شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نکات قابل توجه برای سرویس یک کولر گازی
    14 آذر 1401 - 12:03
    شناسه : 212532
    0

    شما برای اینکه بتوانید در حوزه تعمیرات کولرگازی ماهر شوید، و در این زمینه به کسب درامد برسید، به دو روش میتوانید تعمیر کار حرفه ای کولرگازی شوید.

    پ
    پ

     

    همانطور که هر وسیله ای با گذشت زمان به تعویض قطعات و سرویس آنها نیاز دارد، سیستم کولر گازی شما نیز به یک سرویس سالانه نیاز دارد. سرویس کولر گازی یا اسپلیت معمولاً به فرآیند بیرون آوردن قطعات تهویه کننده برای بازرسی و تعمیر و نگهداری آنها اشاره دارد، اما اگر شما بتوانید این کار را خودتان انجام دهید، ممکن است بتوانید مبلغی را پس انداز کنید. اما توجه داشته باشید که شما نمی توانید بدون کمک یک تکنسین ماهر مشکلات عمیق تر را تشخیص دهید، بنابراین برای خنک نگه داشتن خانه خود باید سالانه یکبار سرویس توسط تکنسین را انجام دهید.

    چگونه یک تعمیرکار کولر گازی ماهر شویم؟

    شما برای اینکه بتوانید در حوزه تعمیرات کولرگازی ماهر شوید، و در این زمینه به کسب درامد برسید، به دو روش میتوانید تعمیر کار حرفه ای کولرگازی شوید.

    1.شرکت در دوره های آموزش تعمیر کولرگازی در آموزشگاه های فنی حرفه ای مثل مجتمع فنی تهران پایتخت.که با شرکت در این دوره های میتوانید صفر تا صد تعمیرات کولرگازی را آموزش ببینید و به یک تعمیرکارحرفه ای تبدیل شوید.

    2.با کاراموزی در شرکت های تعمیرکولرگازی و یا شاگردی پیش یک تعمیرکار کولرگازی.که قابل ذکر است به دلایلی تجربه کافی را در اختیار شما قرار نمیدهند.

    هر چند وقت یکبار باید کولر گازی خود را تعمیر کنید؟

    یک سرویس سالانه باعث می شود که دسته ای از مشکلات جزئی از کنترل خارج نشوند. اگر هرگز کولر گازی خود را تعمیر نکنید، ممکن است به دلیل تجمع باکتری ها و کثیفی در داخل قطعات به جای هوای تازه، شروع به پمپاژ میکروارگانیسم های مضرکند. که می تواند باعث افزایش سرسام آور قبض انرژی شما شود. سرویس سالانه این مسائل را حل می کند.

    سرویس کولر گازی شامل چه مواردی می شود؟

    * تکنسین ‌ها فضای داخلی، فن‌ها و سیم‌پیچ‌ها را تمیز می‌کنند تا بدون لک باقی بمانند.

    از آنجایی که یک فن، کیس و کویل تمیز برای هوای سالم و خنک ضروری است، آنها اسپلیت شما را به طور کامل تمیز می کنند تا از تجمع زباله و باکتری در داخل آن جلوگیری کنند. آنها همچنین ممکن است فن شما را در صورتی که کمی نامتعادل باشد تنظیم کنند تا مطمئن شوند که خانه شما در طول ماه های تابستان به خوبی و به طور کامل خنک می ماند.

    * سرویس های تعمیراتی همچنین شامل بررسی برد، جریان هوا و نشتی ها می‌شوند.

    یک سرویس معمولی شامل بررسی برد نیز می شود تا مطمئن شوید که اسپلیت شما به اندازه کافی پر شده است. همچنین اجزای دمنده ارزیابی می شوند تا مطمئن شوند هوا به طور موثر بیرون می زند و دستگاه شما را برای هر نوع نشتی یا خوردگی بررسی می کند.

    چگونه بفهمم که کولر گازی من نیاز به سرویس دارد؟

    1. هوای گرم، نشتی و جریان هوای ناسازگار همگی مستحق سرویس هستند.

    شما باید سالانه یک سرویس دوره ای انجام دهید، صرف نظر از اینکه کولر گازی شما درست کار می کند یا خیر. با این حال، اگر کولر شما هوای گرم را بیرون می‌کشد، برد آن نشت می‌کند، یا به نظر می‌رسد که اصلاً با دمیدن هوا مشکل دارد، با یک تکنسین اسپلیت تماس بگیرید تا در اسرع وقت به آن نگاهی بیندازد.

    2. مشکلات برق نیز نیازمند تماس خدماتی است.

    اگر سیستم کولر گازی شما در زمانی که نباید، روشن و خاموش می شود، یا برق به طور تصادفی قطع می شود، از یک تکنسین بخواهید تا آن را بررسی کند. ممکن است که وسوسه شوید و بخواهید خودتان آن را باز کنید و شروع به بازی با سیم ها کنید، انجام این کار ایمن نیست و ممکن است مشکل را بدتر کنید. در این مورد فقط از یک تکنسین حرفه ای بخواهید نگاهی بیندازد.

    چه نوع تعمیراتی را خودم می توانم به تنهایی انجام دهم؟

    1. فیلتر را هر 1 تا 3 ماه یکبار بسته به تعداد دفعات کارکرد آن تعویض کنید.

    اگر سیستم اسپلیت شما فعال است، تعویض فیلتر ممکن است مشکل را حل کند. فیلتر کثیف می تواند منجر به مشکلات مختلفی شود، و اگر با تعویض فیلتر هر مشکلی که دارید برطرف شود، احتمالاً نیازی به تماس با متخصص نیست. حتی اگر کولر به خوبی کار می کند، مطمئن شوید که فیلتر آن را به طور منظم تعویض می کنید تا کارآمد بماند.

