پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41350 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی کلینیک تخصصی دیابت، زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران
    09 آذر 1401 - 19:27
    شناسه : 212291
    1

    کلینیک تخصصی دیابت، زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید. کلینیک زخم جهاد دانشگاهی با بهره­مندی از پزشکان مجرب در حوزه درمان انواع زخم­های حاد و مزمن و با تمرکز عمده بر درمان زخم­ پای دیابتی فعالیت دارد.

    پ
    پ

    کلینیک تخصصی دیابت، زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در سال ۱۳۹۴ تاسیس گردید. کلینیک زخم جهاد دانشگاهی با بهره­مندی از پزشکان مجرب در حوزه درمان انواع زخم­های حاد و مزمن و با تمرکز عمده بر درمان زخم­ پای دیابتی فعالیت دارد. با توجه به نقش پررنگ اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی ، این مرکز مدعی است که به روز ترین و به صرفه­ترین خدمت درمانی را طبق متدهای درمانی روز به بیماران ارائه می­دهد. با توجه به برگزاری طرح­های آموزشی و پژوهشی متعدد و همچنین خدمت رسانی به بیش از ۳۰۰۰ بیمار طی سالیان گذشته، این مجموعه به عنوان یکی از مراکز درمانی اصلی در حوزه درمان زخم دیابتی در سطح کشور شناخته می­شود.

    کلینیک زخم و ترمیم جهاد دانشگاهی

    بهترین کلینیک زخم تهران

    کلینیک تخصصی دیابت، زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی افتخار دارد که با استفاده از به روز ترین متدهای علمی مانند ماگوت تراپی (لارو درمانی)،به کارگیری پانسمان­های نوین ،تزریق سلول های بنیادی و … موثر ترین و مقرون به صرفه ترین خدمات درمانی ممکن را به مبتلایان به زخم¬های مزمن ارائه دهد. شایان ذکر است این مجموعه در قالب یک مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی زخم¬های مزمن فعالیت دارد. مبین این موضوع برگزاری ده ها دوره¬ی رسمی آموزشی مدیریت زخم ویژه پزشکان و پرستاران، برگزاری منظم هفت دوره کنگره بین المللی زخم و همچنین اجرای مطالعات کارآزمایی بالینی متعدد بوده است.

    بیمه های طرف قرارداد با کلینیک زخم

    کلینیک زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی در راستای ارایه خدمات مقرون به صرفه به مبتلایان به زخم دیابتی و زخم بستر با بیمه های ایران، بانک ملت، بانک تجارت ،نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگان نفت طرف قرارداد می باشد.

    فضای فیزیکی کلینیک زخم جهاد دانشگاهی

    کلینیک زخم در طبقه دوم ساختمان درمانگاه­های تخصصی و فوق تخصصی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران قرار دارد و شامل یک سالن انتظار، ۲ مطب، یک اتاق CPR و ۴ تخت فعال می­باشد که آماده خدمت رسانی به بیماران مبتلا به انواع زخم­های حاد و مزمن می­باشد. تمامی امکانات مورد نیاز برای افرادی که قادر به راه رفتن نیستند شامل رمپ ویلچر و آسانسور با قابلیت حمل تخت جهت رفاه حال بیماران تعبیه شده است.

    ماگوت تراپی(لارو درمانی) در مرکز زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی تهران

    یکی دیگر از راهکارهای بهبود زخم دیابت ماگوت تراپی یا لارو درمانی است. در لارو درمانی از لارو های استریل برای تمیز کردن زخم استفاده می شود زیرا لارو ها قادر به تجزیه بافت مرده و تسریع روند بهبود هستند. برای افراد مبتلا به دیابت، زخم پای دیابتی  یک خطر رایج است، و اغلب منجر به عفونت، بستری شدن در بیمارستان، یا در بدترین حالت، قطع عضو می شود. مراقبت منظم از پا و درمان به موقع زخم می تواند خطر عوارض جدی مرتبط با زخم را کاهش دهد. برای بسیاری از بیماران دیابتی، درمان مرسوم زخم با پانسمانهای مخصوص و تمیز کردن منظم زخم می تواند به بهبود این زخم ها در طول زمان کمک کند.

    خدمات کلینیک زخم جهاد دانشگاهی

    • آموزش اصول اولیه پیشگیری از بروز زخم به بیماران مبتلا به دیابت و اعضای خانواده­
    • آموزش اصول مراقبت از زخم مزمن به بیماران و اعضای خانواده
    • دبیردمان زخم­
    • ماگوت تراپی (لارو درمانی)
    • به کارگیری پانسمان­های نوین
    • پانسمان های نوین
    • پانسمان های بیولوژیک
    • تزریق سلول های بنیادی
    • Platelet-rich plasma (PRP)
    • Total contact casting (TCC)
    • مشاوره عفونی
    • مشاوره عروق
    • مشاوره تغذیه
    • مشاوره دیابت
    • فیزیوتراپی و توانبخشی
    • مشاوره غربالگری و ارتقا سلامت

    مشاوره تغذیه در کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

    پیدا کردن بهترین غذاها برای بیماران دیابتی سخت نیست. برای ساده نگه داشتن همه چیز، هدف اصلی شما باید مدیریت سطح قند خون باشد. همچنین خوردن غذاهایی که به پیشگیری از عوارض دیابت مانند بیماری قلبی کمک می کند، مهم است. رژیم غذایی شما می تواند نقش مهمی در پیشگیری و مدیریت دیابت و زخم پای دیایبتی داشته باشد.

    به منظور ارتقا سلامت مراجعین محترم مبتلا به دیابت و زخم دیابت، مشاوره تغذیه و ارائه برنامه رژیم غذایی متناسب و آنالیز توده چربی و عضلانی بدن با دستگاه Body Analysis توسط متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در کلینیک زخم جهاد دانشگاهی تهران انجام می شود.

    به همان اندازه که باید بدانید کدام غذاها را در رژیم غذایی دیابتی بگنجانید، درک اینکه کدام غذاها را باید محدود کنید، مهم است. به این دلیل که بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها حاوی کربوهیدرات و قند اضافه هستند که می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود. سایر غذاها می توانند بر سلامت قلب تأثیر منفی بگذارند یا منجر به افزایش وزن گردد.

    موارد تحت درمان کلینیک زخم جهاد دانشگاهی

    مورد اول:

    آقا، ۵۰ ساله، سابقه ابتلا به دیابت به مدت پنج سال و ۲ سال درگیر زخمی در لترال پای راست بودند که بهبود پیدا نکرده بود.

    زخم پای دیابتی

    ۲۷/۰۴/۱۳۹۷

    شروع دبریدمان با ماگوت درمانی

    درجه بندی زخم پای دیابتی

    ۰۳/۰۵/۱۳۹۷

    دبریدمان مکانیکی، پانسمان نوین و TCC جهت برداشتن فشار از روی زخم

    درمان زخم پای دیابتیدرمان زخم پای دیابتی

    ۱۷/۰۶/۱۳۹۷

    بهبودی زخم

    مورد دوم:

    برای نمونه کار بیشتر می توانید به کلینیک مراجعه کرده و یا از طریق سایت به دیدن نمونه کارهای بیشتر درمان زخم پای دیابتی بپردازید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.