پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با تکنیک content first و نکات مربوط به آن
    05 آذر 1401 - 16:34
    شناسه : 212000
    0

    اگر شما تصمیم دارید تا در این حوزه وارد شده و فروشگاه مجازی خود را تاسیس کنید بهتر است با انواع طراحی سایت آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با تکنیک Content First به شما توضیح دهیم. این یکی از تکنیک‌های مورد علاقه طراحان سایت می‌باشد که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد.

    پ
    پ

    این روزها ‌سایت‌های فروشگاهی دارای طرفداران بسیار زیادی هستند و تعداد زیادی از افراد به جای اینکه به بازار بروند و برای خرید محصولات مختلف زمان خود را بگذرانند، تنها در چند دقیقه وارد سایت شده و محصول مورد نظر را خریداری می‌کنند. به صورت کلی در حال حاضر کاربران در فضای مجازی تعداد زیادی هستند که قطعا مشتریان کسب و کار شما نیز در این میان وجود دارند و به همین دلیل است که استفاده از خدمات طراحی سایت در مشهد می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد بیشتری به دست آورید.

    اگر شما تصمیم دارید تا در این حوزه وارد شده و فروشگاه مجازی خود را تاسیس کنید بهتر است با انواع طراحی سایت آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با تکنیک Content First به شما توضیح دهیم. این یکی از تکنیک‌های مورد علاقه طراحان سایت می‌باشد که در ادامه آن را بیان خواهیم کرد.

    images 1669447955 - آشنایی با تکنیک content first و نکات مربوط به آن -

    تکنیک Content First چیست؟

    شاید کمتر از یک دهه باشد که تکنیک Content First ارائه شده است و توسط طراحان سایت از آن استفاده می‌شود. در گذشته و زمانی که هیچ خبری از این تکنیک نبود، طراحان سایت در ابتدای کار خود فقط موضوع سایت را پرسیده و در رابط با امکانات مورد نیاز مشتری می‌پرسیدند و بعد از این مرحله کار خود را آغاز می‌کردند. در این شرایط متن و محتوایی که قرار بود در سایت قرار بگیرد در ابتدا در اختیار طراح سایت قرار نمی‌گرفت و او طبق طرحی که در ذهن داشت سایت را طراحی کرده و در قسمت‌هایی که باید متن قرار می‌گرفت از متن‌های پیش فرض لورم ایپسوم استفاده می‌کرد و حتی اگر قرار بود عکسی در سایت وجود داشته باشد، به صورت پیش فرض و به سلیقه طراح سایت انتخاب می‌شد.

    بعد از این مرحله طراحی اولیه سایت به مشتری ارائه شده و در صورت تایید او، متن و عکسی که باید در سایت قرار بگیرد، به طراح سایت داده می‌شد تا آن‌ها را بارگذاری نماید. حالا به نظر شما مشکلی که در این قسمت به وجود می‌آید چیست؟ اگر طراح سایت برای بخش درباره ما در صفحه اصلی ۳ خط جا گذاشته باشد و مشتری متنی به اندازه ۷ خط به او بدهد طبیعتا مشکلاتی برای استایل بخش‌های بعدی در این صفحه به وجود می‌آید و باید این تغییرات اعمال شود.

    همچنین این تغییرات می‌توانید حالت موبایل سایت را نیز تغییر دهد و این یعنی دوباره کاری برای طراح سایت. اگر سایتی که آماده شده است با سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس طراحی باشد کار راحت‌تر است ولی در حالتی که از کدنویسی برای طراحی سایت فروشگاهی در مشهد استفاده می‌کنید، اعمال این تغییرات قطعا زمان و انرژی زیادی را دریافت می‌کند.

