×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

word image 212567 1 scaled - معرفی و برسی شرکت بی ام دبلیو، یک شرکت بسیار محبوب -

بی ام دبلیو برای اولین بار در سال 1916 توسط فردی با نام فرانتس یوزف پوف تاسیس شد و از همان اول کار مدیریت کمپانی را به دست گرفته است. برند بی ام دبلیو در حال حاضر بزرگ ترین برند تولید کننده اتومبیل در جهان می باشد. تولیدات این شرکت بسیار لوکس و خارق العاده هستند. اگر دوست دارید با یکی از بزرگ ترین غول های خودروسازی در جهان آشنا شوید، پیشنهاد می کنم تا آخر برسی با ما همراه باشید.

آغاز فعالیت شرکت بی ام دبلیو

فعالیت های این شرکت توضیحات بسیار زیادی دارد و باید در اولین مرحله گفت که کمپانی بزرگ بی ام دبلیو در طول 12 سال در تولید قطعات هواپیما فعالیت داشت. دلیل اصلی تولید قطعات هواپیما این است که موسس آن علاقه بسیار زیادی به مهندسی هواپیما داشت ولی موسس آن ، در این فن موفق نبود.

در سال 1928 یک شرکت تولید کننده موتور سیکلت به نام فابریک آیسناخ به مالکیت کمپانی بی ام دبلیو درآمد. اولین خودرو های برند بی ام دبلیو، در این کمپانی تولید می شد که بعد از خریداری توسط بی ام دبلیو ، خودرو دیکسی که از محصولات سابق شرکت فابریک آیسناخ بود، کاملا به روز شد و سپس با نام بی ام دیسکی 3 تولید و همچنین روانه بازار می شد.

اولین خودرو این شرکت ، یک اتومبیل فوق العاده بود که دارای 4 سیلندر، 15 اسب بخار و همچنین می توانست 75 کلیومتر برساعت حرکت کند. این خصوصیات در آن زمان بسیار شگفت انگیز بود. این اتومبیل در همان سال استقبال بسیار زیادی داشت بر خلاف مهندسان این برند.

ورود بی ام دبلیو به عرصه مسابقات اتومبیلرانی

پس از دوسال تولید اولین اتومبیل ، این شرکت تصمیم گرفت تا در مسابقات اتومبیلرانی جهان شرکت کند و از این طریق افتخارت بسیار بیشتری به دست آورد. مهندسان تصمیم موسس را قطعی می دانستند و با تمامی سعی و تلاش خود، اتومبیل بی ام دیکسی 3 را قدرتمند تر کردند و همچنین مقاومت این اتومبیل را به مقدار بسیار زیادی مورد افزایش قرار دادند. می توان گفت که کمپانی بی ام دبلیو با وارد شدن به این مسابقات، فروش بی سابقه و شگفت انگیزی را تجربه کرد.

در آن زمان حداکثر سرعت اتومبیل های مسابقه ای 40 کلیومتر برساعت بود و می توان گفت که از همان اول مشخص بود که بی ام دبلیو می تواند در این مسابقات قهرمان شود. این کمپانی توانسته بود اولین اتومبیل خود را به گونه طراحی کند که حداکثر سرعت آن، 75 کیلومتر برساعت باشد. یکی از رکورد های جالب در عرصه مسابقات اتومبیل رانی، این است که که اتومبیل بی ام دیسکی 3، درکمتر از 10 ثانیه حداکثر سرعت خود را به 75 کیلومتر بر ساعت رساند.

عملکرد کمپانی محبوب بی ام دبلیو گسترش یافت و اصلا موسس آن در این اتفاق بزرگ دست نکشید. سپس 3 سال بعد اتومبیل بی ام دبلیو 303 با یک موتور 6 سیلندری تولید شد و روانه بازار جهانی گشت. همچنین لازم به ذکر است که این اتومبیل تنها دارای 30 اسب بخار بود و حداکثر سرعت آن به 100 کیلومتر بر ساعت محدود می شد.

بی ام دبیلو فروش بسیار خوبی از اتومبیل مدل 303 داشت ولی نتوانست به اندازه دیسکی3 فروش خارق العاده ای داشته باشد.

بی ام دبلیو روز به روز در حال پیشرفت بود و موفقیت های بسیار زیادی را کسب کرد و بعد از آن موضوع، اتومبیل ها با نام بی ام دبلیو 315 و 319 را تولید کرد. حداکثر سرعت این اتومبیل ها ، 150 کیلومتر برساعت بود و باعث شد بود که این کمپانی بر سر زبان ها بی افتد.

