×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر

سوغاتی های خوراکی ایران

سوغاتی های خوراکی ایران

سوغاتی‌ها انواع مختلفی دارند. کدام سوغاتی‌ها را از شهر‌های مختلف ایران می‌شناسید؟ سوغاتی‌های خوراکی بخش مهمی از سوغاتی‌های کشور را تشکیل می‌دهند که در این‌مقاله می‌خواهیم تعدادی از سوغاتی‌هایی خوراکی شهر‌های مختلف مانند سوغات همدان و شیراز را به شما معرفی کنیم. اگر اهل سفر و سوغاتی هستید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید. مقاله را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید، شاید همین موضوع سوغاتی‌های زیادی را برای شما فراهم کند.

سوغاتی‌های ایران

ایران کشوری است که فرهنگی غنی دارد. فرهنگ هر ملتی می‌تواند پیچیدگی‌ها و قوانین خاص خود را داشته باشد. یکی از آداب زیبا در ایران و بسیاری از کشور‌های دنیا خریدن سوغاتی است. افرادی که به سفر می‌روند برای دوستان و آشنایان خود از شهر مقصد، خوراکی‌ها، صنایع‌دستی و مانند آن‌ها را به‌عنوان سوغاتی هدیه می‌دهند. خریدن سوغاتی دوستان شما را خوشحال می‌کند و به اقتصاد شهری که به آن سفر کرده‌اید نیز کمک زیادی خواهد کرد. شهر‌های مختلف ایران سوغات مخصوص خود را دارند.

برخی از این‌سوغاتی‌ها آن‌قدر معروف هستند که بلافاصله بعد از شنیدن نام آن‌ها، یاد شهر آن خواهید افتاد. این‌که زعفران سوغات مشهد است و قند پنیری سوغات تبریز برای بسیاری از ما مشخص و واضح است. حتی برخی سوغاتی‌ها مانند زیره با ضرب‌المثل به شهر خود یعنی کرمان چسبیده‌اند. سوغاتی‌های خوراکی همیشه طرف‌داران زیادی دارند. در این‌مقاله سوغاتی‌های خوراکی برخی شهر‌های معروف مانند سوغات شیراز را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوغاتی‌های خوراکی مشهد

مشهد یکی از شهر‌های معروف و گردشگری ایران است که مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. این‌شهر سوغاتی‌های متنوعی دارد که شامل صنایع‌دستی، یادگاری‌ها و محصولات کشاورزی و خوراکی مشهد هستند. اگر به مشهد سفر می‌کنید، حتما برای برخی دوستان سوغات مشهد بخرید و به آن‌ها بگویید در سفر به یادشان بوده‌اید. سوغاتی‌‎های خوراکی مشهد با‌ارزش هستند و طعم بی‌نظیری را به دوستان شما هدیه خواهند کرد.

سوغاتی های خوراکی ایران

انواع ادویه، نقل‌ونبات و خشکبار از سوغاتی‌های بی‌نظیر استان خراسان رضوی هستند. چه چیزی را از قلم انداخته‌ایم؟ بله زعفران، نبات و زرشک نیز پای ثابت سوغاتی‌های خوراکی‌های مشهد هستند که هر مسافری را به خود جذب می‌کنند. همه ما از کودکی خاطرات فراوانی از مشهد و سوغاتی‌های خوراکی آن داریم. شکلات‌های زنجبیلی خاصی که طعم آن‌ها را هنوز حس می‌کنیم.

