چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41347 تعداد نوشته های امروز : 16 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اجاره خودرو بدون راننده در تهران
    15 آذر 1401 - 10:09
    شناسه : 212638
    0

    اگرچه از پرطرفدارترین دلائل اجاره خودرو در ایران میتوان به کرایه ماشین عروس اشاره کرد ، اما از اجاره خودرو بدون راننده برای مسافرت ، گشت شهری ، شرکت در جلسات ، سرویس ایاب و ذهاب کارمندان و دانش آموزان نیز بسیار استقبال می شود.

    پ
    پ

    word image 212638 1 - اجاره خودرو بدون راننده در تهران -

    قبل از بررسی اجاره خودرو بدون راننده بد نیستم بدانیم ، اجاره ماشین فعالیتی است که چندین و چند سال در بین مردم جهان جا افتاده است. در حقیقت برخی به دلیل سرگرمی و تجربه استفاده از ماشین های لاکچری و برخی دیگر، صرفا بخاطر رفع نیاز به مدت کوتاه مانند شب عروسی ، استقبال از مهمان ویژه در فرودگاه و گشت شهری، جلسه کاری مهم ، گشت شهری و یا انجام کارهای روزمره اقدام به کرایه خودرو می کنند.

    اگرچه از پرطرفدارترین دلائل اجاره خودرو در ایران میتوان به کرایه ماشین عروس اشاره کرد ، اما از اجاره خودرو بدون راننده برای مسافرت ، گشت شهری ، شرکت در جلسات ، سرویس ایاب و ذهاب کارمندان و دانش آموزان نیز بسیار استقبال می شود.

    اجاره خودرو بین شهری معمولا بین چند روز تا چند هفته می باشد اما در مواردی هر چند کم یاب، شاهد اجاره ماشین به مدت چند ماهه نیز می شویم. امروزه شرکت ها و موسسات معتبر بسیاری در سطح کشور به وجود آمده اند که کار آن ها اجاره خودرو به افراد متقاضی می باشد.

    اگر شما قصد کرایه خودرو داشته و برای اینکار از شرکت های معتبر استفاده کنید، مشکل خاصی برایتان به وجود نمی آید. اما با این حال برخی از افراد به دلیل سهولت یا عدم علاقه به مطالعه مفاد قرارداد اجاره ای و عدم آگاهی از شرایط معامله، در هنگام بروز اتفاقات خاصی دچار ضرر و زیان می شوند.

    شرکت بانی رنت یکی با سابقه ترین شرکت ها در این زمینه است که میتواند بهترین خدمات را در اختیار شما عزیران قرار دهد

    اجاره خودرو بدون راننده

    اجاره خودرو بدون راننده در واقع یکی از روش های اجاره خودرو است که در آن خود شخص اجاره کننده شخصاً اقدام به رانندگی با خودرو مورد اجاره می کند. یعنی شرکت اجاره خودرو فقط خودروی مورد نظر شما را تحویل می دهد و برای مدتی که اجاره کرده اید بابت آن از شما اجاره دریافت می کند.

     اجاره خودرو بدون راننده مسئولیت‌های شما را بیشتر خواهد کرد زیرا مسئولیت حفاظت از خودرو و کنترل سرعت به عهده شماست و بایستی نهایت دقت و مسئولیت را در این زمینه به خرج دهید.

    هرچند اجاره خودرو با راننده هم مقدور است و شرکت های مختلف به این شکل نیز خودرو در اختیار اجاره کنندگان قرار می دهند اما بسیاری ترجیح می دهند مثل ماشین شخصی خود یک خودرو در اختیارشان باشد و راننده نیز خود آنها باشند تا بتوانند راحت تر برای ماشین عروس، گردش در شهر، شرکت در جلسه های کاری، مسافرت و… از آن استفاده کنند. همچنین طیف وسیعی از خودروها اعم از تولید داخل یا خارجی در شرکت های اجاره خودرو به مورد اجاره گذاشته می شود.

