×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

word image 212593 1 - ساعت کاسیو بهتره یا سیکو؟ - خرید ساعت اورجینال

بدون شک زمانی که بحث خرید ساعت پیش می‌آید، برند کاسیو و سیکو جزو گزینه‌های اول برای اکثر افراد محسوب می‌شوند. ساعت‌های این دو کمپانی ژاپنی به امکانات و طراحی فوق‌حرفه‌ای مشهورند؛ ولی سؤالی که پیش می‌آید این است که ساعت کاسیو بهتره یا سیکو؟ در ادامه این مقاله با مقایسه ویژگی‌های مختلف ساعت‌های این دو برند، به شما در انتخاب از بین ساعت‌های کمپانی کاسیو و سیکو کمک خواهیم کرد.

مقایسه ساعت کاسیو و سیکو از نظر تاریخچه

کاسیو و سیکو هر دو از کمپانی‌های قدیمی در صنعت ساعت سازی ژاپن و جهان محسوب می‌شوند. برخی از افراد، اصالت و قدمت برند برایشان اهمیت بسیاری دارد؛ بنابراین مقایسه تاریخچه این دو برند شاید برای یافتن پاسخ سؤال ساعت کاسیو بهتره یا سیکو، به این دسته از افراد کمک کند.

تاریخچه کمپانی ژاپنی کاسیو؛ از تولید ماشین حساب به ساخت ساعت مچی

برند کاسیو در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان تولیدکننده ماشین حساب، لوازم الکترونیکی و ادوات موسیقی فعالیت خود را آغاز کرد. از سال ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۴، این کمپانی در زمینه تولید انواع ماشین حساب‌ها از جمله ماشین حساب رومیزی و صادر کردن آن‌ها به کشورهای اروپایی و آمریکایی مشغول بود. پس از آن، نخستین ساعت مچی دیجیتال همراه با صفحه نمایش تاریخ، سال و روز را به بازار عرضه کرد. به دلیل استقبال بی‌نظیر از ساعت‌های کاسیو، این کمپانی به فعالیت خود در زمینه تولید ساعت ادامه داد. پس از آن طی سال‌ها با اضافه کردن ساعت‌های مچی کوارتز، دیجیتال و آنالوگ و گسترش تکنولوژی Tough Solar، سنسورهای مینیاتوری و کنترل رادیویی در ساعت‌های خود، به برندی بی‌رقیب در صنعت ساعت سازی تبدیل شد. شهرت کاسیو در سال ۱۹۸۳ با تولید و عرضه اولین ساعت G-Shock به اوج خود رسید.

تاریخچه برند ساعت سیکو؛ جواهر فروشی که ساعت ساز شد!

برند سیکو نسبت به کاسیو از قدمت بیشتری برخوردار است. سیکو اولین بار فعالیت خود را در یک مغازه جواهر فروشی در شهر توکیو آغاز و در سال ۱۹۲۴ اولین ساعت مچی خود را تولید کرد. در سال ۱۹۶۹ سیکو با تولید اولین ساعت کوارتز در دنیا بسیار سروصدا کرد. در سال ۱۹۷۷ استفاده از انرژی سولار (خورشیدی) در ساعت‌های سیکو، حرفه‌ای بودن این برند را به اثبات رساند.

هر دو کمپانی قدمت بسیار بالایی در عرصه تولید ساعت‌های مچی به‌روز و مجهز دارند؛ به همین دلیل فروش اینترنتی ساعت کاسیو و سیکو یا فروش حضوری آن‌ها در همه فروشگاه‌های ساعت به‌طور قابل‌توجهی بالا است.

word image 212593 2 - ساعت کاسیو بهتره یا سیکو؟ - خرید ساعت اورجینال

مقایسه سبک طراحی برندهای کاسیو و سیکو

اگر نمی‌دانید ساعت کاسیو بهتره یا سیکو، شاید مقایسه سبک طراحی این ساعت‌ها به شما کمک کند. علاوه‌بر قیمت ساعت مچی زنانه یا مردانه که فاکتور مهمی برای انتخاب ساعت است، استایل شما نیز در انتخاب ساعت مناسب اهمیت بسیاری دارد.

ساعت‌های سیکو معمولاً سبک‌ و طراحی سنتی و کلاسیک دارند. سبک کلاسیک ساعت‌های سیکو، نشانه‌ای از قدمت و اصالت این کمپانی محسوب می‌شود. در مقابل، ساعت‌های کاسیو به طراحی مدرن و مجهز بودن به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا معروف هستند؛ ساعت‌های G-Shock از این برند اثباتی بر این ادعا هستند. به‌طورکلی، کاسیو سعی کرده است تا همه سلیقه‌ها را راضی نگه دارد و انواع ساعت‌های مچی با مدل‌های اسپرت، کلاسیک و مطابق با جدیدترین تکنولوژی‌ها را تولید کند.

