×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

نکاتی که باید در خرید پیراهن مردانه بدانیم!

یکی از خریدهای ضروری و واجب برای اکثر آقایان خرید پیراهن مردانه است. امروزه هر مردی که به دنبال استایل شیک و امروزی می­گردد، یک یا چند پیراهن مردانه جدید نیاز دارد.

خرید پیراهن مردانه اداری یا اسپرت و یا … که بتوان آن­را در مکان­های مختلف پوشید، به یکی از دغدغه­های آقایان تبدیل شده است.

انتخاب استایل دلخواه

حتی اگر اهل پوشیدن لباس و پیراهن رسمی نیستید، می‌توانید سراغ انواع پیراهن مردانه دیگر مانند ست لباس اسپرت بروید. شما در استایل کاملا رسمی، می­توانید از پیراهن سفید یا مشکی ساده استفاده کنید. اما در هنگام پوشیدن لباس اسپرت می‌توانید از بلوزهای رنگی دیگر مانند قرمز یا سبز و … نیز بروید. همینطور پیراهن­های مردانه چهارخانه را می­توانید با شلوار جین نیز ست کنید. لازم است بدانید دانستن یک سری نکات به شما در هنگام خرید پیراهن مردانه کمک بسیاری می­کند.

در هنگام خرید پیراهن مردانه چه نکاتی اهمیتی دارد؟

سایز مناسب

سایزمناسب برای خرید پیراهن مردانه، بسیار مهم است. بهترین پیراهن ها، دارای سایز راحت و مناسب بدون محدودیت حرکتی در آنها هستند. پیراهن‌های مردانه در طیف وسیعی از اندازه‌های استاندارد مانند تنگ، ورزشی، گشاد و کاملاً متناسب اندام شما موجود هستند. در ادامه به بررسی دقیق­تر سایز مناسب پیراهن مردانه می­پردازیم:

یقه

شما باید بتوانید به راحتی دکمه­های پیراهن خود را تا بالای آن ببندید. وقتی دکمه­های آن بسته شد، باید بتوانید 1 یا 2 انگشت خود را بین گردن و یقه پیراهن خود قرار دهید. اگر یقه‌تان خیلی سفت باشد، در تمام طول روز احساس ناراحتی می‌کنید. یقه اگر خیلی هم شل باشد، نمای خوبی ندارد و بدن شما مشخص می­شود.

شانه ها

درزهای شانه روی پیراهن شما، باید تا لبه شانه­های شما برسد. اگر این درزها قبل از شانه­های شما باشد، مناسب شما نیست و باید پیراهن بزرگتری انتخاب کنید. اگر درزها روی بازوی شما قرار می­گیرد و به سمت پایین بازو است، باید سایزکوچکتری بردارید.

نیم تنه

همیشه متناسب با تیپ بدنی خود لباس بپوشید. یک مرد درشت اندام، به 5 تا 8 سانتی متر پارچه اضافی در اطراف بدن خود نیاز دارد تا بدنش راحت تر داخل لباس حرکت کند. در حالی که یک مرد کوچک قامت، گشادی لباسش باید کمتر باشد.

اگر می‌بینید که پارچه پیراهن‌تان در اطراف دکمه‌ها کشیده می‌شود، پیراهن شما خیلی تنگ است. اگر پیراهن‌های شما آویزان شده و در کناره‌های آن بلند می‌شوند و زیر بازوها به صورت دسته‌ها جمع می‌شوند، لباس خیلی گشاد است.

حلقه آستین

حلقه آستین، اغلب در خرید پیراهن مردانه نادیده گرفته می شود. بازوهای بالاتر دامنه حرکتی را دارند و بسیاری از آقایان این موضوع را نادیده می­گیرند. اگر متوجه شدید که مقدار زیادی پارچه زیر بازوی شما آویزان شده است، حلقه آستین پیراهن شما خیلی بزرگ است.

قد آستین

وقتی دست‌هایتان را بالای سرتان می‌برید یا به طرفین می­کشید، سرآستین‌های پیراهنتان نباید از ساعدتان بالاتر برود. هنگامی که بازوهایتان در کنار بدن قرار دارند، نباید مچ دست خود را ببینید. اگر این اتفاق می­افتد، آستین پیراهن برای شما کوتاه است.

