شنبه, 29 اردیبهشت 1403 Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41734 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2383×
خرید وفروش اعضای بدن برای پیوند غیرقانونی است
  • 19 مهر 1395 ساعت: 17:15
  • شناسه : 21236
    0

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه خرید ‌و فروش عضو غیرقانونی است، گفت: افراد خواهان کمک به بیماران پیوندی از طریق مراکز پیوند دانشگاهی و آموزشی وارد عمل شوند. به گزارش «بامردم»، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیوند اعضا و خرید و فروش اعضای […]

    پ
    پ

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید بر اینکه خرید ‌و فروش عضو غیرقانونی است، گفت: افراد خواهان کمک به بیماران پیوندی از طریق مراکز پیوند دانشگاهی و آموزشی وارد عمل شوند.

    به گزارش «بامردم»، محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیوند اعضا و خرید و فروش اعضای بدن، اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های پیوند اعضا، می‌توان از بیماران مرگ مغزی و از افراد سالم اعضای مورد نیاز پیوند را دریافت کرد البته به عضو مورد نیاز برای پیوند نیز بستگی دارد، البته در دریافت عضو از افراد سالم به طور معمول همراهان و اقوام بیمار برای اهدای عضو مورد نیاز پیشگام می‌شوند.

    وی با تاکید بر اینکه خرید و فروش اعضای بدن برای پیوند غیرقانونی است، افزود: افرادی که خواهان کمک به بیماران پیوندی هستند باید از طریق مراکز پیوند عضو دانشگاهی و آموزشی اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت خرید و فروش‌های غیر رسمی غیرقانونی تلقی می‌شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه خرید و فروش اعضای بدن جهت پیوند مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کند، گفت: هم‌اکنون NGOهای بسیاری هم در این زمینه تشکیل شده که موثر بوده و از طریق آنها هم می‌توان به بیماران پیوندی کمک کرد.

    نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیوند اعضا به اتباع بیگانه نیز ممنوع و غیرقانونی است، یادآور شد: برای پیوند، عضو عموما از خانواده نزدیک بیمار گرفته می‌شود اما منعی برای پیون اعضا از افراد دیگر که دارای شرایط درمانی و قانونی باشد وجود ندارد اما باید از لابی‌گری‌ها و خرید و فروش‌های غیر رسمی به طور جدی پرهیز شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.