شنبه, 6 مرداد 1403 Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 42789 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 2422×
کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا بخریم؟
6 آذر 1401 ساعت: 12:42
شناسه : 212094
0

خرید کتاب به صورت حضوری اولین چیزی است که ممکن است تا به ذهن افراد برسد. تهیه و خرید کتاب دانشگاهی با این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ابتدا به سراغ بررسی مزایای خرید حضوری لپ تاپ می‌رویم:

پ
پ

وارد شدن به دانشگاه بعد از سال‌ها تلاش و درس خواندن قطعا برای هر فردی احساس خوشایندی دارد اما وارد مرحله‌ی جدیدی از آموزش خواهید شد که بسیاری از موارد با آنچه که تا به حال تجربه کردید، متفاوت خواهد بود.

مانند این که فضا از حالت آموزشی خارج شده و بیشتر به سمتی می‌رود که تحقیقاتی و اجرایی عمل کنید. همچنین روش و نحوه تدریس دروس هم متفاوت خواهد بود.

در دوران دبیرستان شما کتاب‌های آموزشی را نیز می‌توانستید به سادگی پیدا کرده و خریداری کنید. اما یکی از مهمتری دغدغه‌ی دانشجویان این است که کتاب‌های مورد نیاز خود را از کجا تهیه کنند!

این سوال به خصوص برای دانشجویان ترم یک که تجربه‌ی زیادی ندارد، پر رنگ تر است.

در این مقاله قرار است به این سوال جواب دهیم و بیان کنیم که کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا می‌توان خریداری کرد!

پس اگر شما نیز با این چالش درگیر هستید و دوست دارید تا پاسخ آن را پیدا کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

خرید کتاب های ترم اول دانشگاه

images 1669500534 - کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا بخریم؟ -

با حضور در کلاس درس و معرفی کتاب‌های مورد نیاز آن واحد درسی، دانشجویان به این فکر می‌کنند که کتاب مورد نظر خود را از کجا باید تهیه کنند و اصلا چطور می‌توانند آن را پیدا کنند!

معمولا برای خرید کتاب دانشگاهی چندین راه وجود دارد که در ادامه به طور خلاصه اما مفید و مختصر به این موارد اشاره کرده‌ایم.

  • خرید کتاب دانشگاهی به صورت حضوری

خرید کتاب به صورت حضوری اولین چیزی است که ممکن است تا به ذهن افراد برسد. تهیه و خرید کتاب دانشگاهی با این روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ابتدا به سراغ بررسی مزایای خرید حضوری لپ تاپ می‌رویم:

1.شما می‌توانید به فروشگاه‌های مختلف خرید کتاب سر بزنید.

2.امکان راهنمایی گرفتن از افراد در کتاب فروشی‌های متنوع وجود دارد که با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می‌توانند شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

3.با سر زدن به فروشگاه‌های مختلف خرید کتاب امکان مقایسه‌ی قیمت‌ها وجود دارد.

4.همچنین به سادگی می‌توانید کتاب‌ها را از نظر ناشر مقایسه کنید.

5. در نهایت با حضور در کتاب فروشی‌های مختلف و قرار گرفتن در آن فضا، حس و حال دوستداشتنی به شما منتقل می‌شود.

اما این روش معایبی دارد که به شرح زیر است:

1.تحمل کردن و هدر دادن زمان در مسیر رفت و برگشت برای خرید کتاب

2.در صورت بروز و ایرادات چاپی در کتاب برای تعویض، باید مجددا به کتاب فروشی سر بزنید.

3.ازدحام و شلوغی فروشگاه‌های خرید کتاب را تحمل کنید.

4.همچنین مسیر زیادی را برای سر زدن به فروشگاه‌های مختلف طی کنید.

  • خرید کتاب های دانشگاهی به صورت دست دوم

معمولا دانشجویان ترم یک، با راهنمایی دانشجویان سال بالاتر ممکن است تصمیم بگیرید که کتاب‌ها را به صورت دست دوم و از دانشجویان سال بالاتر تهیه کنند.

شما با این روش تهیه کتاب دانشگاهی می‌توانید هزینه‌ی کمتری را برای خرید کتاب پرداخت کنید و بدون دردسر کتاب مورد نظرتان را دریافت کنید.

اما باید به این نکته نیز باید دقت داشته باشید که گاهی اوقات یک استاد ممکن است برای یک درس، کتاب متفاوت یا همان کتاب از یک ناشر دیگر را پیشنهاد دهد که ممکن است کتاب خریداری شده توسط شما، با کتاب معرفی شده کمی متفاوت باشد.

همچنین برخی از این کتاب ‌ها به دلیل دست به دست شدن بین دانشجویان مختلف ممکن است تا دچار پارگی، خرابی و موارد این چنینی شوند.