سوغاتی‌های خوراکی شیراز

شیراز نیز یکی از معروف‌ترین شهر‌های ایران برای سفر است. استان فارس و زیبایی‌های آن بهترین فرصت برای سفری فراموش‌نشدنی را برای میهمانان فراهم کرده‌اند. اگر دوست دارید از شیراز یادگاری‌هایی را با خود به شهر‌تان بازگردانید و همیشه خاطرات سفر به شیراز را زنده کنید، حتما از سوغاتی‌های آن بخرید. صنایع‌دستی شیراز بسیار معروف هستند و می‌توانند بهترین یادگاری‌ها برای تزئین منزل شما باشند. سوغات شیراز باید خوراکی هم داشته باشد. چه خوراکی‌هایی در لیست سوغاتی‌های شیراز هستند؟ شیراز طبیعت بی‌نظیری دارد و در آن انواع گیاهان رشد می‌کنند. انواع عرقیات و آب‌لیموی شیراز از سوغاتی‌های معروف آن هستند. کلوچه شیرازی، جلوا شیرازی، مسقطی، به‌لیمو شیرازی و نان یوخه نیز از دیگری سوغاتی‌های خوراکی خوشمزه شهر شیراز به‌شمار می‌روند.

سوغاتی‌های خوراکی همدان

یکی دیگر از شهر‌های معروف و زیبای ایران، شهر ظروف فوق‌العاده زیبا و سفالی یعنی همدان است. همدان را با ظروف سفالی، آثار زیبای چرمی، آبگینه و گلیم می‌شناسند. همدان نسبتا آب‌و‌هوای سردی دارد و سوغاتی‌های خوراکی آن، شما را با این‌آب‌و‌هوا وفق می‌دهند. اگر دوست دارید از خوراکی‌های معروف و سوغات همدان بخرید بهتر است شیره همدان را امتحان کنید. کماج، آب‌نبات قیچی و انگشت‌پیچ نیز از خوراکی‌های خوشمزه شهر همدان هستند که حتما باید آن‌ها را امتحان کنید.

سوغاتی‌های خوراکی تبریز

درباره سوغات شیراز و شهر‌هایی دیگر صحبت کردیم و وقت آن رسیده برخی از سوغاتی‌های خوراکی تبریز را هم بشناسیم. بعید است به تبریز بروید و دل‌تان از سوغاتی‌های خوراکی آن نخواهد. سوغاتی‌های خوراکی تبریز رنگ و بویی دیگر دارند و هر مسافری را به خود جذب می‌کند. انواع شیرینی‌های تبریز محال است اجازه دهند تا شما دست‌خالی از مغازه‌ای بیرون بروید. قرابیه، ریس، نوقا و قند پنیری از شیرینی‌ها و سوغات خوراکی تبریز هستند. میان سوغات همدان و دیگر شهر‌ها نیز شیرینی‌های مختلفی را می‌بینید که نشان از خوش‌سلیقگی مردم ایران است.

سوغاتی های خوراکی ایران

سوغاتی‌های خوراکی سمنان

سمنان و پسته آن برای بسیاری از ایرانی‌ها و حتی خارجی‌ها شناخته‌شده و معروف هستند. پسته یکی از بهترین سوغاتی‌های خوراکی سمنان است که به شهر‌ها و شکور‌های بسیاری صادر می‌شود. گردو و انگور را نیز می‌توان از دیگر سوغاتی‌ها و خوراکی‌های معروف سمنان دانست. اگر به سمنان می‌روید، حتما نان سنتی آن را امتحان کنید.

سخن آخر

بهتر است قبل از سفر به شهر‌های مختلف درباره سوغاتی‌های آن‌ها تحقیق کنید. شاید برخی از شهر‌ها و سوغات آن‌ها را مانند سوغات مشهد بشناسید، اما مطالعه مجدد می‌تواند مفید باشید. برخی شهر‌ها نیز برای شما جدید‌تر هستند که مطالعه به شناخت شما از آن‌ها کمک خواهد کرد. حتی ممکن است دوست داشته باشید از شهر‌های میان راه نیز سوغاتی‌هایی را بخرید و آن‌ها را امتحان کنید. در این‌مقاله برخی از شهر‌ها و سوغاتی‌های خوراکی آن‌ها را معرفی کردیم. اگر به دیگر شهر‌ها سفر می‌کنید، حتما قبل از سفر سوغاتی‌های خوراکی و غیر‌خوراکی آن‌ها را بشناسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.