در تمامی نقاط این کره خاکی، به کمپانی به دبلیو عنوان نخستین تولید کننده لوکس ترین اتومبیل داده بودند. این شرکت هم مانند دیگر شرکت های جهان پر از فراز و نشیب بود ولی موفقیت های این شرکت به قدری چشمگیر بود، که کسی به شکست آن اصلا توجهی نداشت.

فراز و نشیب های جالب درمورد بی ام دبلیو

در زمان جنگ جهانی دوم ، کمپانی بی ام دبلیو بسیار معروف بود ولی بازهم روز های سخت خود را داشت.همانطور که می دانید جنگ جهانی تاثیرات بسیار زیادی داشت و این تاثیرات بیش از اندازه بر روی کمپانی های بزرگ بی ام دبلیو گذاشت. خیلی از اعضا موافق این عمل بودند که هرچه زودتر کمپانی تعطیل شود ولی به دستور دولت مجبور شدند که کار خود را در عرصه تولید اتومبیل کنار بگذارند و روی به تولید موتور و قطعات هواپیما بیاورند.

در زمان جنگ بی ام دبلیو خسارت بسیار زیادی را تجربه کرد. از بمبارن شدن کارخانه از بخش تولید اتومبیل گرفته است تا بعد از پایان جنگ جهانی در سال 1945 که فروش این کمپانی بسیار محبوب بسیار زیاد افت کرد. این امر باعث شد تا این شرکت از نظر مالی ، بسیار به مشکل بربخورد.

بی ام دبلیو بر سر دوراهی قرار گرفت، کار خود را دوباره انجام دهد و یا کمپانی را تعطیل کند؟. سپس بعد از چند روز موسس اعلام کرد که بی ام دبلیو کار خود را ادامه می دهد و از همان اول کار اتومبیل های ارزان قیمت را تولید کرد که به مشکلی مالی بعدا برنخورد و از این رو تصمیم گرفت که حق تولید خودرو های کوچک ایتالیایی را خریداری کند. ایزوایستا نام این شرکت بسیار کوچک ایتالیایی بود.

بی ام دبلیو تقریبا 7 سال با مشکلات مالی و ورشکستگی دست و پنجه نرم کرد ولی بلاخره از این بحران خارج شد و سطح کیفتی خود را بسیار زیاد افزایش دادند. آن ها تصمیم گرفتند که کارخانه تولید تسمه تایم هانس گلس را خریداری کنند و از همین طریق با دانش چگونه تولید تسمه تایم آشنا شدند.

در آن زمان گروهی با نام روور نام داشت که از سه خانواده تشکیل شده بود. روور، لندروور و همچنین ام جی بود. در آن سال شرکت بی ام دبلیو ، این کمپانی 3 خانواده ای را خریداری کرد. این خرج های بسیار زیاد شرکت بی ام دبیلو، را دچار خسارت کرد ولی بازهم مهندسان دست از تلاش برنداشتند و سرانجام در سال 2000، امتیاز برند های خود را به فروش گذاشتند. همچنین اقدام به خرید امتیاز تولید رولزرویس کرد و مالکیت آن کارخانه را به دست گرفتند.

word image 212567 2 scaled - معرفی و برسی شرکت بی ام دبلیو، یک شرکت بسیار محبوب -

نماد لوگو شرکت بزرگ بی ام دبلیو

شاید تا به حال این سوال برای شما افراد پیش آمده باشد که که نماد اصلی بی ام دبلیو از این لوگو چیست، این لوگو نماینگر هواپیما های ملخی است که پره های آن به این شکل و رنگ آبی هستند.

سخن پایانی

در آخر باید گفت که بی ام دبلیو در جهان توانست شهرت بسیار زیادی به دست بیاورد وتاکنون جزء بزرگ ترین غول های اتومبیل سازی جهان به حساب می آید. این شرکت در عرصه تولید موتور سکلیت و اتومبیل در جایگاه بسیار خوبی دارد. این کمپانی ماشین سازی برای سال 2023 طراحی های ویژه ای ارائه کرده است که از نمونه آن به مدل های بی ام دبلیو سری 7 اشاره می توان کرد. امیدوارم این مطلب برای شما افراد مفید واقع شده باشد و شناخت شما افراد را از این کمپانی محبوب بالا برده باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.