سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • بهترین و مغذی ترین غذاهای وگان، بدون گوشت، مناسب برای گیاهخواران
    14 آذر 1401 - 13:15
    شناسه : 212546
    0

    گیاهخواری و انتخاب غذاهای گیاهی می تواند برای برخی از ما یک خلق و خو ، رسم و آیین زندگی باشد. از آن جهت که ممکن است برخی با خوردن گوشت حیوانات کاملا مخالف باشند و این کار را نامناسب بدانند. همچنین ممکن است برخی از جهت خوردن غذاهای سالم و مقوی به این انگیزه روی بیاورند و در نظر داشته باشند که با خوردن غذاهای گیاهی و سالم ، بدن خودشان را در معرض چربی و یا کلسترول بالا قرار ندهند.

    پ
    پ

    word image 212546 1 scaled - بهترین و مغذی ترین غذاهای وگان، بدون گوشت، مناسب برای گیاهخواران - غذاهای وگان

    گیاهخواری و انتخاب غذاهای گیاهی می تواند برای برخی از ما یک خلق و خو ، رسم و آیین زندگی باشد. از آن جهت که ممکن است برخی با خوردن گوشت حیوانات کاملا مخالف باشند و این کار را نامناسب بدانند. همچنین ممکن است برخی از جهت خوردن غذاهای سالم و مقوی به این انگیزه روی بیاورند و در نظر داشته باشند که با خوردن غذاهای گیاهی و سالم ، بدن خودشان را در معرض چربی و یا کلسترول بالا قرار ندهند. از آنجایی که چربی و یا کلسترول بالا می توانند مشکلات قلبی و عروقی ایجاد کنند و سلامت بدن را به خطر می‌اندازند. در هر صورت خوردن غذاهای گیاهی می تواند یک انتخاب مناسب و عالی برای همه مردم دنیا باشد. به همین دلیل ما در ادامه راهکارهایی برای تهیه غذاهای مخصوص گیاهخواران را با شما در میان می گذاریم. پس ما را همراهی کنید تا برخی از ایده ها برای تهیه غذاهای گیاهی و روش هایی برای دستیابی به رسپی های مخصوص گیاهخواری را با شما در میان بگذاریم.

    همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم خوردن غذای سبزیجات و حبوبات می تواند به سلامت و طول عمر بیشتر شما کمک کنند. چرا که این محصولات کاملا طبیعی می باشند و بدون هیچگونه مشکلی در بدن شما تجزیه و هضم خواهند شد. اما غذاهای گوشتی می توانند باعث مشکلات گوناگونی شوند، از جمله فشار خون بالا ، مشکلات قلبی و عروقی و یا هضم نامناسب غذا ها در معده و روده.

    پس اگر هرکدام از این مشکلات بالا را در خود احساس می کنید یا اینکه از چاقی بیش از حد رنج میبرید، این مطلب را تا آخر مطالعه کنید تا دستورهای غذایی ساده برای تهیه غذاهای گیاهی را بشناسید.

    همینطور اگر به این فکر میکنید که با رژیم غذایی سبزیجات و خوردن غذاهایی سالم و مقوی بدن خود را روی فرم نگه دارید، مطمئناً تهیه این غذاهای ساده خانگی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

    ما از دو جهت تهیه غذا با سبزیجات و تهیه غذاهایی خوشمزه با حبوبات و صیفی جات، این مطلب را با شما در میان می گذاریم.

    همچنین باید بدانید که تهیه این غذاها علاوه بر اینکه برای سلامت و بهبود شرایط بدنی شما مناسب اند، بسیار خوش طعم و لذیذ و دلچسب نیز می باشند. پس بیاین تا باهم روش تهیه چندین غذای بی نظیر و عالی مخصوص گیاهخواران را بررسی کنیم.

    تهیه غذا با حبوبات و صیفی جات

    word image 212546 2 scaled - بهترین و مغذی ترین غذاهای وگان، بدون گوشت، مناسب برای گیاهخواران - غذاهای وگان

    این مدل غذاهایی که با استفاده از حبوبات قابل تهیه می باشند، بسیار مقوی و در عین حال لذیذ هستند. همچنین هر شخصی می تواند به عنوان برخی از وعده های روزانه خود نمونه این غذاهای خوشمزه را در خانه درست کند.

    می توان گفت برخی از بهترین و مناسب ترین صیفی جات برای تهیه غذاهای خانگی شامل لوبیا، عدس، نخود، بادمجان، کدو، کلم، گوجه فرنگی و غیره می باشند.

    از همین جهت شما میتوانید با این محصولات ساده غذاهایی فوق العاده خوشمزه و مغذی را تهیه نمایید.

    مطمئناً با جستجو در اینترنت و آموزش پخت غذای آسان با سبزیجات بسیاری از رسپی های مخصوص تهیه غذاهای گیاهی را خواهید شناخت.

    درست کردن این غذا های گیاهی نیز بسیار آسان و راحت می باشد و میتوانید با موادی ساده در خانه نمونه آرا تهیه کنید.

    همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، نخود و عدس دو تا از بهترین حبوبات مقوی برای تهیه غذاهای سالم و گیاهی هستند.

