×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

word image 212705 1 - برند  - اموزش ثبت برند

 

برند و برندسازی قوی برای موفقیت یک کسب و کار لازم و ضروری است. برند تنها یک نام تجاری نیست و چیزی فراتر از نام و لوگو است. در واقع درکی که دیگران از شما دارند، برندتان را می‌سازد. مجموعه کارهایی که برای ایجاد بهترین درک برای دیگران می‌سازید برندسازی است. بنابراین باید تلاش کنید اصول برندسازی قوی را به درستی پیاده کنید

ثبت برند چه مزیت هایی دارد؟

 بعد از ثبت شدن برند شما که محصول شما را از سایر محصولات متمایز می کند باعث می شود حقوق حمایتی به شما تعلق بگیرد. این حقوق تعلق گرفته شامل حقوق مادی و معنوی می شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

حقوق حمایتی مادی:

حقوق مادی آن دسته از حقوقی است که به امور اجازه و دسترسی بهره برداری انحصاری از اثر و یا انتقال کردن آن مربوط می شود و از جمله خصوصیات این حقوق می توان به محدودیت زمانی آن اشاره کرد. این حقوق حمایتی مادی عبارتند از :

۱ ـ حق بهره گیری

یک از حقوقی که بسیار مهم شمرده می شود که به حق تصرف مالک برند تجاری در حقوق نسبت به علامت تجاری خود می باشد، حق بهره گیری یعنی حق دادان لیسانس بهره برداری و استفاده از علامت و برند تجاری می باشد.

 

بیشتر : آموزش گام به گام ثبت برند (کلیک کنید)

 

۲ ـ انتقال و جا به جایی برند

طبق ماده ۱۳۹ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علامت تجاری تصویب شده در سال ۹۸ برند و علامت تجاری را مولفه ای اعلام کرده است که از حق نقل و انتقال و جا به جایی برخوردار است. اما در پی این حق و حقوق باید شخص سومی که قصد انتقال برند به او را داشته این انتقال برند طی مقررات تعیین شده به ثبت برسد. همچنین برای ثبت انتقال باید یک درخواست کتبی به مراجع قانونی ارائه شود که در این درخواست باید یک سری نکات و موارد به صورت شفاف به آن ها اشاره شود.

  • شماره و تاریخ ثبت برند در کشور ایران
  • نام، نشانی و تابعیت مالک جدیدی که قصد انتقال برند به او را داید.
  • اسم و آدرس نماینده ی قانونی در ایران

و بر اساس  ماده ۱۳۹ قانون مذکور  از ضمیمه های درخواستی انتقال می توان به مدارک قانونی مربوط به  انتقال و وکالتنامه و تصدیق ثبت برند در ایران اشاره کرد. و به نظر می رسد. در این ماده ذکر شده برای امر نقل و انتقال برند به صراحت از واژه و لغت “به هر نحوی انتقال”  اتفاده شده است به این معنی است که از لحاظ قانونی و حقوقی، تمامی حقوق مالی مربوط به نقل و انتقال برند به صورت ارادی و غیر ارادی امکان پذیر می باشد. انتقال غیر ارادی مربوط به ارث حقوق برندها و علامت های تجاری است که بحث مالکیت مشاع لوگو و برند تجاری را مطرح می سازد. در هر صورت برند چه به صورت ارادی و چه غیر ارادی در صورتی که با  با تنظیم اظهارنامه جا به جایی و انتقال در اداره مالکیت صنعتی  به ثبت برسد از لحاظ قانونی شخص سومی که برند به مالکیت او درآمده است رسمیت خواهد داشت.

بهترین موسسه ثبتی برای ثبت شرکت ، ثبت برند، کارت بازرگانی،تغییرات شرکت،اخذ رتبه (کلیک کنید)

۳ ـ جلوگیری از استفاده دیگران

در اثر قانون و ماده ۱۳۹ که در بالا به آن اشاره شد، حق بهره برداری و استفاده کردن از برند مورد نظر به طور انحصاری فقط متعلق به فردی است که علامت تجاری مربوطه را به ثبت رسانده باشد. اگر فردی از علامت تجاری ثبت شده به نام فردی دیگر استفاده غیر مجاز بکند با او برخورد قانونی خواهد شد.

 

اگر شما از افرادی هستید که می خواهید برندتان را به ثبت برسانید، می توانید در طی مسیر ثبت، از مشاوره حقوقی متخصصان مجرب ثبت سفیر بهره بگیرید (کلیک کنید)

 

۴ ـ در صورت استفاده غیر قانونی درخواست ضرر و زیان

بر اساس ماده ی ۱۸۲ قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در صورتی که شخصی از علامت و برند تجاری استفاده غیر مجاز کند مالک حقیقی برند می تواند با توجه به حقوق حمایتی که دارد محصولاتی که با برند او متناسب با حق او در تضاد است را ضبط کند و در دادگاه شکایت کرده و درخواست ضرر و زیان کند.

حقوق حمایتی معنوی:

حقوق و قوانین حمایتی از ثبت برند شامل حقوق معنوی هم می شود که این حقوق بر خلاف حقوق مادی هیچ گونه محدودیتی به مکان و زمان ندارند یعنی به نوع مکان و ظرف زمان وابستگی ندارند. به عبارتی از زمان ثبت برند به نام مالک آن، در هر زمان دیگری و در هر نقطه ای از این جهان این برند به نام مالک آن خواهد بود و این موضوع غیر قابل تغییر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان میتوانید با

موسسه حقوقی ثبت سفیر تماس بگیرید 02188548054

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.