×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

تپه بلوچی جدید قشنگ دست دوخت زیبای

در دوخت لباس بلوچی چند جزء مهم وجود دارد، یکی از مهم ترین قسمت های این لباس پیراهن آن است، که قد دامن آن معمولا تا زانو می رسد و تپه بلوچی جدید قشنگ دست دوخت زیبای هنر دست این سرزمین کهن می باشد.

دیگر اجزای این لباس یک شلوار و روسری بلند است، که بر روی سر قرار می گیرد. در دوخت این لباس از سوزن دوزی متناسب با رنگ پارچه ی لباس استفاده می شود، که جلوه ی بسیار زیبایی به لباس می بخشد.

در دوخت لباس بلوچی زنانه می توان با افزودن کمی خلاقیت مدل های جدیدی طراحی نمود، که جوان پسندانه تر باشد و افراد غیر بومی نیز بخواهند از این مدل ها استفاده کنند.

با ایجاد مقداری هارمونی بین رنگ سوزن دوزی و رنگ پارچه و برش های جدید در طراحی لباس تغییرات مهمی در ساختار آن با حفظ اصالت محصول ایجاد می شود.

C:\Users\mehr\Downloads\logo (1) - 2022-12-04T163114.431.jpg

پارچه کت و شلوار زنانه

لازم به ذکر است پارچه کت و شلوار زنانه کتان دارای بافتی بزرگ و طبیعی هستند و این بافت باعث ایجاد دمای خنک می شود، از این رو کت و شلوار های کتانی قابلیت پوشش مناسب برای هوای گرم را دارند.

هرچند پارچه های کتانی ظاهری معمولی و شیک دارند اما مناسب مجالس رسمی نیستند و بیشتر در مجالس غیر رسمی استفاده می شوند.

البته نباید چروک شدن این پارچه ها را نادیده گرفت هرچند خوشبختانه ظاهر پارچه ی کتانی ای که کمی مچاله شده باشد، جذابیت شیک خود را دارد.

پارچه ی کتانی از گیاهان کتان به دست می آید که گزینه ی بسیار پایدارتری نسبت به کشت پنبه ارائه می دهد.

C:\Users\mehr\Downloads\logo (1) - 2022-12-04T163918.689.jpg

تپه جدید بانزل

جوانان بلوچ به راحتی وبا خرید چرخ های خیاطی قیمت مناسب شروع به کار در این حرفه و تولید تپه جدید بانزل می کنند و پس از مدت کوتاهی برای خود خیاط هایی استخدام می کنند و بیزینس خود را گسترش می دهند.

آن ها به راحتی می توانند خرج خود و خانواده هایشان را از طریق این شغل بدهند که نشان دهنده ی میزان محبوبیت این پارچه ها در میان زنان و دختران این سرزمین است.

حضور پررنگ و فعال مردان دراین حرفه بسیار رقابت را در این بازار پرشور کرده و بین آن ها مسابقه ای نامرئی صورت گرفته تا ببینند که چه کسی می تواند بهتر از دیگر ظرافت و دقت کارش را بالا ببرد.

حال اینکه مردان بسیار در این رقابت موفق عمل کرده اند به طوریکه هیچ زنی را در این منطقه و این حرفه پیدا نمی کنید که به دقت و ظرافت مردان تپه زنی کند.

C:\Users\mehr\Downloads\logo (1) - 2022-12-04T162454.027.jpg

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.