×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

t3 1669701261 جامجهانیمجانی - جام جهانی مجانی؛ ۶۳ میلیارد تومان ناقابل از جیب مردم! -

به گزارش «بامردم» به نقل از انتخاب؛ سفر به قطر امروز یک سفر معمولی نیست. رقابت‌های جام جهانی آغاز شده و شهرهای قطر این روزها، صحنه حضور طرفداران فوتبال از کشورهای متفاوت است. دولت قطر، ورود بیش از ۱.۵ میلیون نفر بازدید کننده را تا ۲۷ آذرماه پیش‌بینی کرده است. در شبکه‌های اجتماعی فارسی اما چند شخصیت، بیش از تمام آن ۱.۷ میلیون نفر به چشم آمده‌اند.

چهره‌هایی که بیشترشان از منتسبان به جریان موسوم به ارزشی تندرو در کشورند. از امیرحسین ثابتی، مجری برنامه جهان‌آرا، تا دانیال معمار سردبیر روزنامه همشهری. سینا کلهر، معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش اعزام ۱۰۰ نفر به قطر با همکاری وزارت ارشاد و وزارت ورزش را تایید کرد. تعدادی از حاضرین در دوحه نیز توسط دیگر سازمان‌ها و نهادهای دولتی به قطر اعزام شده‌اند که به گفته برخی روزنامه‌نگاران، تعدادشان به ۳۵۰ نفر می‌رسد. حداقل هزینه سفر ۱۰ روزه قطر، حدود ۴هزار دلار است.

یعنی یک میلیون و ۸۰۰هزار دلار هزینه از سفره مردم برای ارسال فعالان رسانه‌ای به قطر برای تولید محتوایی که هرچه باشد، حتی به پوشش اخبار رقابت‌های جام‌جهانی نزدیک هم نیست. این در حالی است که با اطلاع فرازدیلی، نام خبرنگاران ورزشی بسیاری از رسانه‌های رسمی نیز از لیست اعزام به قطر خط خورده است. اعزام فعالان رسانه‌ای ارزشی به قطر با هزینه بیت‌المال، در شرایطی که گفتمان رسانه‌های خارج از کشور، عملا به گفتمان غالب در شبکه‌های اجتماعی بدل شده چه توجیهی دارد؟

این افراد با حضور در قطر چه آورده‌ای برای کشور خواهند داشت که هزینه گزاف ۶۳ میلیارد تومانی را به نحوی جبران کند؟ اعزام بی‌ثمرِ بی‌هنرها در دولت رئیسی اما کم سابقه نیست. از نیویورک و کامیون سوغاتی‌های رنگارنگ تا دوحه و انتشار محتوای هدفمند. اعزام چهره‌های نزدیک به دولت به سفرهای خاص بی‌سابقه نیست اما هرگز از سوی مقامات رسمی توضیح و یا توجیه نشده و به نظر می‌رسد با روند موجود امیدی به توقف در تقسیم چنین رانت‌هایی نیست…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.