انتخاب بر اساس سبک و طراحی ساعت‌ها، خرید را برای شما بسیار آسان می‌کند؛ زیرا تکلیف شما مشخص است. اگر به استایل‌های رسمی و شیک علاقه دارید برند سیکو متنوع‌ترین محصولات را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اگر به استایل‌های اسپرت و ظاهر مدرن و مقاوم ساعت مچی بیشتر علاقه دارید، بدون شک ساعت‌های کاسیو چشم شما را هنگام خرید خواهند گرفت.

مقایسه کیفیت ساخت و دوام ساعت‌های کاسیو و سیکو

برای این که بفهمید ساعت کاسیو خوبه یا سیکو، قطعاً باید آن‌ها را از نظر کیفیت ساخت و دوام مقایسه کرد. هیچ کس دوست ندارد مدت کمی بعد از خرید ساعت جدید مجبور شود آن را به دلیل ضربه خوردن یا کیفیت پایین بند ساعت، کنار بگذارد یا تعمیر کند.

در نگاه اول با به یاد آوردن تصویر ساعت‌های محکم و بادوام جی شاک از کاسیو، شاید خیال کنید که ساعت بهتر را از بین این دو برند پیدا کرده‌اید؛ درصورتی‌که این طور نیست! با این که کمپانی کاسیو ساعت جی شاک را به‌عنوان «ساعتی که هرگز خراب نمی‌شود» به صنعت ساعت سازی معرفی کرد، ولی ساعت‌های سیکو نیز چیزی از کیفیت کم ندارند. یکی از باکیفیت‌ترین ساعت‌های برند سیکو، مجموعه سیکو 5 است. ساعت‌های این کالکشن از نظر کیفیت و دوام با ساعت‌های سوئیسی رقابت می‌کنند. برای خرید ساعت سیکو 5 به صفحه محصولات این مجموعه در سایت واچ مارکت سر بزنید و محصول موردنظر خود را انتخاب کنید.

از نظر کیفیت ساخت و دوام، هر دو برند حرف‌های بسیاری برای گفتن در عرصه برترین ساعت‌های مچی جهان دارند؛ بنابراین انتخاب نهایی به شما و سلیقه‌تان ربط دارد.

word image 212593 3 - ساعت کاسیو بهتره یا سیکو؟ - خرید ساعت اورجینال

ویژگی‌ها و امکانات ساعت کاسیو بهتره یا سیکو؟

از نظر ویژگی‌ها و امکاناتی که در ساعت‌ها استفاده می‌شود، کاسیو کمی بهتر از سیکو عمل کرده است. اقدامات نوآورانه و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، یکی از ویژگی‌های بارز ساعت‌های کاسیو محسوب می‌شود. با این حال، اگر به ساعت‌های اتوماتیک علاقه دارید، داشتن یک ساعت از سیکو، برندی که برای اولین بار ساعت‌های خودسیم‌پیچ (Self-Winding) را به طرفداران ساعت معرفی کرد، خالی از لطف نیست.

برخی از ساعت‌های کاسیو به جز اندازه‌گیری زمان، از امکانات دیگری مانند: قطب‌نما، ارتفاع‌سنج و فشارسنج نیز برخوردارند؛ اگر به‌ ساعت‌هایی با امکانات متنوع علاقه دارید، کاسیو انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه قیمت؛ کدام برند ساعت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری دارد؟

حقیقتاً مقایسه قیمت به شما در پیدا کردن پاسخ ساعت کاسیو خوبه یا سیکو، کمکی نخواهد کرد؛ زیرا هر دو برند ساعت‌های بسیار متنوع با بازه‌های قیمتی متفاوت را به بازار عرضه می‌کنند. هر دو برند کاسیو و سیکو، ساعت‌های متنوعی دارند که هر کدام بسته به امکانات، قیمت متفاوتی خواهند داشت. برای مقایسه قیمت ساعت‌های این دو برند می‌توانید به سایت واچ مارکت سر بزنید و ساعت‌های مورد‌علاقه خود از این دو برند را با هم مقایسه کنید.

خرید ساعت‌های کاسیو و سیکو اورجینال از فروشگاه واچ مارکت

در این مقاله با بررسی فاکتورها‌ی مختلف سعی کردیم به سؤال «ساعت کاسیو بهتره یا سیکو؟» پاسخ کاملی بدهیم. انتخاب از بین ساعت‌های این دو برند واقعاً کار ساده‌ای نیست؛ هر دو کمپانی ساعت‌های بسیار باکیفیت و متنوعی را تولید می‌کنند. بهترین راه برای انتخاب ساعت موردعلاقه از بین محصولات این دو کمپانی ژاپنی، مشاهده و مقایسه آن‌ها در یک فروشگاه ساعت است.

واچ مارکت یک فروشگاه ساعت آنلاین است که متنوع‌ترین ساعت‌ها را از برندهای کاسیو، سیکو، اورینت و ده‌ها برند دیگر در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای مشاهده و خرید ساعت به سایت این مجموعه به نشانی watchmarket.shop سر بزنید یا با شماره ۰۹۱۲۹۲۲۱۰۱۲ تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را هنگام خرید راهنمایی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.