×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

پشم شیشه ماده ای است به صورت الیافی که از الیاف شیشه تولید می شود. ماده ای که در مقابل آتش و سرما بسیار مقاوم است. و به انگلیسی Glasswool نام دارد. از پشم شیشه به عنوان عایق گرما و سرما و صوت استفاده می شود.

word image 212519 1 - خرید پشم شیشه از بهترین مرکز فروش - پشم شیشه

پشم شیشه یا الیاف تشکیل دهنده آن از شن و ماسه، شیشه های بازیافتی، سنگ آهک، بوراکس، سودا، دولومیت و سیلیس تولید می شوند. یک عایق معدنی با ساختار فیبری سوزنی ارزان که در تمام دنیا شناخته شده و محدوده دمایی آن از منفی ۳۰- درجه سانتی گراد الی مثبت ۳۵۰+ درجه سانتی گراد است. تولید آن شبیه به تولید آب نبات پنبه ای می باشد.

نحوه تولید پشم شیشه

ابتدا مواد تشکیل دهنده الیاف شیشه را داخل مخازن مخروطی شکل می ریزند. سپس آنها را مخلوط و به شکل پودر تبدیل می کنند. مواد به داخل کوره ذوب ریخته می شود. مواد در درجه حرارت ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد ذوب شده و به شکل مذاب مایع در می آید.

مواد از طریق کانل ها به سمت چرخنده های که با سرعت می چرخند هدایت می شوند. سپس با قرار گرفتن در مجاورت هوای فشرده گرم تبدیل به الیاف می شوند. و در الیاف ها حفره های ایجاد می شود و هوا در داخل آن به دام می افتند. الیاف ها حالت عایقی به خود می گیرند. هوا عایق نیست ولی وقتی در یک مواد جامد به دام می افتند. عایق قوی در برابر گرما و سرما و صوت هستند. الیاف ها ابتدا به شکل پتو و پانل و یا تخته ای تولید می شوند.

پشم شیشه شبیه به پشم سنگ است و بیشتر با آن مقایسه می شود. ولی عایقی ضعیف تر از پشم سنگ است . و در صنعت های کوچک و در عایق کاری ساختمانها که درجه حرارت در آنها زیاد نیست استفاده می شود.

انواع پشم شیشه

  1. پشم شیشه تخته ای یا پانلی

پشم شیشه تخته ای یا پانلی از الیاف های فشرده تولید می شود برای سفت و سخت کردن آن از فنول استفاده می شود. تا ایستادگی داشته باشد. پشم شیشه تخته ای یا پانلی معمولانی برای عایق کاری مکانهای صاف مانند دیوار ها و سقف ها و کف زمین و همچنین برای عایق کاری کانل های هوا استفاده می شود. ابعاد های استاندارد آن با طول ۱۲۰ سانت با عرض ۶۰ سانت تولید می شود. ولی طبق سفارش مشتری به ابعاد های دلخواه نیز قابل تولید می باشد. چگالی این عایق از ۳۶ کیلوگرم در متر مکعب الی ۸۰ کیلوگرم در متر مکعب تولید می شود.

  1. پشم شیشه لوله ای

پشم سنگ لوله ای برای عایق کاری لوله ها استفاده می شود. این عایق برای جلوگیری از هدر رفت انرژی گرمایشی و خنکی استفاده می شود. علاوه بر آن عایق کاری لوله ها با پشم سنگ مانع از عرق کردن لوله ها می شود. و لوله ها را در برابر فشار و ضربه های احتمالی محافظت می کند.

  1. پشم شیشه فویل دار

پشم شیشه فویل دار یک عایق پتویی می باشد. و بیشتر برای عایق کاری تاسیسات و عایق کاری سالن های بزرگ ورزشی و کار گاه های صنعتی استفاده می شود. این عایق از الیاف های ظریف و نازک تولید می شود. و از چگالی ۱۲ تا ۲۰ کیلو گرم در متر مکعب تولید می شود. ابعاد های استاندارداین محصول با عرض ۱۲۰ سانت و طول ۱۵ متر تولید می شود

  1. پشم شیشه فله ای

پشم شیشه فله ای اغلب برای کوره های مذاب و ساخت قالب استفاده می شود.

  1. تیشو

تیشو یک لایه از الایف های ۲ میلی متری از الیاف های شیشه با نخ خای نشوز شیشه است که برای تولید ایزوگام و عایق کاری سقف دیوار ها استفاده می شود.

کاربرد های پشم شیشه

  1. در ساخت هوا پیما ها
  2. ساخت فایبر گلاس
  3. استفاده در ساخت اجاق گاز های صنعتی و خانگی فردار
  4. پوشش سقف سالن ها های بزرگ ورزشی
  5. عایق کاری تاسیسات

مزیت پشم شیشه

  1. سبک است .
  2. به راحتی نصب می شود.
  3. هزینه حمل و نقل آن پایین است .
  4. مقرون به صرفه است .
  5. آتش نمی گیرد و از پخش شدن آتش جلوگیری می کند.
  6. عایق گرما سرما و صوت است
  7. در برابر قارچ و انواع میکروب ها مقاوم است.

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.