    در سیستم های هوای مرکزی، فیلترها معمولاً در کانال های برگشتی روی دیوارها یا سقف ها قرار می گیرند. واحدهای اتاق و پنجره معمولاً دارای یک فیلتر پشت کوره در جلوی واحد هستند. سیستم‌های اسپلیت معمولاً دارای یک فیلتر قابل استفاده مجدد در پنل روی کمپرسور هستند.

    2. در صورت تمایل می توانید سیستم را خودتان تمیز کنید.

    تمیز کردن قسمت مرکزی اسپلیت، یا قسمت پنجره ای آن به تنهایی آن را کارآمد نگه می دارد و انجام آن توسط خودتان هم ممکن است. شما بسته به میزان آشنایی با قطعات میتوانید کولر خود را باز می کنید، و آن را تمیز کنید اما بدون یک تکنسین خدمات نمی‌توانید هیچ مشکل جدی را تشخیص دهید. هر مشکلی که شامل نشتی، مشکلات الکتریکی، مشکلات فن یا اجزای دمنده باشد، به یک متخصص نیاز دارد.

    چگونه بفهمم که کولر گازی من به خوبی کار می کند؟

    اسپلیت را روشن کنید و دما و خطوط برد را بررسی کنید. یک دماسنج بردارید و آن را در یکی از مجاری خود قرار دهید که هوا از آن خارج می شود. اجازه دهید کولر برای مدتی کار کند و ترموستات را با دماسنج ارجاع دهید. اگر اعداد نسبتاً نزدیک باشند، اسپلیت شما به درستی کار می‌کند.

    می‌توانید ترموستات را روی یک دریچه قرار دهید، یا با آزمایش کانال های برگشت و تامین نزدیک واحد هوای مرکزی خود، بررسی دقیق تری انجام دهید. برای واحدهای پنجره، فقط با نگاه کردن به آن باید بتوانید تشخیص دهید که کار می کند یا نه. اگر روی کویل‌ها یخ جمع نشده باشد و وقتی آن را روشن می‌کنید هوای سرد می‌وزد، به خوبی کار می‌کند.

    چگونه بفهمم کمپرسور کولر گازی من خراب است؟

    1. صداهای عجیب، نشت و اختلال در جریان هوا از علائم رایج هستند.

    کمپرسور دارای مشکل می تواند مشکلات مختلف دیگری را ایجاد کند. با این حال، هیچ راهی برای تشخیص معیوب بودن آن بدون مراجعه به یک حرفه ای وجود ندارد. آن‌ها می‌توانند سرنخ‌ها و پایانه‌های داخل کمپرسور را با یک مولتی متر آزمایش کنند تا مشخص کنند که آیا کمپرسور واقعاً مشکلی دارد یا نه.

    2. اگر کمپرسور به طور تصادفی خاموش شد سعی کنید آن را ریست کنید.

    اگر سیستم کولر گازی شما به‌طور تصادفی خاموش می‌شود و شما به کمپرسور مشکوک هستید، کلیدهای مدار را بچرخانید، 5 دقیقه صبر کنید و سعی کنید دوباره آن‌ها را روشن کنید تا ببینید کمکی می‌کند یا خیر. اگر اینطور نیست، راهنمای دستورالعمل دستگاه خود را دنبال کنید تا کلید حد فشار بالا را پیدا کنید، که معمولاً روی صفحه دسترسی کمپرسور قرار دارد. آن را فشار دهید تا ببینید آیا مشکل شما برطرف می شود یا نه. اگر این ترفند جواب نداد، قطعا وقت آن است که با یک متخصص تماس بگیرید.

    عمر متوسط ​​کولر گازی چقدر است؟

    1. اکثر واحدهای پنجره ای بعد از 8 تا 10 سال نیاز به تعویض دارند. یونیت های پنجره ای بادوام ترین نیستند، اما باید بتوانید حداقل یک دهه از آن بهره ببرید. اگر تعمیر آن گرانتر از خرید یک دستگاه جدید است، فقط آن را تعویض کنید.

    2. سیستم های هوای مرکزی باید 12 تا 17 سال عمر کنند.

    پس از گذشت 12 تا 17 سال، ممکن است کمپرسور نیاز به تعویض داشته باشد یا سیستم شما نیاز به ارتقا داشته باشد. اگرچه ممکن است بتوانید با تعویض منظم فیلتر، طول عمر سیستم هوای مرکزی را افزایش دهید.

    3. سیستم های اسپلیت بدون داکت معمولاً 15 تا 20 سال عمر می کنند.

    یکی از مزایای عمده سیستم اسپلیت بدون داکت این است که عمر طولانی دارند. اگر از آن مراقبت کنید، یک سیستم اسپلیت باید حداقل دو دهه دوام بیاورد تا نیاز به تعویض داشته باشد.

    شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزش تعمیر کولرگازی در هلدینگ آموزشی تهران پایتخت، با تخفیف ویژه در دوره ی آموزش تعمیرات پکیج هم شرکت کنید و با داشتن این دو شغل پردرامد به درامد بالایی برسید.

    در نتیجه:

    مجتمع فنی تهران پایتخت با داشتن 23 سال سابقه درخشان در زمینه آموزش های فنی حرفه ای، یکی از بهترین آموزشگاه های حال حاضر در این زمینه میباشد که شما میتوانید با مراجعه به وبسایت مجتمع فنی تهران پایتخت در دوره های ویژه بازار کار شرکت کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.