    اینجاست که تکنیک Content First روی کار آمده و کار را راحت می‌کند. در Content First اولین چیزی که از مشتری گرفته می‌شود اطلاعات است. یعنی او باید هرچه نیاز است در سایت قرار بگیرد را قبل از شروع طراحی سایت به طراح سایت تحویل دهد و این باعث می‌شود تا سایت فقط یک بار طراحی شده و از این نظر، نیازی به تغییر نداشته باشد.

    images 1669448107 - آشنایی با تکنیک content first و نکات مربوط به آن -

    برای مثال سایت فروش لوازم آرایشی را در نظر بگیرید. در این سایت مشتری باید دقیقا بیان کند به چه چیزی نیاز دارد و حتی باکس محصولات آن باید به چه صورتی طراحی شده و چه بخش‌ها و ویژگی‌هایی را داشته باشد. می‌دانید که طراحی این سایت با طراحی یک سایت فروش لوازم پزشکی کاملا متفاوت است و به همین دلیل طراح سایت باید اطلاعات لازم را داشته باشد.

    فردی که برای طراحی سایت فروشگاه لوازم آرایشی به شما مراجعه می‌کند باید در محصولات خود توضیحات کاملی را ارائه نماید و انواع و رنگ‌های مختلف محصول را تعریف کند ولی کسی که در حال فروش لوازم پزشکی است نیازی ندارد تا رنگ دستگاه را معرفی کند و باید در عوض نسبت به توضیح فنی اقدام کند.

    مطمئن باشید در این شرایط سایت زیباتر و متناسب‌تری را دریافت خواهید کرد و با چیزی که در نظر دارید هیچ فاصله‌ای نخواهد داشت. علاوه بر آن طراحی سایت با تکنیک Content First همیشه زمان کمتری خواهد برد چرا که به اصلاح نیازی ندارد.

    کاربردهای تکنیک Content First در طراحی سایت

    در ادامه به شما خواهیم گفت که استفاده از تکنیک Content First چه کاربردهایی دارد:

    زمان کمتر در طراحی سایت

    در قسمت قبلی نیز به این موضوع اشاره کردیم که زمانی که طراح سایت در رابطه با تمامی المان‌های موجود در سایت اطلاعات کاملی داشته باشد، طبیعتا سایت را بدون هیچ نقصی به شما تحویل داده و دیگر نیازی به بارگذاری مجدد متن و عکس در سایت و یا اصلاح نیست و این یعنی زمان خیلی کمتری برای طراحی سایت استفاده خواهد شد.

    به این ترتیب شما می‌توانید با سرعت فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده و روی سئوی آن کار کنید تا بتوانید کاربران و مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

    کمک به طراحی ریسپانسیو

    این روزها تعداد زیادی از کاربران برای استفاده از اینترنت و سایت‌های مختلف از گوشی تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و اگر سایت شما با اندازه کوچک تلفن همراه سازگار نباشد طبیعتا کاربر ناراضی بوده و از آن خارج می‌شود. به طراحی این چنینی سایت، طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا می‌گویند.

    یعنی سایت شما به صورتی باشد که در تمامی دیوایس‌ها با اندازه‌های مختلف به درستی دیده شود. طبیعتا مشاهده متن با اندازه کوچک در گوشی سخت است و باید استایل تمامی قسمت‌ها در گوشی متفاوت باشد. اگر شما تمامی محتوای سایت خود را در همان ابتدا در اختیار طراح سایت قرار داده و از تکنیک Content First استفاده کنید، او می‌تواند برای طراحی ریسپانسیو سایت به خوبی برنامه ریزی کرده و بدون هیچ نقص یا ایرادی آن را تحویل دهد.

    نتیجه گیری

    در این مطلب در رابطه با تکنیک Content First توضیح دادیم و گفتیم که در این روش در ابتدا و قبل از شروع فرآیند طراحی سایت تمامی محتوای سایت در اختیار طراح سایت قرار می‌گیرد تا بتواند به خوبی کار خود را انجام داده و سایتی منسجم به شما تحویل دهد. مطمئن باشید با استفاده از این تکنیک می‌توانید سایتی بهینه‌تر داشته باشید.

    منبع مقاله: https://parswebdp.net

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.