پس اگر هم قصد دارید تا کتاب دانشگاهی را به صورت دست دوم تهیه کنید حتما به سالم بودن کتاب دقت کنید و مطمئن شوید که کتاب خریداری شده دقیقا همان چیزی است که استاد به شما معرفی کرده است.

اگر هزینه و قیمت کتاب برای شما مهم است، این روش ساده‌ و ارزان‌ترین روش برای خرید کتاب دانشگاهی است. چرا که شما باید هزینه‌ی یک کتاب دست دوم را پرداخت کنید.

  • خرید کتاب های دانشگاهی به صورت آنلاین

images 1669500535 - کتاب ترم اول دانشگاه را از کجا بخریم؟ -

همزمان با شروع کرونا و فراگیر شدن این بیماری، علاوه بر این که کلاس‌های درس به صورت آنلاین برگزار شدند، فصل جدیدی در خرید کتاب‌های دانشگاهی آغاز شد و خرید آنلاین کتاب جای خود را به خرید حضوری داد.

در حال حاضر خرید آنلاین کتاب به دلیل مزایایی که دارد همچنان در بین دانشجویان رواج دارد وجای خود را به خرید حضوری داده است.

از مهمترین مزایای خرید آنلاین کتاب دانشگاهی می‌توان به مواد زیر اشاره کرد:

  • امکان مقایسه قیمت کتاب

درست است که شما در خرید حضوری نیز می‌توانید قیمت کتاب را مقایسه کنید اما چرا زمانی که می‌توانید با چند کلیک ساده در خانه این کار را انجام دهید، مسیر زیادی را ریاانجاماین کار طی کنید؟

شما با خرید آنلاین کتاب دانشگاهی می‌توانید بین فروشگاه‌های مختلف گشت و گذار انجام می‌دهید تا در نهایت مناسب ترین قیمت کتاب را پیدا کنید. همچنین می‌توانید کتاب‌های نشرهای مختلف با یکدیگر را مقایسه کنید.

  • امکان صرفه جویی در زمان

یکی از مهمترین مشکلات در زمان خرید حضوری کتاب این است که شما باید در روزها و ساعات مشخصی برای خرید کتاب اقدام کنید و نمی‌توانید به صورت 24 ساعته خرید خود را انجام دهید. اما مهمترین مزیت در مورد فروشگاه ها و سایت‌های خرید آنلاین کتاب این است که در هر زمان از شبانه روز می‌توانید نسبت به خرید کتاب مد نظر خود اقدام کنید و تنها در چند دقیقه خرید خود را انجام دهید. بدون دردسر!

  • امکان استفاده از تخفیف

از آنجایی که قیمت کتاب در چند سال گذشته در حال افزایش بوده است، دانشجویان بیشتر تمایل دارند تا جایی که برایشان امکان دارد، کتاب مورد نظر خود را از جایی خریداری کنند که قیمت کمتری داشته باشد یا حداقل یک تخفیف برای آن‌ها در نظر گرفته شد! معمولا در زمان خرید حضوری کتاب، امکان دریافت تخفیف بسیار کم است یا این که بسیاری از تخفیف‌های درج شده روی کتاب‌ها به دلیل تقاضای بالا در زمان کوتاهی به پایان می‌رسد. اما در زمان خرید آنلاین کتاب می‌توانید از تخفیف‌های در نظر گرفته شده توسط سایت‌های فروش برای خرید کتاب استفاده کنید و کتاب را با قیمت پایین تری خریداری کنید و رضایت داشته باشید.

  • امکان ارتباط با پشتیبانی

به عنوان آخرین مزیت در خرید حضوری کتاب باید به این نکته اشاره کنیم که شما به سادگی و بدون هیچگونه دردسر می‌توانید، کتاب خریداری شده را در صورت داشتن مشکل مرجوع کنید و مشکلات رفت و آمو برای تعویض کتاب را نداشته باشید. همچنین شما می‌توانید از خدمات مشاوره‌ی آن فروشگاه استفاده کنید و با راهنمایی افراد متخصص بهترین کتاب را خریداری کنید.

به عنوان جمع بندی باید گفت

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین روش‌ها برای تهیه کتاب های ترم اول دانشگاه را بیان کنیم. شما با خواندن مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید و بهترین راه حل برای شما است.

در کل خرید آنلاین کتاب از سایت‌های فروش کتاب در حال حاضر محبوبیت بیشتری از سایر روش‎ها را در بین کاربران دارد و اگر هم در مورد مرجع برای انجام این کار شک و تردید دارید، پیشنهاد ما به شما سایت کتاب آموز است که تمام کتاب‌های دانشگاهی در رشته‌های مختلف را دارد و شما می‌توانید کتاب موردن نظر خود را سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگرید و از بابت اعتبار سایت نیز خیالتان راحت باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.