    بی شک اجاره خودرو بدون راننده به دلیل اینکه از قدرت اختیار تام در حین استفاده از خودرو برخوردار هستید؛ نسبت به اجاره خودرو با راننده مزیت بیشتری دارد چرا که خودرو انحصارا در اختیار شماست.

    از دیگر مزیت‌های اجاره خودرو بدون راننده می‌تواند پرداخت هزینه کمتر به منظور رنت خودرو باشد؛ زیرا نیازی به پرداخت مبلغ به عنوان دستمزد برای راننده نخواهد بود و شما تنها هزینه لازم برای اجاره خودرو را پرداخت خواهید کرد.

    word image 212638 2 - اجاره خودرو بدون راننده در تهران -

    اجاره خودرو بدون راننده جزو مزیت‌های مجموعه‌های رنت خودرو محسوب می‌شود زیرا اکثر افراد تقاضای اجاره خودرو بدون راننده را دارند و کمتر کسی پیدا می‌شود که بخواهد در کنار رنت خودرو یک راننده نیز داشته باشد. زیرا افرادی که خواهان رنت خودرو هستند به دنبال تجربه ماشین سواری با خودروهای لوکس هستند نه اینکه بخواهند در آن ماشین بنشینند و تنها از شیشه‌ها بیرون را تماشا کنند یا به سیستم داخلی ماشین زُل بزنند.

    این موضوع در اجاره خودروهای اقتصادی نیز صدق می کند، زیرا نه تنها اجاره خودروهای معمولی و اقتصادی همراه با راننده کاملا غیرمعمول است ! غیرمنطقی نیز میباشد. زیرا شما میتوانید هزینه اضافه دستمزد راننده را صرف بالا بردن خودرویی که قصد اجاره دارید کرده و حریم شخصی خود را نیز حفظ کرده باشید.

    درواقع معمولاً اجاره خودرو با راننده در مناسبت های خاص مانند استقبال از مهمانان ویژه VIP در فرودگاه و گشت شهری یا شرکت در جلسات بسیار مهم مدیران انجام می گیرد. مسلما پرستیژ اجاره خودرو همراه با راننده جز نیازهای اصلی و اولویت همه افرادی که قصد اجاره خودرو را داشته نبوده و ترجیح می دهند شخصا به رانندگی با خودرو بپردازند.

    با اینحال روند اجاره خودرو در سال‌های اخیر به یکی از رفتارهای مرسوم برای عموم مردم تبدیل شده است و اغلب آنها فرآیند اجاره خودرو را در تجارت و زندگی خصوصی به داشتن ماشین شخصی ترجیح می دهند. شاید این ترجیح به سبب راحتی استفاده از خودروهای اجاره ای و هزینه هاي بالای خرید ، تعمیر و نگهداری ، بیمه و … خودروهای شخصی بوجود آمده باشد.

    شما می توانید در فرآیند اجاره خودرو بدون راننده به صورت اجاره روزانه، هفتگی یا ماهانه و سالانه اقدام به اجاره خودرو کنید که معمولا برای اجاره های طولانی مدت در مقایسه با اجاره های روزانه، مبلغ محاسبه اجاره کمتر است.

    هرگاه صحبت از اجاره خودرو در میان باشد ، اجاره خودروهای لوکس و لاکچری به ذهن افراد خطور میکند. درحالیکه اجاره خودروهای اقتصادی و یا تولید ایران نیز بسیار منطقی و حتی به صرفه تر می باشد. بسیاری از افراد ممکن است به این نتیجه برسند که به دلیل تفاوت قیمت خودروهای داخلی و خارجی بهتر است خودرو داخلی خریده و خودرو خارجی را اجاره کنند. در حالیکه هزینه های مربوط به خودرو تنها مربوط به هزینه خرید نبوده و انواع هزینه های جانبی مانند بیمه ، پارکینگ ، تعمیر و سرویس و … را نیز باید درنظر گرفت.

