه های هوشمند شامل دستگاه های متصل به وای فای هستند که با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل یا حتی دستیار صوتی مانند الکسا کنترل می شوند. دستگاه‌های رایج خانه هوشمند شامل چراغ‌های هوشمند، ترموستات‌های هوشمند، قفل‌های هوشمند و غیره هستند. هوشمند سازی خانه به دلیل راحتی و مزایای صرفه جویی در هزینه که ارائه می دهند محبوب شده اند. در ادامه این مطلب درباره پروتکل خانه هوشمند که بر قیمت خانه هوشمند تاثیر می گذارد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

    images 1669456761 - پروتکل های ارتباطی منحصر به فرد خانه هوشمند - اسمارت هوم

    خانه هوشمند

    البته هیچ خانه‌ای کاملاً خودکار نیست، اما صنعت روز به روز به این نقطه نزدیک‌تر می‌شود. با مجموعه متنوعی از دستگاه‌ها، از سیستم‌های امنیتی هوشمند گرفته تا آشکارسازهای هوشمند دود، دستگاه‌های بسیار کمی وجود دارند که نتوانید نسخه اینترنت اشیا را دریافت کنید.

    قابلیت اتصال به خانه هوشمند

    دستگاه های اینترنت اشیا می توانند به چند روش مختلف به اینترنت متصل شوند که وای فای رایج ترین آنهاست. پشتیبان گیری تلفن همراه و پشتیبان گیری تلفن ثابت معمولاً با دوربین ها و سیستم های امنیتی هوشمند استفاده می شود، در حالی که Z-Wave، ZigBee و بلوتوث کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

    • وای فای

    گاهی اوقات Wi-Fi، WiFi یک فناوری بی سیم است که به دستگاه های IoT اجازه می دهد تا با سرعت فوق العاده سریع به وب متصل شوند. با استفاده از فناوری فرکانس رادیویی، اکثر دستگاه های متصل از نوعی WiFi برای اتصال به برنامه شما استفاده می کنند. با این حال، اگر یک دستگاه مهم مانند یک سنسور حرکتی امنیتی است، ممکن است بخواهید در صورت معیوب بودن وای فای، پشتیبان گیری تلفن همراه یا تلفن ثابت را اضافه کنید، که در زیر نیز به آن اشاره می کنیم.

    • بلوتوث

    بلوتوث: چیزی است که برای اتصال AirPods یا بلندگوی هوشمند خود به رادیو ماشین خود استفاده می کنید. یک فناوری بی سیم، بلوتوث با استفاده از امواج رادیویی با طول موج کوتاه کار می کند. بیشتر در سیستم‌های استریو اتومبیل، هدست‌های هندزفری، ماوس‌ها، کیبوردها، چاپگرها و کنسول‌های بازی استفاده می‌شود و در امنیت خانه‌های هوشمند کمتر رایج است.

    • Z-Wave

    Z-Wave نام یک پروتکل ارتباطی بی سیم است که به دستگاه ها اجازه می دهد با استفاده از امواج رادیویی کم انرژی به یکدیگر و برنامه متصل شوند. در سال 2019، بیش از 26000 محصول وجود داشت که با Z-Wave کار می‌کردند و آن را به یک گزینه ارتباطی محبوب تبدیل می‌کردند.

    images 1669456763 - پروتکل های ارتباطی منحصر به فرد خانه هوشمند - اسمارت هوم

    • زیگبی

    یکی دیگر از پروتکل های ارتباطی Zigbee است که در واقع شبکه ها را از طریق رادیوهای دیجیتال ایجاد می کند. ارزان تر از WiFi و بلوتوث، تنها نیاز Zigbee انتقال داده با برد کوتاه است، به این معنی که انرژی کمتری مصرف می کند. به علاوه، کسانی که به حفظ حریم خصوصی اهمیت می‌دهند خوشحال خواهند شد که بدانند Zigbee یکی از امن‌ترین گزینه‌های موجود است، زیرا همه شبکه‌های آن به صورت متقارن رمزگذاری شده‌اند.

    • پشتیبان گیری سلولی

    تلفن شما از داده استفاده می کند، پس چرا سیستم امنیتی شما نمی تواند؟ به منظور روشن نگه داشتن همه چیز در صورت قطع برق، برخی از شرکت های امنیتی داده های سلولی را به عنوان پشتیبان ارائه می دهند. این معمولاً هزینه ای ماهانه یا سالانه دارد، اما گاهی اوقات از طریق یک ارتباط سلولی در پانل هشدار یا ایستگاه پایه تعبیه می شود.

    • پشتیبان گیری تلفن ثابت

    اگر هنوز تلفن ثابت در خانه خود دارید، راه دیگری برای روشن نگه داشتن سیستم در هنگام قطع برق از طریق پشتیبان گیری تلفن ثابت است، به این معنی که به سیم ها یا کابل های ارتباطی متصل است. مزیت بزرگ تلفن ثابت نسبت به پشتیبان تلفن همراه این است که اگر با پلیس تماس بگیرید، آنها فوراً موقعیت مکانی شما را خواهند دانست، که همیشه برای دستگاه های تلفن همراه با GPS کمتر از کامل صدق نمی کند. اگرچه ممکن است در این دنیای گوشی های هوشمند غیرضروری به نظر برسند، داشتن تلفن ثابت راهی عالی برای امن تر کردن خانه شما است.

    • IFTTT

    If This then That یک پلت فرم رایگان است که به دستگاه های IoT از شرکت های مختلف اجازه می دهد با یکدیگر فعال شوند. اگر دستگاهی با IFTTT کار می کند، به این معنی است که با هر دستگاه دیگر سازگار با IFTTT کار می کند و امکان ارتباط بین برندها را فراهم می کند.

    بسته به اینکه کدام یک از پروتکل های خانه هوشمند که در بالا اشاره شد را انتخاب کنید بر قیمت خانه هوشمند تاثیرگذار است.

    images 1669456764 - پروتکل های ارتباطی منحصر به فرد خانه هوشمند - اسمارت هوم

    جمع بندی

    یک خانه هوشمند تنها زمانی راحت تر است که خودش را کنترل کند. به هر حال، نیاز به رفتن به میلیون‌ها برنامه مختلف در طول روز فقط برای روشن کردن لامپ‌هایتان ممکن است آزاردهنده باشد، جایی که اتوماسیون خانگی وارد می‌شود. چه با قرار دادن دستگاه‌هایتان در برنامه‌ریزی یا با فعال کردن آن‌ها، می‌توانید تنظیم کنید. خانه هوشمند خود را ارتقا دهید تا برای شما کار کند، نه علیه شما. به عنوان مثال، ممکن است از کنترلر درب گاراژتان بخواهید قفل هوشمند شما را فعال کند تا درب خانه شما در داخل گاراژ شما به طور خودکار هر زمان که درب گاراژ باز می شود باز شود.

    اگر شما نیز تمایل دارید که یک خانه هوشمند داشته باشید و از تمامی این امکانات و آپشن‌ها برخوردار شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم که هوشمندسازی ساختمان خود را به دکتر بی ام اس بسپارید. شرکت دکتر بی ام اس در زمینه هوشمندسازی ساختمان و اتوماسیون صنعتی بیش از 10 سال سابقه کار دارد از این‌رو پروسه هوشمندسازی ساختمان شما را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی خواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.