جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • معرفی بلوک سبک اتوکلاو باروش
    19 آذر 1401 - 12:03
    شناسه : 212868
    0

    بلوک سبک اتوکلاو از رقبای اصلی بلوک بتی است. این بلوک گازی یا بلوک هوادهی شده کاربرد های متنوع دارد. در ساخت برج های بلند، انبوه سازی، شخصی سازی و آپارتمان سازی می توان از آن استفاده کرد.

    پ
    پ

    بلوک سبک اتوکلاو محصولی جهانی است که با نام AAC مخفف کلمه Autoclaved Aerated Concrete به بازار عرضه می شود. این نوع بلوک با استفاده از دستگاه اتوکلاو تولید می گردد و با همین نام نیز شناخته شده است. شرکت آریا استیل الوند در سال 1388 تاسیس شده است. این شرکت جهت ساخت بلوک های سبک گازی (AAC) در سال 1392 با همکاری شرکت (Dongyue)تحت لیسانس AAC concept Gmbh آلمان قرارداد منعقد نمود و یکی از محصولات اصلی این شرکت بلوک AAC میباشد که با نام تجاری باروش به بازار عرضه می شود.

    بلوک هبلکس

    بلوک سبک اتوکلاو از رقبای اصلی بلوک بتی است. این بلوک گازی یا بلوک هوادهی شده کاربرد های متنوع دارد. در ساخت برج های بلند، انبوه سازی، شخصی سازی و آپارتمان سازی می توان از آن استفاده کرد.

    نام گذاری بلوک سبک اتوکلاو در بازار ایران

    برند ها و کارخانه جات مختلفی به تولید بلوک سبک اتوکلاو می پردازند. به همین دلیل این محصول نام های مختلفی دارد که در زیر به آن اشاره می شود:

    • بلوک AAC
    • بلوک اتوکلاو شده
    • بلوک گازی
    • بلوک اتوکلاوی
    • بلوک سیلکس
    • بلوک متخلخل
    • بتن هبلکس

    نحوه ساخت بلوک سبک اتوکلاو

    همانطور که گفته شده بلوک سبک اتوکلاو تحت حرارت و فشار بالا تولید می گردد. برای ساخت این محصول از ماده مخصوصی استفاده می شود که خاصیت کف زایی دارد. پس از آنکه ماده اولیه در قالب مخصوص ریخته شده شروع به پف کردن می کند. با گذشت زمان ماده به شکل قالب در خواهد آمد.

    پف کردن مواد اولیه بلوک باعث می شود خاصیت های منحصر به فردی در بلوک ایجاد شود. از مهمترین آن عایق بودن است. پف کردن ماده و کف زایی فضای خالی زیادی را در درون بلوک به وجود می آورد. این فضای خالی به عنوان عایق صوتی عمل خواهد کرد.

    بلوک سبک گازی

    فضای خالی که در بلوک طی فرایند ساخت ایجاد می شود می تواند در مصرف بهینه انرژی اثرگذار باشد. هوای موجود در بلوک در کنترل دما نقش دارد و از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری خواهد کرد.

    بلوک سبک اتوکلاو ویژگی های مختلفی دارد که در زیر به آن اشاره می شود:

    • وزن کم
    • تحمل پذیری بالا در برابر فشار زیاد
    • عایق صوت و حرارت
    • مقاوم در برابر آتش
    • استفاده آسان در دیوار چینی
    • برش پذیری آسان با ابزار های مختلف

    این بلوک علاوه بر اینکه وزن سبک و مقاومت بالایی دارد به آسانی نیز در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در سایز های مختلف می توان این محصول را به کار گرفت. برای این امر می توان به راحتی بلوک را برش داد. ابزار های ساده ای مانند اره چوبی می تواند در برش این بلوک کاربرد داشته باشد.

    بتن هبلکس

    مزایای استفاده از بلوک سبک اتوکلاو

    استفاده از بلوک سبک اتوکلاو می تواند مزایای زیادی داشته باشد. وزن سبک و عایق بودن آن از مهمترین ویژگی های محصول است. در زیر مزایای مختلف بلوک اتوکلاو شرح داده خواهد شد.

    بلوک سبک اتوکلاو دارای تحمل پذیری بالا در برابر فشار

    تحمل پذیری این نوع بلوک بسیار زیاد است. در ایران این نوع بلوک برای ساخت دیوار هایی که بار زیادی را تحمل می کنند به کار گرفته می شوند. در صورتی که سازه از استحکام کافی برخوردار باشد قرار دادن بلوک مقاوم مانند اتوکلاو می تواند نتیجه خوبی به همراه آورد. تراکم بلوک اتوکلاو یک پنجم بلوک های معمولی است اما مقاومت و کارایی آن پنجاه درصد بیشتر از این نوع بلوک ها می باشد.

    بلوک سبک اتوکلاو عایق حرارتی

    در ساختار این بلوک گازهای زیادی وجود دارد و در تصویر بزرگنمایی شده بلوک می توان این گازها را مشاهده کرد. گاز باعث می شود که فضای خالی مناسبی در بلوک ایجاد شود. این فضای خالی به عنوان عایق حرارتی عمل خواهد کرد. هوای موجود در بلوک باعث بهینه سازی مصرف انرژی شده و از هدر رفت حرارت جلوگیری می کند.

    عایق صوت بودن بلوک اتوکلاو

    ساخت بلوک سبک اتوکلاو با روش خاصی انجام می شود. در این روش تخلخل زیاد در بلوک ایجاد شده و جریان هوا در برابر حرارت و صوت به صورت عایق عمل می کند. در ساختمان سازی تلاش می شود که با گرفتن درزها و شکاف ها از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود و صدای اضافه کاهش پیدا کند.

    اما بلوک اتوکلاو شده برای کاهش صدا راه حل متفاوتی دارد. در این بلوک حفره های نامنظم و نامتقارنی قرار داده شده است. این حفره های مانع از جریان هوا می شوند و در برابر صدا به صورت عایق عمل می کنند. نویز صدا از این طریق از بین خواهد رفت.

    بلوک سبک اتوکلاو

    مقاومت بلوک اتوکلاو در برابر اتش سوزی

    مقاوم سازی ساختمان ها در برابر آتش مسئله مهمی است که در ساختمان سازی بیشتر از پیش مورد توجه قرار می گیرد. بلوک اتوکلاو از مواد معدنی مختلف ساخته شده است این مسئله باعث شده که بلوک در برابر آتش مقاومت بسیار زیادی داشته باشد.

    در استانداردهای ساختمان سازی این بلوک مورد توجه قرار گرفته و به عنوان محصولی که بتواند در برابر آتش و انفجار مقاومت داشته باشد معرفی می گردد. گفته می شود که بلوک اتوکلاو با توجه به ضخامت و کیفیت ساخت میتواند تا 4 ساعت در برابر آتش مقاومت نماید.

    در پایان شرکت آریا استیل الوند با 14 سال سابقه فعالیت در این عرصه  آماده است تا محصولات خود را تحت برند باروش با بهترین کیفیت به متقاضیان ارائه نماید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.