    از جهتی ما ایرانی ها نیز از گذشته دستورالعمل های خاص بی نظیری برای تهیه غذاهای گیاهی با این حبوبات در نظر داشته ایم.

    یکی از لذیذترین و بهترین غذاهایی که میتوانید با عدس درست کنید، خورش دال عدس می باشد که هم می‌توانید آن را با برنج میل کرده وهم  میتوانید با نان از خوردن آن لذت ببرید. خورش دال عدس یکی از دستور پخت های قدیمی ایرانی ها است که از گذشته در میان مردم محبوب و پرطرفداربوده. این غذای سالم و مقوی یکی از بهترین دستور پخت هایی است که مطمئنا از طعم لذیذ آن نیز لذت خواهید برد.

    همچنین مطمئناً بسیاری از دستورالعمل های تهیه غذا با عدس وجود دارد که شما می توانید با جستجو در اینترنت آموزش تهیه آنها را یاد بگیرید.

    از طرفی نخود و لوبیا نیز از دیگر حبوبات محبوب و پرمصرف گیاه خواران هستند. می توانید با لوبیا غذاهایی خوشمزه از جمله لوبیا چیتی، قورمه سبزی یا دیگر خورش های خوشمزه گیاهی را درست کنید. همینطور نخود نیز برای تهیه غذاهایی مانند فلافل ، آبگوشت یا خورش نخود لپه مناسب است و شما می توانید به راحتی همه این مدل غذاهای گیاهی را با وسایلی ساده در خانه تهیه نمائید.

    پس برای درست کردن غذاهای گیاهی که مقوی و لذیذ نیز باشند، حتماً تهیه غذا با این حبوبات مانند عدس لوبیا و نخود را در نظر بگیرید.

    از دیگر حبوبات عالی و لذیذ که به پختن غذاهایی خوشمزه نیز کمک میکند، بادمجان است. می توانید انواع مختلفی از خورش های بادمجان را تهیه کرده و همچنین طعم آن ها را نیز مطابق با میل خود تنظیم کنید، از خورش بادمجان معمولی گرفته تا بادمجان شکم پر و غیره.

    تهیه غذا با استفاده از سبزیجات

    word image 212546 3 - بهترین و مغذی ترین غذاهای وگان، بدون گوشت، مناسب برای گیاهخواران - غذاهای وگان

    سبزی ها نیز یکی دیگر از محصولاتی هستند که می‌توانید با استفاده از آنها غذاهایی لذیذ، خوشمزه و سالم درست کنید.

    همچنین میتوانیم سبزی ها را نیز به چندین دسته مختلف برای تهیه غذا تبدیل کنیم. یکی از بهترین و مقوی ترین سبزیجات مورد استفاده قرار گرفته در تهیه غذا، اسفناج است.

    شما می توانید با اسفناج غذاهای بسیار مغذی و مقوی درست کنید، از آنجایی که اسفناج دارای آهن میباشد، می توانید با یک غذای اسفناجی سالم آهن مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. یکی از بهترین غذاهای قابل تهیه با اسفناج نیز کوکو سبزی اسفناجی است که مطمئنا از طعم آن نیز لذت خواهید برد. همچنین خوب است نگاهی به سالاد پروتئینی بیاندازید که بسیار خوشمزه و مقوی به نظر می رسد.

    غذاهایی که با استفاده از سبزی ها قابل تهیه هستند، شامل غذاهای پختنی مانند قورمه سبزی یا نمونه هایی خورشی شبیه به آن میباشند. اما پختن سبزی ها می تواند ارزش غذایی آنها را مقداری کاهش دهد و بهتر است تا سبزی های تازه و سالم را بیشتر مواقع در کنار دیگر غذاهای گیاهی خود میل کنید.

    تهیه سالادهای رژیمی خوشمزه

    word image 212546 4 - بهترین و مغذی ترین غذاهای وگان، بدون گوشت، مناسب برای گیاهخواران - غذاهای وگان

    سالاد ها نیز از دیگر غذاهای مورد علاقه گیاهخواران هستند که میتوانید با بسیاری از میوه ها و صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی، خیار، کلم، کاهو و غیره نمونه آن ها را درست کنید. همینطور جالب است که  میتوانید سالاد های مختلفی را به روش های گوناگون تهیه کنید، از سالاد شیرازی با تکه های خرد شده میوه جات گرفته تا سالاد فصل و موارد دیگر سالاد سبزیجات مانند سالاد کلم و غیره.

    همه این غذاهای خوشمزه و لذیذ میتوانند به سلامت بدن شما کمک کند و فقط کافیست تا با تماشای ویدیوهای آموزش آشپزی روش درست کردن آنها را به خوبی یاد بگیرید.

    از آنجایی که این غذاها با موادی ساده قابل تهیه می باشند، پس درست کردن آنها راحت و بی دردسر است. همچنین می توانید در کمترین زمان ممکن نمونه آن ها را در  خانه تهیه کنید. همانطور که گفتیم تماشای ویدیوهای آموزش آشپزی برای تهیه غذا آسان با سبزیجات، بسیار به شما کمک خواهند کرد. پس پنجره مرورگر اینترنت خود را باز کنید و آموزش آشپزی با غذاهای گیاهی را جستجو کنید تا روش درست کردن غذاهایی من نظیر با سبزیجات را یاد بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.