×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر

ارکانی - از اجاره مسکن و قیمت زمین گرفته تا خودرو، دارو و مواد غذایی و سایر اقلام و مواد اولیه تولیدی، همگی ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است - افزایش

به گزارش انتخاب:احسان ارکانی در واکنش به افزایش قیمت سکه و رد کردن مرز ۱۷ میلیون تومان، گفت: «علاوه بر نقش سو مدیریت، قیمت سکه و ارز به بخش دیگری هم مرتبط است. واقعیت این است که وقتی سیاست‌های اقتصادی و سیاست‌های پولی و بانکی، درست نباشد و ما نتوانیم نقدینگی را مدیریت کنیم و در مسیر صحیح، درست و به سمت ارزش افزوده و افزایش تولید ناخالص داخلی پیش برویم، این نقدینگی عظیم را مشاهده می‌کنیم.»

وی افزود: «چنین نقدینگی عظیمی هم از بازار‌هایی مثل بازار‌های سکه، خودرو، ملک، ارز و سایر بازر‌های سوداگرانه‌ای که جدا از تورم طبیعی، یک حباب دلالی هم به آن‌ها اضافه می‌شود، سر بر می‌آورد. امروز می‌بینیم که این نقدینگی انبوه در بازار سکه و ارز خود را نشان می‌دهد و ادامه آن هم به این ارتباط پیدا می‌کند که سیاست‌های پولی و بانکی و وضعیت اقتصادی ما وضعیت مطلوبی نیست.»

ارکانی درخصوص جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با وزیر اقتصاد، گفت: «هفته گذشته ایشان در کمیسیون اقتصادی بودند و نمایندگان در حوزه‌های مختلف اقتصادی ۴۶ سوال پرسیدند. اما به هر حال وزیر اقتصاد یک نفر است و کلیت دستگاه‌های دولتی و اقتصادی و خود دولت باید فکری کند که وضعیت، به خصوص وضعیت تورم بهتر شود.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درخصوص افزایش تورم نقطه به نقطه، بیان کرد: «تورم نقطه به نقطه ما نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۷۰ درصد در حوزه‌های مختلف در نوسان بوده است. یعنی در اقلام خوراکی حدود ۷۰ درصد تورم نقطه به نقطه داشتیم و در سایر حوزه‌ها میانگین تورم نقطه به نقطه نسبت به همین موقع در سال گذشته، تقریبا به مرز ۵۰ درصد رسید. این نشان می‌دهد که از اجاره مسکن و قیمت ملک، زمین، خودرو، دارو و مواد غذایی گرفته تا سایر اقلام و مواد اولیه تولیدی به صورت میانگین ۵۰ درصد افزایش داشته است. همچنین این افزایش قیمت وقتی به بازار‌های سوداگرانه وارد شود، یک تورم کاذب و حبابی شکلی را به آن ۵۰ درصد اضافه خواهد کرد که نتیجه‌اش می‌شود همین وضعیت فعلی که می‌بینید.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.