در حالت ایده آل، آستین های شما باید به پایه انگشت شست شما برسد. هنگام پوشیدن ژاکت یا کت باید حدودا 1 و نیم سانتیمتر از آستین پیراهن شما بیرون باشد.

گشادی آستین

گشادی آستین بسته به اندازه و مدل پیراهن متفاوت است. در لباس‌های قدیمی، آستین‌ها پهن‌تر و در پیراهن‌های اندامی، آستین‌ها باریک‌تر هستند. هنگام خم کردن بازو، آستین‌هایتان باید راحت باشد. اما نباید آنقدر گشاد باشد که بچرخد و بلند شود. هنگام خرید پیراهن مردانه، دقت کنید که پارچه اضافی روی بازوها وجود داشته باشد، تا بتوانید بعدا گشادی آنرا تنظیم کنید.

قد پیراهن

پوشاندن کمر خود یکی از بزرگترین مشکلات برای مردان است. اگر پیراهن شما خیلی کوتاه باشد، مدام کمرتان بیرون می­آید و شما را دیوانه می­کند. دست های خود را بالای سر خود ببرید و این را آزمایش کنید. اگر لباستان بیرون زد،­ ممکن است یک پیراهن بلندتر بخواهید.

به همین دلیل، همیشه باید به سراغ پیراهن های بلندتر بروید. هیچ کس طول اضافی آنرا نمی­بیند زیرا شما آن را داخل شلوار قرار می­دهید.

سرآستین

اندازه سرآستین شما باید بین 1.5 تا 2 سانتی متر بزرگتر از اندازه مچ دست شما باشد. یک قانون کلی اینست که برای درآوردن پیراهن باید دکمه‌های سرآستین‌ها را باز کنید. اگر بدون انجام این کار می­توانید دست­های خود را از آستین بیرون بیاورید، سرآستین های شما خیلی گشاد هستند.

پارچه

پیراهن­های رسمی مردانه دارای تنوع زیادی در پارچه هستند. هرچه طرح پیراهن ساده‌تر باشد، رسمی‌تر است. پیراهن سفید ساده رسمی­ترین سبک پیراهن مردانه است. پارچه‌های ضخیم، دوام بیشتری دارند و مناسب‌ هوای سرد هستند. پیراهن‌های نازکتر که جنس آنها از پارچه­هایی مانند کتان است، مناسب روزهای گرمتر هستند.

دکمه پیراهن

دکمه یکی از موارد زینتی لباس است که در رنگ­ و طرحهای متنوعی ارایه می­شوند. اگر به دنبال یک پیراهن غیررسمی هستید، می‌توانید با انتخاب دکمه‌های متفاوت لباس‌ جذابی انتخاب کنید.

جیب های پیراهن

پیراهن های مردانه با جیب روی سینه یا بدون جیب هستند. بعضی ها معتقدند که پیراهن جیب دار نسبت به پیراهن بدون جیب رسمی­تر است.

پلیسه های پیراهن

سه مدل پلیسه وجود دارد که شامل جعبه ای، کناری و بدون پلیسه می شود:

پلیسه جعبه ای: رایج ترین نوع پلیسه است که یک چین، مستطیلی از پارچه ایجاد می­کند که از وسط پشت پایین می­رود.

پلیسه کناری: چین­های کناری در انتهای پشت پیراهن، نزدیک استخوان شانه قرار دارند. چین های کناری نسبت به چین های جعبه ای رسمی­تر و شیک­تر هستند.

بدون پلیسه: شیک­ترین و رسمی­ترین انتخاب هستند و مدل مورد علاقه من است زیرا مرتب­تر هستند.

سخن پایانی

توصیه من به شما این است که هنگام خرید پیراهن مردانه، نکات بالا را حتما چک کنید. توجه به جزئیات باعث می­شود انتخاب بهتر و با دوام­تری داشته باشید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و خدمات اینترنتی فروشگاههای آنلاینی ایجاد شده­اند که این خدمات را به بهترین شکل ممکن ارایه می­دهند. ما modellaa.com را به شما پیشنهاد می­کنیم. در این فروشگاه علاوه بر مدل­های مختلف پیراهن مردانه، امکان طراحی لباس توسط خود شما امکان­پذیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.