×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

word image 212696 1 scaled - عیب یابی ماشین لباسشویی و اجاق گاز + آموزش های کاربردی -

ماشین لباسشویی ال جی یکی از لوازم خانگی بسیار پر کاربرد در هر خانه ای است. این وسیله به دلیل قدرت موتور فوق العاده، استفاده از تکنولوژی های جدید و تنوع و طرح های مختلف به یکی از محبوب ترین ماشین لباسشویی ها تبدیل شده است. این ماشین لباسشویی شستشوی سریع و با کیفیت را ارائه می دهد و در برخی مدل های جدید آن، دو نوع شستشوی مختلف به طور همزمان انجام می شود.

عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی

ماشین لباسشویی ال جی برای شستشوی سریع و کارآمد ساخته شده‌ است. با این حال، برای هر وسیله ای، گاهی مشکلاتی به وجود می آید. برای کمک به شما در رفع مشکلات رایج ماشین لباسشویی ال جی، این راهنما گردآوری شده است.

واشرهای ال جی دارای عملکردهایی هستند که استفاده از آن ها آسان است، اما گاهی اوقات ممکن است باعث خطا شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک کد خطا در صفحه نمایش ماشین لباسشویی ظاهر شود. با این حال، درک نحوه عملکرد این کد های خطا می تواند به شما کمک کند تا هر مشکلی را که در طول چرخه لباسشویی با آن مواجه می شوید، به سرعت حل کنید.

خرابی پمپ یکی از مشکلات کشف شده در عیب یابی ماشین لباسشویی ال جی 7 کیلویی است . آیا ماشین لباسشویی ال جی شما آنطور که باید تخلیه نمی کند؟ اگر چنین است، ممکن است پمپ تخلیه ی آن دچار مشکل شده باشد. گاهی اوقات ممکن است اشیاء کوچک یا ذرات لباس در پمپ تخلیه گیر کند. برای اینکه متوجه شوید آیا پمپ مسدود شده یا خراب است، باید به آن دسترسی داشته باشید و آن را بررسی کنید. اگر چیز های زائدی را در داخل آن پیدا کردید، آنها را به طور کامل حذف کنید. اگر پمپ با سر و صدا کار می کند یا روشن نمی شود، باید قطعه ای از آن را تعویض کنید.

تعویض ترموکوپل اجاق گاز

ترموکوپل، قطعه‌ایست که در اجاق گازها، نقش مهمی در ایمنی ایفا می‌کند. این قطعه از دو میله‌ی غیر همجنس، که به یکدیگر جوش خورده‌اند، ساخته شده است. ترموکوپل یک مولد جریان الکتریکی است که در کنار قطعه‌ای به نام بوبین، هنگام خاموش شدن اجاق به دلیل سر رفتن غذا یا وزش باد، جریان گاز را قطع کرده و از حوادث غیرمترقبه و خطرناک جلوگیری می‌نماید.

از دیگر کاربردهای این قطعه می‌توان به کنترل و تنظیم میزان شعله نیز اشاره کرد. به همین علت این قطعه از یک سر به شعله، و از سر دیگر به ورودی جریان گاز اتصال دارد. در یک سر این میله، با وجود حرارت و گرما، جریان الکتریکی تولید می‌شود. این جریان به کمک انرژی مغناطیسیِ ایجاد شده، مسیر گاز را باز نگه می‌دارد. از طرف دیگر اگر به هر دلیلی شعله خاموش شود و میله حرارت خود را از دست بدهد، جریان الکتریکی قطع شده و با از بین رفتن میدان مغناطیسی، جریان گاز نیز توسط واشر بوبین، قطع می‌گردد. این فرآیند با قطع جریان گاز، از نشت، آتش‌سوزی و انفجار جلوگیری می‌نماید.

ترموکوپل در بسیاری از مواقع که دچار مشکل می‌شود، قابل تعمیر می‌باشد. اما نکته‌ی مهم این است که تعمیر این قطعه فرآیند سختی پیش رو دارد. در واقع لازم است برای تعمیر، دو میله‌ی غیر همجنسی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در دمایی حدودا ۱۳۰۰ درجه، به یکدیگر جوش داده شوند. قطعا این کار در خانه قابل انجام نیست. در نتیجه خریدن یک ترموکوپل یا واحد کنترل کننده‌ی سالم، از نظر زمان بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.

توجه نمایید که به هیچ عنوان، قسمت داخلی گاز و قطعات را دستکاری نکنید. ممکن است این عمل نتیجه‌ی خطرناکی به بار آورد. اگر احساس کردید به بررسی بیشتری نیاز است و اطلاعات و مهارت شما کافی نیست؛ برای ایمنی خودتان هم که شده، این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.