    اگرچه با بررسی قیمت روز خودروهای ایرانی نیز متوجه می شویم ، خرید هر مدل از ماشین های تولید داخل نیز هزینه قابل توجهی برای افراد خواهد داشت. بنابراین خرید خودرو همیشه ممکن نبوده و می توان با اجاره خودرو در مواقع نیاز هم از هزینه اولیه ، هم در کلیه هزینه های جانبی صرفه جویی کرده و همچنین همواره به انواع خودروها در مدل ها و رنگ های مختلف دسترسی داشت که لازم نیست نگران بیمه ، استهلاک و .. آنها باشید و همیشه نیز سالم و سرویس شده در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

    word image 212638 3 - اجاره خودرو بدون راننده در تهران -

    همچنین مبلغ اجاره ماشین های تولید داخل به مراتب از ماشین های خارجی یا ماشین های لوکس و لاکچری خارجی کمتر است. همچنین رانندگی با این خودروها نیز بسیار راحت تر بوده و با مسئولیت کمتر ، با خیال آسوده به رانندگی می پردازید.

    البته هزینه های جانبی فقط در خودروهای داخلی جنبه مهمی نبوده بلکه در خودروهای لوکس این موضوع اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. سرویس ، تعمیر و نگهداری ، مالیات بر خودروهای لوکس ، قطعات جانبی ، امنیت و محل نگهداری و … همگی نکاتی هستند که در هنگام خرید خودرو های لوکس و لاکچری خارجی باید علاوه بر قیمت بالای آنها در نظر گرفت.

    به علاوه معمولا اجاره ماشین با یک باک پر سوخت به شما تحویل داده می شود و قائده این است که همانطور نیز بازگردانده شود. مگر اینکه این موضوع بخشی از تسهیلات شرکت های اجاره خودرو باشد که در این صورت به مبلغ کلی اجاره افزوده خواهد شد.

    مدارک لازم برای اجاره خودرو بدون راننده

    • مدارک هویتی و شناسایی

    یکی از اولین مدارکی که باید برای اجاره خودرو بدون راننده ارائه بدهید، مدارک هویتی و شناسایی شماست. این مدارک باعث میشود که شرکت اجاره دهنده خودرو بداند که به چه کسی خودرو اجاره میدهد و طرف حساب آنها چه کسی میباشد. از جمله این مدارک که هویت شما را برای مراکز اجاره خودرو احراز میکند، اصل کارت شناسایی معتبر یا اصل پاسپورت است. همچنین شما می بایست گواهی اشتغال به کار یا گواهی از محل سکونت خود داشته باشید. مدارک رسمی که ثابت کند در جایی مشغول به کار هستید مثل فیش حقوقی و جواز کسب و… یا محل سکونت شما را نشان بدهد مثل قولنامه رسمی و سند خانه و…

    • مدارک اجازه رانندگی با خودرو

    طبیعتا برای اینکه اجازه رانندگی با خودرو را داشته باشید، نیاز به گواهینامه رانندگی دارید. لذا برای اجاره خودرو بدون راننده نیز باید دارای گواهینامه رانندگی باشید. منتها در اجاره خودرو الزامات دیگری نیز وجود دارد. مثلا اینکه حداقل ۶ ماه از اعتبار گواهینامه رانندگی شما باقی مانده باشد و حداقل سن شما ۲۰ سال تمام باشد.

    • ودیعه و مدارک ضمانتی

    خودروها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند و در مدل های خارجی، ارزش و قیمت آنها بسیار بالا است. از اینرو همواره شرکت های اجاره خودرو برای تضمین بازگرداندن خودرو و دریافت اجاره آن، اقدام به دریافت ودیعه و مدارک ضمانتی میکنند. که این معمولا برای اتباع ایرانی با توجه به نوع خودرو مبلغی به عنوان ودیعه نقدی و یک فقره چک به میزان قیمت خودرو میباشد. و برای کارمندان دولت و مشاغل نظامی، دریافت چک کارمندی به میزان ۲۰ درصد بیشتر از قیمت روز خودرو در زمان اجاره است. همچنین مبلغ اجاره خودرو در زمان تحویل آن در ابتدا اخذ میگردد. به علاوه لازم به ذکر است که مبلغ ودیعه به هنگام عودت خودرو بازگردانده میشود.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.